MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

15/4 2009 - tre år

Go down

15/4 2009 - tre år Empty 15/4 2009 - tre år

Poste  Julestjerne Tor 12 Apr 2012 - 0:30

Ja den 15/4 2009 registrerte jeg meg som bruker her inne på forumet - altså for tre år siden. Før det var det jo "Øysteins." MS diagnosen ble sluppet ned fra oven som en bombe, og fra starten var jeg mest opptatt av om det fantes noen "friske" med MS. Jeg var på alle de fora jeg fant, og ble etterhvert "kjent" med flere typer mennesker og flere typer MS. Etterhvert som jeg landet litt og skjønte at mennesker med MS var helt vanlige - slik som meg selv, så slappet jeg litt mere av.

Jeg har vært gjennom det som de aller fleste har vært gjennom. Medisin/ikke medisin, hvor dårlig blir jeg, kan jeg jobbe, hvordan skal dette gå osv osv......

Hvordan har det så gått i disse årene? Jo, faktisk har det gått over all forventning. Jeg er fremdeles gift - har tre flotte barn, hest og hund. Jeg jobber ca 70 % og vet ikke helt om MSen har blitt noe verre. Siden jeg ikke vet det - så er det greit for meg. Jeg har ikke lenger det samme behovet for å vite alt mulig, og jeg stresser mindre med hva som evt kan skje. Tenker jo på det dann og vann, men foreløpig har det gått greit. Jeg er blitt mer oppmerksom på dagen i dag, og er blitt flinkere til ikke å gjøre noen ting.

Jeg sier ikke at jeg lever på en "rosa sky," eller at jeg er i ett konstant "lykkeland." Jeg sier bare at disse årene har gått bedre enn jeg hadde forestilt meg. Så all min bekymring, fra starten, var unødvendig. Likevel, man vet jo ikke, og det er når man ser tilbake at man med sikkerhet vet hvordan det har gått.
Julestjerne
Julestjerne


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet