MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Forhøyede leververdier - feil kosthold

5 posters

Go down

Forhøyede leververdier - feil kosthold Empty Forhøyede leververdier - feil kosthold

Poste  Elin Lør 24 Mar 2012 - 16:59

Hei folkens Very Happy fikk et lite koselig brev fra sykehuset med tekst at jeg har forhøyede s-ALAT, s-ASAT og CK verdier, og at jeg må så fort som mulig få tatt nok en blodprøve hos legen min. God helg liksom.Men nå har jeg kvernet og kvernet, og jeg skjønner ikke dette ! Føler meg så bra om dagen ! Har tatt en del Dvitaminer i vinterhalvåret, og kjører på med en del Triomar hver dag, har de siste 2 årene gått på Copaxone. Fikk også Solu medrol i januar.. Kan disse tingene spille inn? Hva kan jeg gjøre for å få ned verdiene? Noe erfaringer med denne CK prøven? Sitter her i solen som et STOOOORT spørsmålstegn... Question Dette stikker vel noen store kjepper i hjulene for min neste Tysabri behandling...

Elin


Til Toppen Go down

Forhøyede leververdier - feil kosthold Empty Re: Forhøyede leververdier - feil kosthold

Poste  LiseTone Lør 24 Mar 2012 - 17:51

Hei og velkommen hit Elin Very Happy
Jeg har tidligere hatt leversvikt, så dette mener jeg at jeg kan noe om.
Solumedrol er bare positivt for leveren.
Slutt å ta paracet, det er gift for leveren.
Kjøp deg Maristidel på Helsekosten, da jeg begynte på det retta blodprøvenne mine seg så fort at legen min reagerte på det.
Tysabri går fint for leveren sin del, det samme med Copaxone.
Lykke til og god bedring.
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Forhøyede leververdier - feil kosthold Empty Re: Forhøyede leververdier - feil kosthold

Poste  Inger Johanne Lør 24 Mar 2012 - 22:14

Man kan få forhøyede leververdier av Copaxone. Men ikke slutt med noe uten å spørre legen. Men kanskje du kan prøve totalavhold fra alkohol, om du ikke alt gjør det. Men spør legen her også.
Og husk at litt forhøyede leververdier er ikke helt uvanlig. Ofte går det over.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Forhøyede leververdier - feil kosthold Empty Re: Forhøyede leververdier - feil kosthold

Poste  sol Søn 25 Mar 2012 - 0:50

Jeg har og bekjed at jeg har høye leververdier ,bruker Gilenya og er redd jeg må slutte pga det.

sol


Til Toppen Go down

Forhøyede leververdier - feil kosthold Empty Re: Forhøyede leververdier - feil kosthold

Poste  Trippel Ons 28 Mar 2012 - 2:14

Jeg fikk også et slikt brev i dag med beskjed om at jeg måtte treppe ned eller helt slutte med en av mine medisiner. Også nå som jeg syntes det begynte å lysne Sad Nei, det skal ikke være lett. Tabletter skal vi ta, men sjuke blir vi enten vi tar dem eller ei. Skjønner snart ingen ting jeg Embarassed Har vært langt nede i en bølgedal i vinter og nå begynte jeg å se fremover. Knakk en jeksel og var en tur hos tannlegen. Hun ville sette på en krone Greit nok. Har time den 11. så da er den saken ute av verden. Hadde ingen andre problemer i tennene og så nå lyst på fremtiden. Trengte virkelig ikke dette brevet Crying or Very sad , men jeg får håpe ting retter seg fort når jeg får redusert på tablettene. Og når jeg får satt på kronen. Og når jeg får vedtaket fra NAV om at jeg fortsatt får smerteplastrene mine på blå resept. Og, og, og,.................. Nei en får stå opp om morgenen og glede seg over alt som tross alt er BRA! Very Happy
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Forhøyede leververdier - feil kosthold Empty Re: Forhøyede leververdier - feil kosthold

Poste  LiseTone Ons 28 Mar 2012 - 12:46

Prøv å kjøp Mariatisdel på helsekosten, jeg gjør det en gang i blandt, tar en boks, bare for å være snill ved leveren, leveren min var faktisk så dårleg for 17 år siden at dem vurderte tranplantasjon, og jeg går på masse medisiner, bla Tysabri, men holder meg unna paracet paralgin forte osv.
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Forhøyede leververdier - feil kosthold Empty Re: Forhøyede leververdier - feil kosthold

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet