MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Dagsrevyen 23/8

4 posters

Go down

Dagsrevyen 23/8 Empty Dagsrevyen 23/8

Poste  Julestjerne Ons 24 Aug 2011 - 12:08

Hei til dere alle. Jeg hørte på Dagsrevyen den 23/8 en "gladnyhet" til alle MS-syke. Den gikk ut på at MS var en "feil" i immunsystemet. På bakgrunn av dette skulle det bli lettere å lage bedre medisiner. Kanskje jeg er litt sløv, men skjønner ikke helt dette, hva er det spesifikt de har funnet ut? Noen som fikk dette ordentlig med seg? :

Klem Jule Like a Star @ heaven
Julestjerne
Julestjerne


Til Toppen Go down

Dagsrevyen 23/8 Empty Re: Dagsrevyen 23/8

Poste  Nanna Ons 24 Aug 2011 - 15:26

Jeg forstod det sånn, at de har funnet et par gener til, som visstnok skalgi MS...
Eller noe sånt.....
Jeg venter med å juble, til forskningen har kommet litt lenger jeg. 10 år med MS-diagnose har bydd på litt for mange "nesten-gjennombrudd". Men det er jo fint at forskerne "sirkler løsningen på gåten inn".

Nanna


Til Toppen Go down

Dagsrevyen 23/8 Empty Re: Dagsrevyen 23/8

Poste  Lierdama Tor 25 Aug 2011 - 23:47

Så ikke Dagsrevyen selv.
Men blitt fortalt av to stykker som så det at de snakket om noe ny MS-forsknings-greier.
Men verken min mor på 80 + eller frøkenarvingen på 10 + hadde fått med seg detaljene...
Jeg er like klok.
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Dagsrevyen 23/8 Empty Re: Dagsrevyen 23/8

Poste  Trippel Fre 26 Aug 2011 - 7:16

Var egentlig ikke noe nytt. Det de nå har slått fast er at MS er en sykdom som kommer av en feil i immunsystemet som gjør at kroppen angriper seg selv. Men det har vi jo visst i mange år allerede! Vel, vel. Så har de fått brukt opp noen flere forskningsmidler til å slå fast at MS faktisk er en "immunologisk" sykdom. Tidligere het det at den var en "immun-modifiserende" sykdom.
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Dagsrevyen 23/8 Empty Re: Dagsrevyen 23/8

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet