MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Hybelkaniner

+2
Inger Johanne
sarasara
6 posters

Side 1 av 2 1, 2  Next

Go down

Hybelkaniner Empty Hybelkaniner

Poste  sarasara Ons 15 Apr 2009 - 15:59

Hei. vi skulle bli med fordi vi er så innmari viktige. Nesten alle damer i hele verden bruker store deler av livet sitt til å bli kvitt oss, så dette er en evigvarende kamp mellom renslige kvinner og oss Twisted Evil

Følg med følg med, dette blir gøy.


Håper ingen finner den ultimate rengjørings-metoden slik at vi blir borte.

Gustulf, hvor er du?
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Hybelkaniner Empty Re: Hybelkaniner

Poste  Inger Johanne Ons 15 Apr 2009 - 17:37

Shocked Embarassed Gustulf er borte! Vi aner ikke hvor han er, men han ble veldig sur da hu kjerringa Inger Johanne sa hu ikke ville lage non hybelkannintrå. Smelte igjen døra og strauk tel skøkks.
Inger Johanne mener denna tråen vår kan bli så Inntern atte nye medlemmer vil føle seg uttafor og dessuten så skriver a så mye fra før, sier a. Shocked Embarassed Hu, ja! Men hær var det jo vi såm skulle skrive, men de går ut på ett, sier a. Åmvent sjissofreni, kaller vi sånt.

Men dæmme veit vi ikke hva som sjerr.
Hilsen
Fjodolf Embarassed og Tjodleik Shocked
-------------------
Støtt hybelkanninas kamp mot disskrimminering
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Hybelkaniner Empty Re: Hybelkaniner

Poste  Gjest Lør 18 Apr 2009 - 15:05

Husker dere ikke at når våren kommer så vender alle Hybelkaninjentene tilbake? Gutta bare venter med lengsel og smerte.

Legger ved en kopi fra gamleforumet:
Har fått tillatelse av vår venn og nabo til å legge inn hans betraktninger over temaet hybelkaniner.
Dette er hans syn på saken og ikke mitt. Fikk dette via e-post.

Når det er sagt så vil jeg legge til at jeg også er en som gjerne kjemper for de svakeste i samfunnet sånn som min nabo.
......................................................................................................

Mårn Bodil!

Håper du har det bra, at alt står vel til på den gale siden av vegen.

Jeg har motatt hybelkaninlinken, åpnet den og lest så øyet ble
både stort og både vått. Jeg har egentlig lyst til ¨å starte
bevegelsen"Hybelkaninens venner". Synes de fortjener å ha sin fanklub.
De ligger der, sjelden alene og sjelden helt i ro. De sier ingen ting,
men en kan godt merke at de er der. De tramper ikke i gulvet eller
smeller i dørene når noen sier noe nedsettende om dem. Men de er der,
like stille og rolige, alltid. De har et uhemmet sexliv, noe vi
mennsker så absolutt bør misunne dem. Tenk for en glede de opplever.
Stille og rolig. Selv i orgasmens villeste faser. Vi har noe å lære
der, vi mennesker. Hadde det ikke vært for at Eva en gang for litt
lenge siden hadde vært så lettfristet med frukt, hadde vi kanskje
fortsatt å befinne oss på hybelkaninstadiet.

Som alenemenneske vil jeg slå et slag for hybelkaninenes rett til
et verdig og meningsfyllt liv. De er der, alltid trofaste, de svikter
aldri. De underholder på mange vis, og det gjør at svartsladden på div.
TV-filmer ikke får så stor betydning som enkelte vil ha det til at den
har. De protesterer aldri, de er alltid medgjørlige. De er nøysomme, de
krever enormt lite for å holde oss med selskap.

Ja, jeg kunne nok finne mange positive argumenter for bevarelsen
av hybelkaniner, men det vil føre alt for langt å legge frem alle
argumenter for så å føre en duskusjon for og i mot og til slutt komme
til en konklusjon.

Men av rent humanitære årsaker sier jeg kort og godt: Leve hybelkaninen!

Naboen på den rektie sia ta vegen

Gjest
Gjest


Til Toppen Go down

Hybelkaniner Empty Re: Hybelkaniner

Poste  sarasara Man 20 Apr 2009 - 0:00

Det er jo halve vitsen ved hybelkanin-tråden, at vi kan fleipe og lage historier om dem, og at vi kunne tipse hverandre om praktisk ting, hvordan vi kan få gjort noe enklere eller om det finnes andre måter eller - noe alle kunne ha glede av.

Hybelkaniner på fleip og alvor.
Eller het han Halvor? Smile

Jeg trodde aldri jeg skulle lengte så fælt etter å holde mitt eget hus i stand som det jeg gjør nå. Før var det bare noe man måtte gjøre og det luktet godt, men nå er det noe jeg ikke klarer, og det er dumt.

Det klør i fingrene etter å gjøre alt selv, for ingen gjør det så bra som meg, elller rettere, de gjør det ikke på min måte, eller om de bare er litt sleivete og raske fordi de får betalt og går sin vei?

Men jeg har tatt fra hverandre den lille hånd-holdte støvsugeren med to filtre og stang slik at jeg slipper å bøye meg, og vasket den i dag. Den er så grei å ha hengende på soveværelset, se på dette som et tips? Den tar kaninene på gulvet før de klarer å yngle. Men kjøper du ny, kjøp den letteste!

Mannen hadde kjøpt den sterkeste til meg til jul. Hmf! Og den er så tung at den står helt stille og ingen rører den. For mannen er mann og vet ikke om at det bør støvsuges litt av og til.
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Hybelkaniner Empty Re: Hybelkaniner

Poste  Inger Johanne Tor 23 Apr 2009 - 12:51

No Gustulf is bækk:
Hei folkens…
Her har det skjedd saker og ting mens en stakkars hybelkannin var borte.
Hu kjerringa ( Inger Johanne) har sakt jæ kan få legge inn en ressyme om atte jæ skrur på ordretter’n.
Åsså vil jæ få si atte grunn te atte jæ ikke smiler stort å frekkt mer, ække vækken min eller hu kjerringa sin skyld, det er så sånn forumotion har valgt å framstille mæ. Ser ut som jeg er deppprimert, No men det er jække. Værtfall ikke nå når jæ får værra me igjen.

No Altså, dere som ikke har lest gamle forumet ”Øisteins”, så oppstod det en diskusjon om hybelkaniner inni en ”seriøs tråd” som Inger Johanne kaller det. Så flyttet hun hele diskusjonen ned til smått og stort, og vi tøyset i vei. Og han Tjodleik Shocked , Fjodolf Embarassed og jeg dukket opp og ga hybelkaninene et ansikt. Jeg har vært tillitskanin for oss den siste tida, en sags pressetalkanin, kan vi si. Men Inger Johanne syntes det tok litt av, hun da, og mente at det ble innmari mye intern humor også. Kanskje de nye ville føle seg utafor? ( Selv om de sikkert har hybelkaniner de også.) Så den ”@**&&¤ kjerringa ( sensurert av moderator) ville vi skulle legge ned tråden. Nå var ikke hybelkaninen bare IJ sin, heller, selv om vi som er hennes hybelkaniner nok har vært lovlig ofte på talelista, og så viser det seg at vi har flere som vil ha oss med. Så her er vi. Jo, og så har vi tre damer. De heter Ulla Cruella, Lofrid og Middbjørg. De har ikke hatt noen smily. Kanskje de får, eller det kommer noen nye? Og hvis det er noen som har ting de vil ha gjentatt her inne fra tråden, så bare klipp i vei. Nå orker jeg ikke skrive mer, skal spille poker bak Harddisken. Dit kommer aldri den dømrade støvsugeren
Her kan du lese hybelkanintråden ut 2009

Nå er ikke den tilgjengelig lenger,men noe av den ligger på en ekstern harddisk hos IJ


Sist endret av Inger Johanne den Fre 30 Mar 2012 - 19:55, endret 1 gang
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Hybelkaniner Empty Re: Hybelkaniner

Poste  Inger Johanne Lør 25 Apr 2009 - 15:36

No I dag har jæ rekkti utseene. altså molefonken. Hu kjerringa ( heretter forkårta tell hK, og betyr Inger Johanne) er lei sæ. Å vi ææææææ gla ia, serru, sjøl åm vi kanskje "lar det komme til uttykk på en noe underlig måte" som hK ville sakkt det. Hun søns de ær vanskeli å laga forum, slitsomt å styrete. Å når alt går rekkti bra, så dukkere åpp no. Nesten såm han der MS såm dere sliter med alle sammen- ja ikke jæ da.

Nå vare no reklamegreier så m dukka åpp. Men tarre kunn me ro. Tjodleik Shocked Fjodolf Embarassed og jeg No skal seffølgelig innvadere huset tell dem såm har skylla. Å vi tar med våre kussiner heksesota. Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Hybelkaniner Empty Re: Hybelkaniner

Poste  LiseTone Lør 25 Apr 2009 - 16:02

Rydd dere ut fra IJ da, så hun slipper å styre med dere, siden hun nå styrer med reklemen. flower Sett inn noen blomster hos IJ istedenfor. flower Hun fortjener det nå, synes jeg flower
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Hybelkaniner Empty Re: Hybelkaniner

Poste  Inger Johanne Lør 25 Apr 2009 - 16:38

Takk! elephant
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Hybelkaniner Empty Re: Hybelkaniner

Poste  sarasara Man 27 Apr 2009 - 15:56

Sånn mens hybelkanine er borte en par dager, vaskedamen har vært her, så spør jeg alle sammen om de vet om hvor eller hvordan man får tak i vanlige dør-ringeklokker og ikke de med batteri fra Clas Ohlsson? Shocked
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Hybelkaniner Empty Re: Hybelkaniner

Poste  Trippel Man 27 Apr 2009 - 16:53

Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Hybelkaniner Empty Re: Hybelkaniner

Poste  Solsikke Lør 2 Mai 2009 - 13:45

Kjære Gustulf!
Hjertelig takk for postkortet jeg fikk i dag. Jeg tenkte nok at du hadde sneket deg med på ferieturen til Inger Johanne du også Wink Hyggelig å høre at du har hatt det bare bra du også.
Men jeg registrerte at det kun er du som har signert kortet, og ikke din kone Middbjørg. Hva skyldes dette? Ikke si at det noe krøll mellom deg og din bedre halvdel...?

Vennlig hilsen
Solsikke
Solsikke
Solsikke


Til Toppen Go down

Hybelkaniner Empty Re: Hybelkaniner

Poste  Inger Johanne Lør 2 Mai 2009 - 14:30

No Jæ må få ta mæ en guttetur, vettu. En så poppelær å åmsværma hybelkannin såm meg. Åsså er a Middbjørg litt sinna på meg enda etterat a fant ut denna affærn jæ hadde me a Ulla-Cruella.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Hybelkaniner Empty Re: Hybelkaniner

Poste  Solsikke Lør 2 Mai 2009 - 14:35

Kjære Gustulf,
du må virkelig holde deg unna "affærer me Ulla-Cruella"... det blir det bare bråk av Wink

Vennlig hilsen
Solsikke


Sist endret av Solsikke den Ons 13 Mai 2009 - 14:04, endret 1 gang
Solsikke
Solsikke


Til Toppen Go down

Hybelkaniner Empty Re: Hybelkaniner

Poste  Inger Johanne Lør 2 Mai 2009 - 14:47

No De sier hK å, men en hybelkannin er en enkel sjel No
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Hybelkaniner Empty Re: Hybelkaniner

Poste  Trippel Lør 2 Mai 2009 - 14:51

Ja, tenk på onga da Gustulf. Døm våkser tell nå vettu å sjønner å såm sjer. Særli ho Støv-Line har fått øyer i hue. Jæ så'a sist jæ var hjemme hos dei og åssen'a følte med når dere to krangla. Men åsså han lille Smululf blir påvika ta slik ufre i heimen. Nei, håll dei tel, kjærringa og onga dine du, Gustulf! Detta ær sakt i beste mening asså!
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Hybelkaniner Empty Re: Hybelkaniner

Poste  Inger Johanne Tor 7 Mai 2009 - 13:31

No Gustuf speaking: Etter att ho Trippel leste mæ teksten har jæ tatt mæ krafti sammen å blitt en serriøs familiekannin. Jæ har bynt å høre'n Smululf i lekksene, å da lærer'n mye rart. Visste dere detta?

"Sitat fra leksikon for husdyr og renhold, bind 3:

Så langt tilbake som på nittenhundretallet, trodde man at det fantes en egen, langhåret tastatur-pus som i voksen tilstand ikke ble stort større enn 1 cm i diameter og som levde av kjekssmuler, med preferanse for biodynamisk, sukkerfri speltkjeks.

Nyere forskning fra Åssida i Drammen viser at dette bare er hybelkaninbabyens rugekasse. Myten om at hybelkaninenens barn var uvanlig selvstendige og dro ut i verden på egenhånd før de i voksen alder atter vendte tilbake til hjemtraktene, ble dermed avsannet.
"
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Hybelkaniner Empty Re: Hybelkaniner

Poste  Solsikke Tir 19 Mai 2009 - 12:29

Kjære Gustulf.

Jeg er litt bekymret.
I mitt siste brev så rådet jeg deg til å holde deg unna affærer med Ulla-Cruella. Samtidig så undres jeg over om jeg ikke var noe rask til å dømme deg der. Når man tyr til andre så er det gjerne en grunn til det.
Hvordan står det egentlig til med dere alle sammen, Middbjørg, Støv-Line og Smululf? Det er beundringsverdig at du forsøker å være en seriøs familiefar.
Men du vet jo at jeg mener at man ikke skal gjøre det riktige for enhver pris, dersom man ender opp med å være ulykkelig selv…
Hører gjerne fra deg.

Vennlig hilsen
Solsikke

p.s. Hvordan står det til med hk?
Solsikke
Solsikke


Til Toppen Go down

Hybelkaniner Empty Re: Hybelkaniner

Poste  Inger Johanne Tir 19 Mai 2009 - 12:43

Tiære Solsikke
No hK ( hu Kjærringa, ikke å fårvekksle me mi kjærring) harre bra. Hu var borte fra Forume i flere daer utenatte de gikk dukken ta denn grunn. Mærkeli, sier a, men sånn ær hu.

Jæ håller mæ på den smale sti får jæ har brukt åpp kvoten min fårr ei stønn, serru. Et lurt råd: Bygg åpp en god kvote me å værre prima flink å snill å grei, så harru litt å gå på om de sku bli non slingrer i valsen jocolor på grunn av denn mennskelie eller kanninbale fakktor.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Hybelkaniner Empty Re: Hybelkaniner

Poste  Inger Johanne Søn 28 Mar 2010 - 21:49

hK (=hu kjærringa= Inger Johanne) såm jæ hakker mæ inn på
proffilen tell i blant har gått ut og sagt atte jæ skal skrive hær på Forumet
får atte hu sku på påskeferie. Men så vidt jæ kan se sitter a i sofaen sin og
ser på Poirot. Men beordre en stakkars hybelkannin tel å skrive, DET håller a
seg ikke for go tell. Men nei, da! Det kan a bare glømme nemli.

Etter atte hK kjøpte seg en trådløs støvsuger som a bruker
innimellom vanlig støvsuging, har nemlig Hybelkaniner Icon_redface Fjodolf Hybelkaniner Icon_eek Tjodleif og jeg, Gustulf Hybelkaniner Kopfschuettel
gått til streik.

Vi skriver ikke ett ord tell, vi! Ikke ett!


Detta var bare et unntak for å si fra at vi setter en strek
ved trådløs støvsuger. En tjukk strek.


--------------------------------------------------------
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Hybelkaniner Empty Re: Hybelkaniner

Poste  Inger Johanne Søn 28 Mar 2010 - 21:53

Kjære Gustulf, dette minner meg om den filmen med Tom Hanks som spiller en skibsbrudden. Han begynte å prate med fotballen sin, som han kalte Wilson.

Jeg beklager for øvrig det intrufne, men den trådløse støvsugeren er kommet for å bli. Hybelkaniner Icon_cheers
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Hybelkaniner Empty Re: Hybelkaniner

Poste  Lierdama Søn 28 Mar 2010 - 23:42

Arvingen i denne familien som er friluftsmann med stor trang til å ta liv av både fisk og vilt påsto plutselig at han var blitt dyrevernsforkjemper og pasifist da det ble snakk om hybelkaniner.
Kan godt hende at støvsuger (selv med ledning) ble for lite farlig våpen for ham...
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Hybelkaniner Empty Re: Hybelkaniner

Poste  Inger Johanne Man 29 Mar 2010 - 11:39

Et fantastisk argument som vitner om kreativitet.
Du kunne jo prøve å appellere til ungdommens fascinasjon for elektriske og elektroniske duppedingser?

Dette er min som en må styre sjøl, god for oss kontrollfreaker:Ministøvsuger for golv
Jeg mener ikke her å gå god for hverken forhandler eller produsent, men bare å forklare typen støvsuger.

Selvgående støvsuger med samme reservasjoner, her er den vesle saken som tusler rundt i stua eller på soverommet og jafser i seg Gustulfer og Fjodolfer som måtte komme i hans vei. Og som kommer hjem til ladestasjonen uten at man trenger å sende mer eller mindre truende smser.
Jeg kjenner en vegtarianer og dyreverner som har en sånn en. Hun kalles Sonja, oppkalt etter det man pleier å si når man har støvsuget. Hun er litt sart, og jamrer seg høylydt om hun setter en plastbit i halsen, men hvis eieren fester de elektroiske sperredingsene riktig, holder hun seg unna trappeavsatsen. Hun / han passer nok best i familier der man reagerer allergisk på Gustulfer, men ellers ikke slipper for mye på golvet.
Dessuten smører hun ikke smørbrød, trekker ikke te og lukker ikke opp for gjester.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Hybelkaniner Empty Re: Hybelkaniner

Poste  LiseTone Man 29 Mar 2010 - 15:16

I mitt nye hus skal det være sentrslstøvsuger, håper den funker mot "kaniner" også og kattehår What a Face
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Hybelkaniner Empty Re: Hybelkaniner

Poste  Solsikke Ons 7 Apr 2010 - 12:15

Etter at husholdningen pådro seg hund er hybelkaninbefolkningen hjemme blitt mangedoblet. Valpen alene bør vel ikke klandres, hun blir både børstet, støvsugd og brukt klesrulle på… lite hundehår andre steder enn der de skal være.

Moppen blir flittig brukt på gulvene hver dag så mange av hyblisene forsvinner ned i det store sylinderarkivet. Likevel yngler det i krokene.
Jeg begynner å tro at Fjodolf Hybelkaniner Icon_redface, Tjodleif Hybelkaniner Icon_eek og Gustulf Hybelkaniner Kopfschuettel streiker her hjemme hos meg sammen med resten av slekten?

Selvgående støvsuger er jo kult. Her hos meg ville den blitt klassifisert som morsom leke og løpt etter. Jeg får nøye meg med den jeg har.
Solsikke
Solsikke


Til Toppen Go down

Hybelkaniner Empty Re: Hybelkaniner

Poste  Inger Johanne Fre 30 Mar 2012 - 20:03

No Go påske!
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Hybelkaniner Empty Re: Hybelkaniner

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 1 av 2 1, 2  Next

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet