MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Kateter, UVI og blære

+2
LiseTone
sarasara
6 posters

Side 2 av 2 Previous  1, 2

Go down

Kateter, UVI og blære - Page 2 Empty Re: Kateter, UVI og blære

Poste  sarasara Tir 8 Feb 2011 - 17:49

Nei det er dette med at vi er så forskjllige da. Skulle gjerne tatt både tranebær og 1000 mg C-vitamin, men det går ikke.
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Kateter, UVI og blære - Page 2 Empty Re: Kateter, UVI og blære

Poste  LiseTone Ons 9 Feb 2011 - 16:07

Var tlfeldigvis hos legen min i går, og da spurte eg om c-vitamin og levra, han hadde aldri hørt om det, jeg tror på deg srasara, men når eg var hos legen så tok eg å spurte alikavell eg da. Smile
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Kateter, UVI og blære - Page 2 Empty Re: Kateter, UVI og blære

Poste  sarasara Ons 9 Feb 2011 - 17:57

Takk for at du spurte legen Smile

Men det er desverre slik at jeg feiler så mye at det er nesten ingen som skjønner hva som er hva. Listen over sykdommer er så lang at de glemmer et par av dem før de har lest lista.

Det er derfor jeg er innmari redd for operasjonen de skal gjøre for å ta ut blæresteinen.

Og i dag, 09.02.11 står det på tekst-tv at 10% av innlagte får skader. Gjett om jeg gruer meg!
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Kateter, UVI og blære - Page 2 Empty Re: Kateter, UVI og blære

Poste  Trippel Ons 9 Feb 2011 - 18:43

Nå skal du ikke forvente det verste, Sarasara. Ja, vi har blitt veldig dårlig behandlet av skjebnen tidligere, men den må da bli lei av å "straffe" de samme menneskene hele tiden? Jeg vil tro de er ekstra påpasselige med deg ettersom det i utgangspunktet er så mye galt. Håper bare de har fått grundig opplysning om deg og ditt kasus. Har du fått noen dato for operasjon enda eller er de fortsatt på "vente og se" stadiet? Både du og de vet at den ikke blir borte av seg selv, så da er det bedre å komme i gang før den forårsaker større plage og kanskje skade, eller? Uansett vil jeg sende deg en god klem og ønske deg lykke til. Jeg tror helt sikker at dette går bra! Very Happy
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Kateter, UVI og blære - Page 2 Empty Re: Kateter, UVI og blære

Poste  sarasara Fre 6 Mai 2011 - 18:10

Nå når det er utført fire operasjoner på fem uker og jeg er kvitt blæresteinen men har stort sår som sårbehandles to ggr daglig og har fått tilbake vanlig fast kateter så har jeg et spørsmål til dere, vet dere noe om blæreskylling?

Til nå har de skylt kateter og blære morgen og kveld med saltvann, men så er det en av pleierene som vil skylle med klorhexidrin to ganger i uken i tillegg for å forebygge urinveisinfeksjoner og koagler.

Har søkt på nett og noen er for og noen er imot. Vet noen av dere noe? Send gjerne en p m hvis det er litt ubehagelig å gå ut offentlig.
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Kateter, UVI og blære - Page 2 Empty Re: Kateter, UVI og blære

Poste  Inger Johanne Lør 7 Mai 2011 - 10:56

Mine erfaringer er med å være sykepleier, altså skylle andre. De ligger mange år tilbake. Da brukte vi klorhexidin hver gang, men jeg kan godt tenke meg de har funnet ut at det ikke trengs nå. Men dermed er det mye erfaring med å bruke det. Hvis det er en del infeksjon i området riundt, kan dette være grunnen til at hun ser behovet. Så er også min erfaring at ikke alle sykepleiere og hjelpepleiere er oppdaterte, men det kan også hende at dette er en som virkelig kan noe og gidder tenke utenfor de daglige rutinene og se at her bør du få noe ekstra.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Kateter, UVI og blære - Page 2 Empty Re: Kateter, UVI og blære

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 2 av 2 Previous  1, 2

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet