MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

sommer og sol

+8
Sjøstjerne
engelen
Moostar
beate
LiseTone
Marianne
Trippel
fru tussi
12 posters

Go down

sommer og  sol Empty sommer og sol

Poste  fru tussi Lør 27 Jun 2009 - 16:23

Smile jeg er glad i sommer og sol, bare det ikke blir så altfor varmt. Det med varme intoleranse blir ikke noe bedre med åra gitt. Topplokket er midlertidig ute av drift, magen slår seg krøll og energien er bare som blåst bort, har litt sånn zombie føleslse.
Så nå sitter jeg halvnaken og lekker i kjelleren med vifte på og venter på at eftan kommer med litt bris, det er jo så mye jeg skulle ha gjort i dag. Får stor innrykk av familie som skal bli her i nesten 2 uker, hmmmm.Og med varmen kommer min dårlige samvittighet, det er jo bare å gjøre sånn og sånn, det er ikke bare bare likevel når ikke kroppen er enig, lite søvn blir det også.
Sommer og sol er herlig og varme, bare ikke fullt så varmt.

fru tussi


Til Toppen Go down

sommer og  sol Empty Re: sommer og sol

Poste  Trippel Lør 27 Jun 2009 - 18:07

Håper at dine gjester har forståelse for dette. Wink
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

sommer og  sol Empty Re: sommer og sol

Poste  Marianne Søn 28 Jun 2009 - 15:31

Kjenner meg så godt igjen, huff Sad . Elsker sommer og sol sunny når det er passe varmt, noe det heldigvis er i nord Very Happy . Passe for meg, men ikke for andre.
Har nettopp laget ferdig middag (som står på kjølerom) til feriegjester som er på tur og kommer sultne tilbake. I dag er det skyet og kjølig og hodet virker så jeg kom på at det gikk ann å rote sammen masse av vårens grønnsaker, urter, olje og kyllingfilet på toppen. I ovnen når de kommer, lettvint men ikke akkurat søndagsstek. MS middag? Laughing
Nå lader jeg opp før innrykk og er egentlig glad for at solen tok pause i dag.

Lykke til med besøk, koselig men slitsomt, ta vare på deg selv Very Happy
Marianne
Marianne


Til Toppen Go down

sommer og  sol Empty Re: sommer og sol

Poste  fru tussi Søn 28 Jun 2009 - 16:04

Hadde jeg fått den maten der som gjest hadde jeg blitt kjempe glad for det høres nydelig ut Very Happy .

Jeg har en forståelsessfull søster med famile som kommer på besøk, så det er nok heller jeg som er problemet som så gjerne vil gjøre sånn og sånn, store forventinger til meg selv.
De lager mat og rydder og vasker klær selv, gjester fra himmelen Smile . Men det er jo ikke så ofte jeg ser tante barna mine så ville jo så gjerne vært i hundre og vært en kul tante for de små Cool .
Men det løser seg nok, det blir nok litt kaldere en eller annen dag denne uka.

fru tussi


Til Toppen Go down

sommer og  sol Empty Re: sommer og sol

Poste  LiseTone Søn 28 Jun 2009 - 17:26

Neste mandag (ikke i morgen) ser det ut til at det skal bli "bedre" vær for oss cheers
Men jeg er ikke så plaga av varmen som jeg har vært før, kan det være Tysabrien mon tro sunny


Sist endret av LiseTone den Man 29 Jun 2009 - 12:10, endret 1 gang
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

sommer og  sol Empty Re: sommer og sol

Poste  beate Søn 28 Jun 2009 - 17:43

Her hos meg er det 32 grader i skyggen nå. Alt går veldig sakte, men det gjorde det før jeg fikk MS også. Jeg har aldri taklet ekstrem varme. Resten av familien sliter også.

Nå er det bare å ta det med ro, finne skygge og drikke masse vann.

beate


Til Toppen Go down

sommer og  sol Empty Re: sommer og sol

Poste  Moostar Man 29 Jun 2009 - 11:39

Jeg er en av de som tåler varmen bra - så dette sommerværet er ikke bare veldkomment fra min side, men også etterlengtet av flere grunner.
Kroppen min er ikke glad i kulde,fuktighet og vind. Fryser inn til beinet konstant.Har alltid mye vondt i slikt vær, og ullsokker,pledd og varme gensere er aldri langt unna. Ullsokkene bruker jeg faktisk nesten hele året. Når vinter og regnfull vår står på som værst, knirker det mye på mange rare steder i kroppen, blir stiv - det gnager og "vondter" i alle ledd og muskler og jeg knasker Ibumetin som pastiller for å holde det litt i sjakk. Men faktisk hjelper det nesten bedre med en liten "nubbe" (akevit). Og da blir det også litt hyggeligere å ha vondt, hvis dere skjønner hva jeg mener, hehe.

Men gi meg to dager langstrakt på en solseng og det er som om sola mykner opp alt Smile Så jeg er ganske fornøyd om dagen, da formen har steget betraktelig etter en uke med knallvær. Jeg orker litt mer, holder litt lengre og våkner opp dagen etterpå uten å være klein bare fordi jeg luka litt poteter eller støvsuget stua. Orker faktisk begge deler - HURRA ! på samme dag Very Happy
Moostar
Moostar


Til Toppen Go down

sommer og  sol Empty Re: sommer og sol

Poste  engelen Tor 2 Jul 2009 - 15:53

Hei
Tåler varmen dårlig når den står på 24 timer i døgnet, slik som nå. Likevel var jeg i Ok form frem til natt til onsdag. Var lenge og badet med ungene i sjøen tirsdag og onsdag, og siden dette har formen vært rimelig dårlig. Stiv og støl (vondt) i leddene og hodet er ikke helt med. Spm mitt er om det er noen erfaringer gjort med bading (i saltvann feks) og verk i muskler/ledd?

engelen


Til Toppen Go down

sommer og  sol Empty Re: sommer og sol

Poste  Sjøstjerne Tor 2 Jul 2009 - 19:22

Nå er ikke jeg "gammel i gamet", men varmen er faktisk ikke så væst, enda ihvertfall (her er det 32 grader i skyggen akkurat nå). I fjor var jeg høygravid på denne tiden og invisterte i en transportabel aircondition. Dermed er det max rundt 24 grader i stua, og vi kjøler soverommene før kvelden.
Ellers benker vi oss på stranden, siden jeg fortsatt er i permisjon. MEN jeg kjenner at høyrehånden prikker mer enn "vanlig". Spent på hvordan det blir når jeg skal begynne i 100% jobb i august... Men får bare prøve Wink

Jeg har også akkurat startet med Avonex (forrige fredag) så det er ikke lett å vite hva som er hva...
Sjøstjerne
Sjøstjerne


Til Toppen Go down

sommer og  sol Empty Re: sommer og sol

Poste  Julestjerne Fre 3 Jul 2009 - 18:53

Til engelen.
Jeg bor på en øy helt nede i vannkanten. Jeg bader i saltvann flere ganger i døgnet.

Jeg svømmer og oppholder meg leeeeenge i vannet, og har ikke merket noe til at jeg verker i muskler og ledd etter badingen.

Det at jeg ikke reagerer - behøver jo ikke bety at du ikke gjør det.

Ha en fin sommer. Very Happy
Julestjerne
Julestjerne


Til Toppen Go down

sommer og  sol Empty Re: sommer og sol

Poste  Inger Johanne Fre 3 Jul 2009 - 19:11

I dag fik jeg et godt råd for å holde ut i varmen: Vått skaut rundt håret. Hjalp godt.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

sommer og  sol Empty Re: sommer og sol

Poste  Lierdama Lør 4 Jul 2009 - 10:14

Problemer med å holde ut varmen?
Her er noen metoder til hjelp for dette som vi bruker her i heimen:

Har beina i en balje med kaldt vann.

Legg en våt klut som er vridd opp i kaldt vann på pannen, nakken e.l.
(Husets yngste bruker dette for å få sove om kveldene. Som oftest har hun den på pannen så den dekker øynene og får det samtidig mørkt for øyene. Ligger hun på magen plasserer hun kluten på ryggen. Jada, mor fjerner den fuktige hjelpen etter at hun har sovet en stund)

For de som syns dyne er for mye å ha over seg: bruk et laken eller et tomt dynetrekk.
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

sommer og  sol Empty Re: sommer og sol

Poste  Milla Søn 5 Jul 2009 - 21:29

jeg sier det i år igjen jeg Laughing problemer med varmen og sola? flytt til trondheim
Milla
Milla


Til Toppen Go down

sommer og  sol Empty Re: sommer og sol

Poste  Marianne Søn 5 Jul 2009 - 21:56

Ja, eller lenger nord Very Happy her skinner solen døgnet rund men er ikke så ofte over 20 tallet på graderstokken, hvis du ikke er i ly for vinden da. Very Happy

Bader mye i sjøen, både her (som det er 15 i havet om sommeren, når været er fint en stund) og lenger sør. Det gjør meg bare godt, er er nødvendig nedkjøling. Merker ikke noe annet på kroppen en at jeg blir mindre utsått en stund. Very Happy
Marianne
Marianne


Til Toppen Go down

sommer og  sol Empty Re: sommer og sol

Poste  Lierdama Tir 7 Jul 2009 - 19:57

Noen dager med sunny varme er greit hvis man har mulighet til å tilbringe dem ved vannkanten eller i vannet.

Sommer og IKKE sol er greit også.
Nå har temperaturen heldigvis dempet seg litt her i Lier og jeg har litt mer energi.
Hatt "kjøkkendag" (gjett hvilket rom jeg har oppholdt meg i?) med baking og div matlaging idag.

Arvingen kom hjem med et stort glass med markjordbær i ettermiddag.
Det blir nybakte rundstykker med rørt markjordbærsyltetøy (for meg optimal sommersmak) til kvelds.
Jeg gleder meg til dagens siste måltid Laughing
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

sommer og  sol Empty Re: sommer og sol

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet