MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Synsforstyrrelser

+10
LiseTone
Sussie
Lierdama
tigern
Inger Johanne
Ann Ingrid
Tone75
Trippel
alpemø
Karina
14 posters

Side 2 av 2 Previous  1, 2

Go down

Synsforstyrrelser - Page 2 Empty Hjelp...

Poste  Sussi Ons 10 Nov 2010 - 22:20

Nå har datteren min på 17 år for 2. (eller 3.?) gang i løpet av noen måneder klaget over synet sitt - hun ser ikke bokstavene tydelig når hun leser, og/eller noen av synet faller bort. Nå var det øverste del av synsfeltet. Riktignok har hun sittet med PC'en siden hun kom fra skolen, først så hun på Lost DVD, og gikk så rett over på lekser. Så vi (spesielt pappa'n) tenker jo at hun er sliten og har overanstrengt øya sine, og at det gir seg når hun får hvilt seg. Jeg vet også at psykiske påkjenninger kan gå ut over synet, og det er jo en påkjennning med en mor som har MS

Jeg er igrunn enig - og nå kom hun ned etter en tre kvarter på rommet sitt - og plagene er vekk. Men jeg er allikevel litt urolig. Dere skjønner hvorfor... Jeg lurer bare på om hun bør sjekke opp dette hos legen, for sikkerhetsskyld. Noen som har noen synspunkter? Neutral Neutral
Sussi
Sussi


Til Toppen Go down

Synsforstyrrelser - Page 2 Empty Re: Synsforstyrrelser

Poste  Trippel Ons 10 Nov 2010 - 23:55

Ja, dette kan komme av overanstrengelse, men.... Få henne til å sjekke synet hos en optiker. I tillegg ville jeg bedt henne om å snakke med fastlegen sin om å få en rekvisisjon til øyenlege. Hos fastlege/øyenlege bør hun være åpen og fortelle om din MS og at hun nå vil sjekkes for en eventuell synsnervebetennelse.

Men tilbake til overanstrengte øyne. Forskjellen, for meg, mellom overanstrengte øyne og synsnervebetennelse var/er at ved en vanlig overanstrengelse går dette over når øynene får hvilt litt, mens ved en betennelse må det bare få gå sin gang til betennelsen "brenner ut".
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Synsforstyrrelser - Page 2 Empty Re: Synsforstyrrelser

Poste  Sussi Tor 11 Nov 2010 - 0:09

Ja, tenkte den veien selv... Men så viser det seg at hun fikk hodepine da hun kom ned fra rommet sitt, og da er det jo lett å tenke migrene. Vi sjekket litt på nettet og så at symptomene hun beskrev kunne stemme. Allikevel lurer jeg litt, for en liten stund senere kom disse synsforstyrrelsene tilbake - og det kan jeg ikke si at det sto noe om, at auraen kommer etter (samtidig som) hodepinen Question Så jeg er fortsatt like usikker, og vurderer sterkt å ringe legen i morgen.
Får krysse fingrene at det ikke er noe alvorlig..
Sussi
Sussi


Til Toppen Go down

Synsforstyrrelser - Page 2 Empty Re: Synsforstyrrelser

Poste  Trippel Tor 11 Nov 2010 - 2:36

Jeg vil ikke skremme deg, men jeg hadde migrene i mange år før jeg fikk MS. Hadde aura som sa ifra når hodepina ville begynne.
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Synsforstyrrelser - Page 2 Empty Re: Synsforstyrrelser

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 2 av 2 Previous  1, 2

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet