MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Tecfidera tråd?

3 posters

Go down

Tecfidera tråd? Empty Tecfidera tråd?

Poste  Koala Man 23 Jun 2014 - 16:36

Savner tråd om Tecfidera og andre nyere bremser (Lemtrada f,eks)

Koala


Til Toppen Go down

Tecfidera tråd? Empty Nye tråder.

Poste  Trippel Tir 24 Jun 2014 - 9:47

Årsaken til at disse mangler er nok den at vi reduserte aktiviteten nettopp da flere nye bremsemedisiner fikk godkjennelse og det var liten eller ingen erfaring med de ennå. De spørsmålene folk hadde var best besvart i paknings-vedlegget til medisinen. Eller ved å ta kontakt med nevrolog. Men kanskje det igjen er på tide å legge opp nye tråder?
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Tecfidera tråd? Empty Re: Tecfidera tråd?

Poste  Koala Ons 25 Jun 2014 - 13:47

Ja det synes jeg absolutt. Vær også obs på at når en søker på MS så dukker ikke disse sidene opp lenger, i så fall svært langt bak. Jeg har funnet tilbake til dem fordi jeg har vært her før og bevisst lett etter dem. Kanskje derfor det ikke er så mye ny aktivitet her inne...

Koala


Til Toppen Go down

Tecfidera tråd? Empty Nye tråder

Poste  Trippel Ons 25 Jun 2014 - 19:34

Skal sjekke med Steinar og be han legge inn noen flere tråder: bl.a. Tecfidera.
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Tecfidera tråd? Empty Re: Tecfidera tråd?

Poste  Karileng Fre 3 Apr 2015 - 12:37

Det høres bra ut:)

Karileng


Til Toppen Go down

Tecfidera tråd? Empty Re: Tecfidera tråd?

Poste  Karileng Fre 3 Apr 2015 - 12:38

Er det noen som har blitt være i ms symptomer etter solumedrolkur?

Karileng


Til Toppen Go down

Tecfidera tråd? Empty Re: Tecfidera tråd?

Poste  Trippel Fre 3 Apr 2015 - 14:26

Det som kan skje ved en Solumedrol kur er nok heller at schubet er såpass hardt at kortisonet ikke hjelper tilstrekkelig. Det er begrensede mengder med kortison en kan pumpe inn i kroppen. Men uten å vite det sikkert på noen som helst måte, vil jeg tro at du hadde vert enda dårligere uten Solumedrol. Nå har jo kortison sine egne bivirkninger, så det kan være dem du sliter med? Du sier ikke hvilke problemer du opplever, bare at "MS'en har blitt verre". Betyr det at du går dårligere? At du er svimmel? Har influensasymptomer? Merker økt svakhet i ekstremitetene? Noe kan skyldes kortison og noe kan tilskrives MS, litt vanskelig å si hva som er hva. Men mange føler seg sykere under kortisonkuren på grunn av bivirkningene fra Solumedrol. En får liksom det i tillegg til schubet. Forhåpentlig vis vil du snart begynne å føle deg bedre igjen.
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Tecfidera tråd? Empty Re: Tecfidera tråd?

Poste  Karileng Fre 3 Apr 2015 - 17:47

Takk:)Smile

Karileng


Til Toppen Go down

Tecfidera tråd? Empty Re: Tecfidera tråd?

Poste  Karileng Lør 4 Apr 2015 - 11:27

Hei igjen:) Til deg Trippel:) Du spurte i går om mine symptomer . Prøvde å sende deg et svar om mine symptomer, men tror kanskje jeg ikke fikk sendt det? Tror jeg roter litt

Karileng


Til Toppen Go down

Tecfidera tråd? Empty Re: Tecfidera tråd?

Poste  Karileng Lør 4 Apr 2015 - 11:30

Jeg ser ikke hele svaret mitt. Hva gjør jeg galt

Karileng


Til Toppen Go down

Tecfidera tråd? Empty Re: Tecfidera tråd?

Poste  Trippel Lør 4 Apr 2015 - 23:40

Jeg vet ikke hva som kan ha skjedd. Du trykker jo bare på "skriv svar" og så skriver du ditt svar før du til slutt trykker "send". En av disse tingene må ha gått galt. Er du sikker på at du trykket "send" på slutten av svaret ditt? Veldig fort gjort å glemme det og da er svaret borte. Anbefaler deg å gjøre et nytt forsøk, for jeg vil svært gjerne lese svaret ditt. Very Happy
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Tecfidera tråd? Empty Re: Tecfidera tråd?

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet