MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Noen med erfaring med Gilenya?

Go down

Noen med erfaring med Gilenya? Empty Noen med erfaring med Gilenya?

Poste  Mabeth Ons 19 Mar 2014 - 23:04

Hei!

Har hatt MS diagnosen i 2 år nå, men fikk nok første attakk allerede i 2002. Jeg har gått på Betaferon i snart 2 år men har nå utviklet antistoffer.
Hadde ett nytt attakk rundt juletider og har nå fått time for oppstart med Gilenya. Hadde positiv JC-virus prøve, så Tysabri er ikke aktuelt for meg. Jeg synes det står så lite her inn om Gilenya - er det noen som har noen erfaringer å dele? Kjenner at jeg gruer meg til første dose og krysser fingrene for at kroppen min takler medisinen bra Wink Det er mye positivt med Gilenya, bedre effekt og ikke minst i tablettform! Jeg føler meg frisk og merker ikke så mye til sykdommen, det er derfor litt skummelt å begynne med medisiner med såpass alvorlige, dog sjeldne bivirkninger. Hadde derfor satt veldig stor pris på om noen andre som bruker Gilenya kunne fortelle litt om sine erfaringer.

Mvh
Mabeth  sunny 

Mabeth


Til Toppen Go down

Noen med erfaring med Gilenya? Empty Erfaring med Gilenya

Poste  Mabeth Ons 9 Apr 2014 - 19:47

Hei!
Har i dag vært på sykehuset å fått min første dose med Gilenya. Noe jeg hadde gruet meg til. Det var ingen ting å bekymre seg for :-) Måtte være på sykehuset i 6 timer med påkoblet hjerte monitor etter at jeg hadde tatt den første tabletten. Jeg følte ikke noe ubehag av noe slag og analysen av hjerteregistrering var normal. Jeg tuslet rundt på sykehuset, leste litt og strikket litt i disse timene. Slapp å være sengeliggende med masse måleutstyr. Så da er det bare å fortsette med godt mot! Håper den fortsetter å være snill med kroppen min :-) Så hvis det flere der ute som kvier seg for oppstart med Gilenya, så kan jeg si at det ikke er noe å grue seg til :-)

Hilsen Mabeth

Mabeth


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet