MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

MS-arrangementer rundt i Norge

+5
Sussie
fia
Trippel
sirkeline
Inger Johanne
9 posters

Go down

MS-arrangementer rundt i Norge Empty MS-arrangementer rundt i Norge

Poste  Inger Johanne Tor 16 Apr 2009 - 21:49

Her tenkte jeg man kunne gjøre kjent ting som skjer og er MS-relevant. Ikke noe som selges eller er direkte sponset av noen.

Bor du i Oslo? MS-foreningen i Oslo inviterer personer med MS til ÅPEN LIKEMANNSGRUPPE lørdag 18. april (2009) kl 15 -18.

Det skjer på LMS (Læringssenteret) på Ullevål ( bygning 10 samme hus som sykehotellet).
Det koster ingen ting, og man trenger ikke være medlem i noe som helst. Invitasjonen gjelder både den som har MS og en av dine nærmeste. Meld helst fra til Inger Johanne ( gjerne PM) eller en annen likemann i Oslo innen fredag 17. ( dagen etter at dette skrives) kl 17.

Vi skal møtes og dele erfaringer omkring MS ved å snakke sammen . Likemennene vil styre samtalen så man holder seg til saken og holder seg løsningsorienterte. Ut over våren vil det komme flere møter som jeg ikke vil bruke plass på her. Man kan melde seg på et møte om gangen. Se på Hjemmesiden til Oslo MS-forening eller send en PM til Inger Johanne.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

MS-arrangementer rundt i Norge Empty hjelpemiddelmesse

Poste  sirkeline Ons 22 Apr 2009 - 13:29

Hei. Det skal være hjelpemiddelmesse i Solberghallen, gml riksvei 100, 3057 solbergelva(Nedre Eiker Kommune)
tirsdag 28/4-09 fra kl 0900-1500. Samme messe finner sted på Tønsberg messeområde, messehall A, onsdag 29/4 fra 9-15.
har fått beskjed om å bruke jungeltelegrafen så da er det gjort. Dette er en messe for alle som evt trenger hjelpemidler.

sirkeline


Til Toppen Go down

MS-arrangementer rundt i Norge Empty Re: MS-arrangementer rundt i Norge

Poste  Trippel Ons 22 Apr 2009 - 21:42

...... og for oss som ikke er lommekjente: http://www.solsport.no/
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

MS-arrangementer rundt i Norge Empty Re: MS-arrangementer rundt i Norge

Poste  fia Fre 4 Sep 2009 - 13:22

Fikk denne invitasjonen på mail:

Velkommen til
Hjelpemiddelmessen Innlandet 2009
Tid: Torsdag 17. september kl. 10.00 - 17.00
Sted: Stangehallen i Stange, Hedmark
(Det er gratis inngang).

fia


Til Toppen Go down

MS-arrangementer rundt i Norge Empty MS konferanse i Drammen

Poste  Sussie Man 7 Sep 2009 - 14:42

Noen som skal på MS konferansen i Drammen 29.09? Lurer så smått på om jeg skal ta en tur, siden jeg allikevel er sykemeldt og har anledning til det. Kan jo være jeg lærer noe nytt.. Koselig om noen "herfra" har tenkt seg dit..?

Sussie


Til Toppen Go down

MS-arrangementer rundt i Norge Empty MS-konferansen i Drammen

Poste  Vivi Man 7 Sep 2009 - 14:50

Jeg visste ikke om den engang:-)
Men kunne gjerne tenkt meg å ta meg en tur hvis formen er der.Hvor i Drammen skal den avholdes?Vet du noe mer om program osv?

Vivi


Til Toppen Go down

MS-arrangementer rundt i Norge Empty RE: MS-konferansen i Drammen

Poste  Sussie Man 7 Sep 2009 - 15:07

Ja, gå inn på MS forbundets hjemmeside, så står det beskrevet der, med program og påmeldingsskjema. Frist for påmelding er torsdag 10., så man kan ikke nøle for lenge.

Det foregår på First Hotel Ambassadeur i drammen og koster kr. 410 for medlemmer av MS forbundet og 510 for andre, så det er jo litt penger.

Temaer for konferansen er levevaner, mestring fatigue, pårørendes rolle, fysisk aktivitet, tilrettelegging, og hva kommunehelsetjenseten trenger å vite om MS, med mange ulike fagpersoner, og også et panel med MS'ere..

Sussie


Til Toppen Go down

MS-arrangementer rundt i Norge Empty RE: MS-konferansen i Drammen

Poste  Inger Johanne Man 7 Sep 2009 - 16:06

Disse konferansene kommer andre steder i landet også, les på www.ms.no om det. Selv om Drammen er en vakker by og vel verdt et besøk også for den som ikke bor i nærheten. Very Happy
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

MS-arrangementer rundt i Norge Empty Re: MS-arrangementer rundt i Norge

Poste  Lierdama Tor 10 Sep 2009 - 13:00

Har nå meldt meg på konferansen i Drammen.
Ut fra programmet ser det lovende ut, interessante temaer.
Ser fram til dagen.
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

MS-arrangementer rundt i Norge Empty Re: MS-arrangementer rundt i Norge

Poste  Sussie Lør 12 Sep 2009 - 11:14

Og jeg har meldt meg på! Da blir vi jo noen "kjente", så fint MS-arrangementer rundt i Norge Icon_biggrin Jeg skal dra alene, så jeg kunne tenke meg å treffe noe jeg kjenner litt..

Sussie


Til Toppen Go down

MS-arrangementer rundt i Norge Empty MS-arrangement i Hokksund

Poste  ELSY Fre 18 Sep 2009 - 12:05

Tirsdag 22. september kommer nevrolog Astrid Edland og holder foredrag om MS på Eikertun sykehjem i Hokksund.
Der blir det også anledning til å stille spørsmål. Lokale er tilgjengelig for rullestolbrukere.

ELSY


Til Toppen Go down

MS-arrangementer rundt i Norge Empty Medlemsmøte på ArCUS

Poste  Evy Tor 15 Okt 2009 - 22:42

Er det noen her inne som skal på møtet på Arcus den 19 nov?Jeg har meldt meg på men kjenne ingen som skal dit, Har kjempe lyst å dra.Hvis noen skal dit håper jeg å høre fra noen.

Evy


Til Toppen Go down

MS-arrangementer rundt i Norge Empty Re: MS-arrangementer rundt i Norge

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet