MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Svelgeproblemer

5 posters

Side 2 av 2 Previous  1, 2

Go down

Svelgeproblemer - Page 2 Empty Re: Svelgeproblemer

Poste  LiseTone Søn 25 Sep 2011 - 14:21

Takk for det, har ikke tenkt å ta imot bedøvende spray før dem går ned, men jeg vil be om å få holde en i hånda, to klem fra meg betyr BEDØVELSE drunken
For jeg takler utruleg med smerte som jeg vet går over om noen minutt, så får heller tårene renne mens jeg ligger der.
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Svelgeproblemer - Page 2 Empty Re: Svelgeproblemer

Poste  Trippel Man 26 Sep 2011 - 1:13

Da er du adskillig tøffere enn meg Embarassed Jeg tar imot smertestillende og bedøvelse så fort jeg får tilbudet. Har funnet ut at jeg har vondt nok som det er om jeg ikke skal ta imot lette når det tilbys. Spiller ingen rolle om det tar 5 minutter eller en halvtime. Smerteopplevelser har en tendens til å "sette seg" i kroppen på meg. Men nå satser vi på at det kun blir ubehagelig og ikke vondt! Wink sunny
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Svelgeproblemer - Page 2 Empty Re: Svelgeproblemer

Poste  LiseTone Man 26 Sep 2011 - 13:26

Har aldri hatt beøvelse hos tannlegen heller jeg, i dag har jeg begynt å grue meg har den helt store skjelven.
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Svelgeproblemer - Page 2 Empty Re: Svelgeproblemer

Poste  Trippel Man 26 Sep 2011 - 23:57

Nei, tannlegen pleide jeg å klare uten bedøvelse også, men etter de første rotfyllingene er jeg meget glad for at jeg revurderte det. Skal ha den 3. rotfyllingen på 1,5 mndr nå på torsdag. Det skal etter sigende være den siste i denne omgang, men en vet aldri. Nå har jeg gått så lenge sammenhengende at det er på tide med ny kontroll pale
Jeg går til tannlegen hver 3.mnd på grunn av munntørrhet. Som igjen skyldes alle de medisinene jeg stapper i meg. Vet snart ikke hva jeg tar medisinene for. Om det er for MS, UC, stoffskiftet eller smerter eller om det er for bivirkningene jeg får av medisinene. Evil or Very Mad I morgen har jeg tenkt å ta opp problemet med fatigue igjen og be om å få prøve et eller annet. Hverdagen er null verdt slik den arter seg nå. drunken
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Svelgeproblemer - Page 2 Empty Re: Svelgeproblemer

Poste  LiseTone Ons 28 Sep 2011 - 19:07

Ta det med ro så glir det ned du liksom, ikke innsnevring du liksom, MSen du liksom, alt i orden du liksom, i dag såg dem at eg hadde brokk + innsnevring fikk ikke ned slangen Exclamation Exclamation Exclamation
Nå har dem blokka det ut og jeg spiser normalt, jeg har spist min første pølse med brød i dag på 7 år, ja jeg vet det er rart å starte med men jeg orka ikke å inn noe sted, så da vart det bensinstasjon, er jeg ikke tilfreds med det dem har gjort i dag, skal jeg inn igjen om 3 månader å gjøre det igjen, det var IKKE vondt men ubehagelig.
Jeg er så glad, så glad at jeg gråt da jeg kom på nevrologen etterpå og spiste en banan, på normalt vis, da kom tårene. Men JIPPI cheers cheers cheers cheers cheers cheers lol! lol! lol!
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Svelgeproblemer - Page 2 Empty Re: Svelgeproblemer

Poste  Trippel Tor 29 Sep 2011 - 11:04

Så fantastisk!!!! Jeg er så glad på dine vegne. Nå vet de i hvertfall hva problemene dine skyldes, så nå kan de kanskje få til en varig løsning. Jeg var også "heldig" i går. Snakket noen alvorsord med legen og han ga meg en prøvepakning på 30 tabletter med Modiodal. Jeg har lest pakningsvedlegget og var lenge i tvil om jeg skulle be om disse tablettene, men det ble så ille at jeg bestemte meg for å la det stå til. Enten orker jeg ikke å leve med bivirkningene eller så fungerer de ikke eller så fungerer de helt topp. Jeg er i hvertfall villig til å gi dem en sjanse.

Så kom jeg hjem fra butikken og fant et brev fra Skatteetaten hvor de hadde slettet 1/3 av alle fradragene mine. Dette er fradrag jeg har hatt i 9 år!!! uten kommentar. Årsaken til at de hadde slettet dem var sprø. Skulle nesten tro at de ikke hadde lest vedleggene jeg hadde sendt med. Jeg bestemte meg for å vente med anken til det verste sinnet hadde gitt seg, men jeg tok noen kopier. Jeg er så glad for at jeg tar vare på alle vedtak, kvitteringer og epikriser.
De hadde blant annet slettet Bronkyl. Jeg har vært innlagt på lungemedisinsk flere ganger og har astma. Bruker innhalator både i nese og munn. Siste epikrise er fra 2009 og den har jeg sendt med tidligere! Jeg blir så oppgitt. Tenker på alle dem som ikke har like mye krefter som meg og som møter samme uvilje. Jeg skal sende en anke som jeg håper det tar lang tid før de glemmer og som kanskje kan hjelpe nestemann som blir behandlet av denne saksbehandleren. Twisted Evil
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Svelgeproblemer - Page 2 Empty Re: Svelgeproblemer

Poste  Inger Johanne Lør 1 Okt 2011 - 23:10

Men, Lise Tone, da må jeg rope GRATULERER bounce bounce bounce Ja, har vi ikke snakket om det før, at det er jo ikke alt som kommer av MS-en.

Og sympati til deg Trippel... Sad
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Svelgeproblemer - Page 2 Empty Re: Svelgeproblemer

Poste  LiseTone Søn 2 Okt 2011 - 11:54

Takk takk Very Happy det er det at svelgeproblemer kan komme av MSen, og en øre/nese/hals lege har vert nede med en tynn slange 2 ganger og han sa at alt var i orden med halsen min, hva skulle jeg da tro confused
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Svelgeproblemer - Page 2 Empty Re: Svelgeproblemer

Poste  Inger Johanne Søn 2 Okt 2011 - 19:25

Det er mer enn en gang jeg har ønsket jeg kunne kommet til en lege til, for sjekk. Var hos ØNH selv her om dagen, kraftig bihulebetennelse. Skal ikke gå i detalj, men er ikke sikker på at alt er greit nå. De er ikke "Gud" legene heller.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Svelgeproblemer - Page 2 Empty Re: Svelgeproblemer

Poste  LiseTone Man 3 Okt 2011 - 11:29

Og det nytter ikke å være "etterpå klok", jeg tenker jeg har fått et nytt liv, og skal ha med meg en rose til fastlegen min om fredagen, for det var han som sette i gang dette slik at det vart ei ordning på det, han har eg hatt som fastlege siste året. Very Happy
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Svelgeproblemer - Page 2 Empty Re: Svelgeproblemer

Poste  Trippel Tir 4 Okt 2011 - 13:35

Ofte er det fastlegen en kommer lengst hos. Jeg har hatt den samme i 33 år og nå snakker han om å pensjonere seg! Jeg sa at det kunne han bare ikke fordi jeg ikke var "ferdig" med sykdommen ennå, men han lovet meg at han skulle gi etterkommeren god opplæring............. Tror ikke helt på det der.
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Svelgeproblemer - Page 2 Empty Re: Svelgeproblemer

Poste  LiseTone Ons 5 Okt 2011 - 11:26

Fastlegen min er ganske nyutdanna, håper han blir værende i maaaaange år. Han er 14 år yngre en meg. Very Happy
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Svelgeproblemer - Page 2 Empty Re: Svelgeproblemer

Poste  Trippel Ons 5 Okt 2011 - 14:26

Ja, jeg har sett "arvingen". Det er en dame og hun er ganske ung. Går nok bra bare vi blir kjent med hverandre. Det som har vært så fint med den fastlegen jeg har nå er at vi er sånn noenlunde like gamle. Han er såpass gammel at han er trygg i jobben og på seg selv. Han lar seg ikke skremme av alle nye direktiver fra NAV, men gjør det han mener er best. Som nå sist, da jeg var hos ham, skrev han ut Modiodal fordi jeg sa at jeg ville prøve den. Sliter veldig med fatigue for tiden. Har nok gått fra RR til SP uten at jeg har snakket med nevrologen om det. Jeg har fått store problemer med å gå. Etter 200 meter siger jeg over på siden og til slutt er jeg helt krokete, men jeg har bestilt meg time hos fysio for å få litt hjelp til å trene meg opp litt. Kjempefint fysioanlegg med oppvarmet basseng og treningsapparater, så jeg gleder meg til å komme igang. Jeg vet jeg ikke kan være for lenge i bassenget, men litt tåler jeg vel Very Happy
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Svelgeproblemer - Page 2 Empty Re: Svelgeproblemer

Poste  LiseTone Tir 6 Des 2011 - 18:28

Halsen min er vell omtrent 80% bedre, men jeg skal det en gang till den 21 desember, da blir eg forhåpentleg enda bedre, men fatiguen er MYE bedre etter det, og jeg har fått lyst på kaffe igjen, så livet er forandra, livet er herlig for øyeblikket I love you
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Svelgeproblemer - Page 2 Empty Re: Svelgeproblemer

Poste  Lierdama Man 19 Des 2011 - 23:54

Ingenting er vel bedre ved sykdom og plager enn når de finner ut hva det er som ikke er som det skal,
OG hva som skal gjøres for å hjelpe,
OG gjør det som skal gjøres!

Lykke til i neste "runde", Lise Tone.
(Jula må da bli en kullinarisk opptur for deg i år...?)
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Svelgeproblemer - Page 2 Empty Re: Svelgeproblemer

Poste  LiseTone Tir 20 Des 2011 - 20:15

Ja, gjett da, skal storkose meg med mat i hele jula I love you santa
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Svelgeproblemer - Page 2 Empty Re: Svelgeproblemer

Poste  Trippel Ons 21 Des 2011 - 2:15

Da vil jeg passe på å ønske deg og alle andre forum-venner en god, sunn, smakfull, fredfull, og hjertelig jul!! santa
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Svelgeproblemer - Page 2 Empty Re: Svelgeproblemer

Poste  LiseTone Ons 8 Feb 2012 - 15:59

Var til gastroskopi igjen før jul, han var overaska at det hadde tetta seg igjen såpass mye som det hadde gjort, blokka da igjen pluss st han tok noen prøver nedi halsen, prøven visste at eg hadde ingen aktiv betennelse men kronisk betennelse pluss at det går en del magesyre opp i halsen.

Dette får jeg da Nexium for, og håper at det hjelper over tid. Skal innn igjen i mai til ny gastroskopi, kjenner at det har tetta seg noe, så eg er spent på hva han sier da, ha en fin vinterdag forsatt Cool cat
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Svelgeproblemer - Page 2 Empty Re: Svelgeproblemer

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 2 av 2 Previous  1, 2

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet