MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Erfaringer med modiodal?

4 posters

Go down

Erfaringer med modiodal? Empty Erfaringer med modiodal?

Poste  julie Fre 3 Des 2010 - 16:07

Hei.

Jeg har vært mye plaget med fatigue, har fått modiodal mot dette, og lurer på om det er noen her som har erfaringer med denne medisinen, evt andre medisiner mot fatigue?

julie


Til Toppen Go down

Erfaringer med modiodal? Empty Re: Erfaringer med modiodal?

Poste  Trippel Lør 4 Des 2010 - 15:50

Hei Julie og velkommen til oss. Fatigue er et sympom på MS og blir behandlet deretter. Hvis du leser under symptomer og behandling vil du finne en tråd som omhandler fatigue. Der har noen også skrevet om medisiner som blir brukt (med vekslende hell) mot fatigue. Håper du finner det du søker der. Hvis ikke - spør igjen Very Happy
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Erfaringer med modiodal? Empty Re: Erfaringer med modiodal?

Poste  sarasara Lør 4 Des 2010 - 18:04

Lykke til, men jeg hadde ikke turt. Fatigue pleier å komme i perioder, og da tror jeg man skal lytte til kroppen og ta det med ro til kreftene kommer tilbake.

Du er her: Forsiden / Aktuelle nyheter / Bivirkninger av Modiodal (modafinil)
Bivirkninger av Modiodal (modafinil)
Modafinil er et sentralstimulerende middel som er godkjent til bruk ved narkolepsi og idiopatisk hypersomni

Nylig ble det kjent at midlet kan forårsake både hudreaksjoner og psykiatriske bivirkninger av alvorlig karakter. Produsenten Cephalon sender i disse dager ut brev til alle landets nevrologer for å gjøre dem oppmerksom på den nye sikkerhetsinformasjonen.

Åpne brevet fra Cephalon vedrørende Modiodal (pdf)

Sist gjennomgått: 02.04.2008
Første gang publisert: 02.04.2008

sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Erfaringer med modiodal? Empty Re: Erfaringer med modiodal?

Poste  Inger Johanne Søn 5 Des 2010 - 17:43

Modiodal er ikke en behandling av fatiguen, men en symptombehandling. ( Ja, jeg vet det kan være komplisert det der. )

Hvis du går inn på avdelingen for symptomer og symptombehandling og så på fatigue , - eller klikker HER, vil du kunne lese litt om dette, inklusive modiodal, men ikke det sararara skrev over, så vidt jeg kan se.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Erfaringer med modiodal? Empty Re: Erfaringer med modiodal?

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet