MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Hva/hvorfor har du den signaturen?

5 posters

Go down

Hva/hvorfor har du den signaturen? Empty Hva/hvorfor har du den signaturen?

Poste  Lierdama Søn 18 Okt 2009 - 11:40

I en tråd fikk jeg spørsmål fra sarasara hvor signaturen (underteksten) min kommer fra.
Det spørsmålet fikk meg til å lure på dere andres:
Hva betyr signaturen din?
Hvorfor har du valgt akkurat den?

Her er min forklaring:
"Jeg ser horisonten tale om nye kontinenter" er en lettere omskrivning av omtrent det som står i et maleri som henger på sykhuset i Drammen, på venterommet når jeg skal (skulle!) inn til nevrologen. Det er fetteren min Nils Yttri som har malt dette.

Selve det store maleriet er delt i 6 (eller 8?) felter, og disse motivene selv forstår jeg ikke mye av.

Men en gang jeg måtte vente veeeeldig langt over avtalt tid brukte jeg tiden til å filosofere over denne teksten som også sto på maleriet.
Og det slo meg at vi vet ikke hva som er bakom horisonten, verken bokstavelig eller billedlig.
Hva er bakom svingen på veien og hva er bakom "svingen av livsveien"?
Bak yttergrensen kan vi ikke se, men noe er det jo bakom der.
Kommer man langtnok ut på havet er det før eller siden et kontinent der.

Og lever jeg lenger (det gjør jeg for hver dag) kan nye muligheter ligge der.
Kanskje jeg treffer et interessant menneske i neste uke.
Kanskje lærer jeg en ny matoppskrift.
En bok du skal til å lese kan også være en horisont, det samme med en ny CD.
Hver ny dag jeg våkner er en horisont: ikke før jeg legger meg om kvelden vet jeg hvilket kontinent dagen har gitt.
Stadig opplever vi noe nytt: Stadig blir nye kontinenter oppdaget.

Fint om du vil skrive hva/hvorfor de har valgt den signaturen du bruker.
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Hva/hvorfor har du den signaturen? Empty Re: Hva/hvorfor har du den signaturen?

Poste  LiseTone Søn 18 Okt 2009 - 13:16

Jeg blir mye omtalt som hun som har MS, derfor den signaturen.
Det er litt omskrevet fra noe jeg så på en plakat om epilepsi. Og jeg fant ut at den passa på meg/oss også


Sist endret av LiseTone den Søn 18 Okt 2009 - 19:05, endret 1 gang
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Hva/hvorfor har du den signaturen? Empty Re: Hva/hvorfor har du den signaturen?

Poste  Inger Johanne Søn 18 Okt 2009 - 15:27

Nå HAR jeg jo ikke signatur mer. Og det er fordi jeg er moderator. Av og til vil jeg skrive noe der den moderatorrollen er relevant, og der det blir dumt med en spøk. Men på Øisteins hadde jeg. " Hvis det jeg sa kan forstå på to måter, og den ene får deg til å bi sint eller lei deg, mente jeg den andre".

Den er fra "Menns råd til kvinner", og skulle dels harselere med mitt eget desperate ønske om å prøve å være venner med alle og unngå konflikter, ( jeg hater krangling og kjefting), og dels et uttrykk for å si at det faktisk er lett å misforstå hverandre på et nettforum, men det er mye vi alle sier som kan forstås på en annen måte om man leser noe man ikke liker..
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Hva/hvorfor har du den signaturen? Empty Re: Hva/hvorfor har du den signaturen?

Poste  sarasara Søn 18 Okt 2009 - 16:12

Jeg har ingen signatur fordi alt forandrer seg hele tiden og jeg finner ingen signatur som passer til alle innlegg jeg skriver.

Noe er fleip på kafeene og noe er veldig alvorlig, så det blir ikke noen signatur på meg. Foreløpig Hva/hvorfor har du den signaturen? Icon_smile
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Hva/hvorfor har du den signaturen? Empty Re: Hva/hvorfor har du den signaturen?

Poste  Julestjerne Ons 21 Okt 2009 - 0:57

Jeg syntes min signatur passer til alt, jeg. Jeg fikk dette "visdomsordet" på mail fra en nav ansatt en gang. Siden har det fulgt meg, og jeg bruker det ofte som en påminnelse til meg selv når jeg helst så at "alle" ble så "perfekt" som meg.

Siden jeg sjeldent opplever at andre forandrer seg, ønsker jeg å minne meg selv på at det er meg som må ta i et tak hvis jeg ønsker forandring.

Det er ikke så ofte jeg er på tilbudsiden - så derfor er det lange perioder med -0 forandring.

Jeg liker dette "visdomsordet" så godt at jeg har skrevet det på tavlen på kjøkkenet også.

Lett å skrive - vanskelig å gjennomføre. Hva/hvorfor har du den signaturen? Kopfschuettel

Men en flott påminnelse er det.
Julestjerne
Julestjerne


Til Toppen Go down

Hva/hvorfor har du den signaturen? Empty Re: Hva/hvorfor har du den signaturen?

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet