MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Bøker om MS eller andre bøker.

2 posters

Go down

Bøker om MS eller andre bøker. Empty Bøker om MS eller andre bøker.

Poste  Inger Johanne Tir 12 Mai 2009 - 18:34

study study study
Sarasara snakker varmt om "Uflaks". Jeg har også lest den, fant absolutt bra ting i den, selv om jeg savnet noen vinklinger. Den er skrevet av Ståle Fredriksen og de som treffer meg IRL får gjerne låne min.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Bøker om MS eller andre bøker. Empty Re: Bøker om MS eller andre bøker.

Poste  Julestjerne Fre 15 Mai 2009 - 0:19

Jeg anbefaler, for tiden, en bok som heter - Der Gud gråter. Det er noe av det beste jeg har lest til nå.

På det forige forumet så tror jeg det var deg MILLA som anbefalte Smertegrense, husker ikke forfatter, men han var norsk og ukjent for meg. Smertegrensen er lest, og ja den var god. Litt tung i fra starten, men den kom seg etterhvert.

Leser for øyeblikket Honningfellen av Unni Lindell. queen
Julestjerne
Julestjerne


Til Toppen Go down

Bøker om MS eller andre bøker. Empty Re: Bøker om MS eller andre bøker.

Poste  Inger Johanne Man 18 Mai 2009 - 13:31

apropos honning:
Bienes hemmelige liv er en koselig bok for damer. Ikke "dum og fjollete damenes roman", men heller ikke vanskelig, og med en følelse av at livt kan blir bra selv om det ikke har vært det hittil og at det er mange som er snille og greie. Og så handler den om kvinnefellesskap. study
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Bøker om MS eller andre bøker. Empty Re: Bøker om MS eller andre bøker.

Poste  Inger Johanne Søn 31 Okt 2010 - 12:58

KRONISK Anna Tostrup Worsley

Selv om jeg bare har lest litt i denne boka enda om Anna som har brudd i ryggen og leddgikt, så ser jeg at dette er en fin bok. Den er ikke sutrete, den stiller kritiske spørsmål ved visse deler av helsetjesten og hun tenker veldig løsningsorientert, det kan jeg se på bloggen hennes som jeg også har funnet.

Det er datteren min sin bok, og enten må jeg besøke henne snart og låne hele boka, eller så må jeg kjøpe den. Den er Ok selv om den ikke handler om MS.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Bøker om MS eller andre bøker. Empty Med et slag Jill Bolte Taylor

Poste  Inger Johanne Man 14 Feb 2011 - 14:10

Hun som skrev boka, har vært på Skavlan og det ligger flere korte filmer på youtube med henne, f.eks. DENNE, klikk her. Det er engelsk tekst.

Boka heter "A stroke of innsight" på engelsk og "Med et slag" på norsk.

Hun er en hjerneforsker som fikk slag og kom seg temmelig mye igjen, og kan på en veldig innsiktsfull måte foklare hvordan hun opplevde hele greia.

Relevant for oss som har MS? Det spørs på så mangt.

Å få slag er en helt annerledes hendelse i hjernen og med helt andre typer forandringer, det kommer mer brått, og kan gi større nevrologiske skader. Men de av oss som liker å filosofere over denne hjernen vår som ikke alltid oppfører seg etter oppskrifta, kan nok like denne.

Hun legger blant annet vekt på at en forandring i hjernen kan åpne for ny innsikt og hjelpe fram viktig personlighetsutvikling.

Hun skriver også mye om viktigheten av empati fra helsehjelperne.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Bøker om MS eller andre bøker. Empty Re: Bøker om MS eller andre bøker.

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet