MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Jeg er deppa

+5
Inger Johanne
Trippel
beate
Melles
LiseTone
9 posters

Side 1 av 2 1, 2  Next

Go down

Jeg er deppa Empty Jeg er deppa

Poste  LiseTone Lør 9 Mai 2009 - 14:42

Jeg tok på meg en katt fra 14 dager siden, den er veldi kjælen og snill, ho katte, slapp den ut onsdagskvelden og har siden ikke sett henne.
Kom ikke å si det er da bare en katt, det er et levende vesen med følelser, og jeg rakk å bli veldi glad i henne. cat
Måtte bare få det ut Crying or Very sad
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Jeg er deppa Empty Re: Jeg er deppa

Poste  Melles Lør 9 Mai 2009 - 14:52

Nei, det har jeg ikke tenkt å si! Vi fikk oss katt for snart 3 år siden, så jeg vet hva det betyr. Katten er jo like blid bestandig.
Katten din kan fremdeles komme tilbake.
Melles
Melles


Til Toppen Go down

Jeg er deppa Empty Re: Jeg er deppa

Poste  LiseTone Lør 9 Mai 2009 - 16:30

Ja, får håpe det, den sitter hos meg når jeg spiser, den tigger ikke, og maler i vilden sky. cat
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Jeg er deppa Empty Re: Jeg er deppa

Poste  beate Lør 9 Mai 2009 - 16:46

Trist å høre at katten din ikke har kommet hjem. Jeg har katt selv, så jeg skjønner deg.

Nå når det nesten er sommer liker kattene seg bedre ute og kan dra på lange turer. Min katt kan være borte både 1 og 2 netter på sommeren før den kommer hjem i gjen.

Når jeg fikk katt sa de at den måtte være inne i 4 uker før jeg slapp den ut. Vår klarte å rømme etter 2 uker, men det gikk bra.

Er katten din merket? Da vil du jo bli kontaktet hvis noen finner den.

beate


Til Toppen Go down

Jeg er deppa Empty Re: Jeg er deppa

Poste  LiseTone Lør 9 Mai 2009 - 17:14

Hadde ikke fått gjort det enda.... det er ei vill katte, som jeg fant ut at jeg ville adoptere, etter at den hadde gått rundt her i hele vinter, jeg rakk akkurat og gi henne p-piller før hun forsvant..........
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Jeg er deppa Empty Re: Jeg er deppa

Poste  beate Lør 9 Mai 2009 - 17:59

Hvis du har stelt godt med den og gitt den mat, kan du regne med at den kommer tilbake. Katter er vanedyr deluxe Exclamation

Hvis de finner noe de liker, fortsetter de med det samme.

Hvis den er vant til å være ute, er det naturlig at den vil ta seg turer og være borte i lengre tid nå som det er varmt ute og lettere å finne mat og drikke på egenhånd.

beate


Til Toppen Go down

Jeg er deppa Empty Re: Jeg er deppa

Poste  Trippel Lør 9 Mai 2009 - 18:27

Dessuten har katten løpetid på denne tiden av året. Hun kommer ikke hjem før den er over Wink Kan ta både to og tre uker, men plutselig en dag kan katten sitte på trappa. En annen ting er at du har tatt til deg en katt som er vant til å være ute og vandre fritt. Den katten vil sannsynligvis aldri bli helt tam.

Det finnes utrolig mange katter som trenger et godt hjem. Nå som du har hatt katt en tid og sett at du trives med det, håper jeg du vil åpne hjemmet ditt for en annen liten pus som trenger et tørt, varmt sted å sove, en matbolle med mat i og ei varm hand som stryker den vennlig over pelsen. Du får så utrolig mye tilbake I love you
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Jeg er deppa Empty Re: Jeg er deppa

Poste  LiseTone Lør 9 Mai 2009 - 20:17

Ja, vær du sikker Trippel, har bestandig hatt katt, men ikke dei sisste 12 åra, var i sammen med en som hadde alergi for katter i 10 år, så nå tankte jeg at jeg skulle ha katt igjen, ikke flere alergiske karer på meg Wink
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Jeg er deppa Empty Re: Jeg er deppa

Poste  Gjest Lør 9 Mai 2009 - 20:55

Åhh... Sad Jeg håper kattepusen din kommer hjem snart. Jeg er også kjempeglad i katter, og har fire stykker selv. Blir kjempelei meg om de blir borte, for ingen av dem er "bare en katt" for meg. De betyr masse for meg hver og en, og de har sin personlighet alle sammen. Og så er det så selskap i de også.

Det har hendt de har vært borte noen dager, men de kommer tilbake igjen. Det er jeg sikker på at din gjør også snart. Hun er sikkert bare ute på frieri. Krysser fingrene for deg at hun snart sitter på trappen din igjen Lise Tone! I love you

Gjest
Gjest


Til Toppen Go down

Jeg er deppa Empty Re: Jeg er deppa

Poste  Inger Johanne Søn 10 Mai 2009 - 0:01

cat PUUUUUUUS! Du er etterlyst. Kom deg hjem til matmor! Hva er vel kjekke pusekatter av motsatt kjønn mot en wiskas elller lignende hjemme ho Mor. Og tenk så kaldt det er ute om natta.

Håper han kommer snart, Lise Tone! Hold oss oppdatert cat
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Jeg er deppa Empty Re: Jeg er deppa

Poste  Lierdama Søn 10 Mai 2009 - 10:53

Familien min hadde katter da jeg vokste opp.
Katten min var en hann med stor utfartstrang.
Den kunne være borte flere måneder av gangen, for så å komme hjem igjen.

En gang den var blitt "erklært død" pga laaangt fravær oppdaget jeg den ved en tilfeldighet hos en gammel dame mange km hjemmefra.
Damen fortalte at den holdt seg der i perioder, for så å være borte i andre tidsrom.
Jaja, det var ikke så galt at Snurre var borte når jeg visste at han hadde det bra og var hos noen som hadde glede av ham og fôret ham.

Men man kan ikke ha kontroll over katter, klart de må få komme ut.
Kanskje katten din bare må utforske verden litt, ToneLise.
Selv om ikke jeg er katte-elsker idag håper den kommer tilbake til deg snart.
Man blir jo glad i disse dyrene og vil dem vel.
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Jeg er deppa Empty Re: Jeg er deppa

Poste  Inger Johanne Søn 10 Mai 2009 - 11:42

Jeg har lest at om en undersøker større grupper av mennesker med og uten husdyr, så holder de som har dyr seg friskere.
Det kan jeg godt forstå.

Selv vil jeg ikke ha, jeg føler det blir for mye å gjøre, men i fjor kom en chinchilla og bodde hos meg sammen med sin matmor.
Og selv om hun er veldig sky på grunn av forsømmelse før hun kom til sin nåværende matmor, liker ikke å bli klappet en gang, stakkaren, så var det koselig å stå opp og så var hun der og kjente meg igjen og hoppet opp på to mot buret fordi hun visste at nå kommer "mormor" med en rosin.
Og hvem ellers kjenner jeg som er henrykt når jeg viser meg for en rosin om dagen?
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Jeg er deppa Empty Re: Jeg er deppa

Poste  LiseTone Søn 10 Mai 2009 - 12:05

Jeg merka at jeg kom meg både fysisk og psykisk når hun var hos meg, vart ikke så fort sint blandt anna, er ikke sint på folk rundt meg altså, men jeg banner og sverter når det er ting jeg kjemper med og det er det bare veggene som hører, jeg er glad naboen er tunghørt Razz
Jeg heter Lise Tone ikke Tone Lise altså Lierdama Wink
Katten er ikke kommet tilbake........ cat
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Jeg er deppa Empty Re: Jeg er deppa

Poste  Lierdama Søn 10 Mai 2009 - 14:03

Sorry, Lise Tone, når det gjelder navn er ikke faktorenes orden er likgyldige.

Dyr skaper glede, ja:
Steng bikkja og kjerringa i bagasjerommet på bilen.
Vent en time før du åpner.
Hvem av dem er glad for å se deg, og viser det....?
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Jeg er deppa Empty Re: Jeg er deppa

Poste  LiseTone Søn 10 Mai 2009 - 17:24

Lise Tone eller Tone Lise vær så snill å svar uansett hva du heter sa en lærer til meg da jeg gikk på hjelpepleier skolen, det var på slutten av året hun kom med det sukket og hadde da gitt opp å huske hva som kom først eller sisst i navnet mitt, hun hadde da fått svar i ca 50% av hendvendelsene sine til meg i løpet av året clown
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Jeg er deppa Empty Re: Jeg er deppa

Poste  sarasara Tir 12 Mai 2009 - 17:40

En sann historie om en katt.

Det er en dame i USA som jeg scrabbler med og hun har fått seg katt. Det er nok en deppa katt. Damen har tatt med seg katten til vetrinæren og fjernet alle klørne på forlabbene dens.

En natt på dyresykehus, så var den katten ødelagt, som katt. Men damen tror at katten får et langt og godt liv fordi den får jo bo hos henne og får mat og stell. Katten får ikke gå ut, og skal den være med noe sted så har hun en kurv som hun putter katten i.

Som hevn, tror jeg, så er denne katten veldig vill om natten og holder damen våken og forleden så hadde katten klart å åpne et skap og feid ut flasker og glass og ødelagt masse.

Heia katten!
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Jeg er deppa Empty Re: Jeg er deppa

Poste  Trippel Tir 12 Mai 2009 - 17:47

GO PUS!!!!!!!!
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Jeg er deppa Empty Re: Jeg er deppa

Poste  LiseTone Tir 12 Mai 2009 - 18:03

Ruffsa kom hjem, Rufsa fordi hun elsker å ligge i rullestolen min cat
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Jeg er deppa Empty Re: Jeg er deppa

Poste  Julestjerne Tir 12 Mai 2009 - 18:24

Så flott Lise Tone! Kos deg med Rufsa. Very Happy
Julestjerne
Julestjerne


Til Toppen Go down

Jeg er deppa Empty Re: Jeg er deppa

Poste  LiseTone Tir 12 Mai 2009 - 18:29

Nei, uttala meg feil der, den har ikke kommet hjem, men jeg vil at den skal.
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Jeg er deppa Empty Re: Jeg er deppa

Poste  Trippel Tir 12 Mai 2009 - 22:45

Føler med deg Tone Lise. Vet akkurat hvor vondt jeg pleier å ha i magen når et av barna mine mangler. Har du et bilde av Rufsa? Har du tenkt på å kopiere et bilde og legge i postkassene rundt omkring? En annen ting som har vært nyttig for meg opp igjennom årene har vært å snakke med skolebarna rundt omkring. De har "fingeren på pulsen" til nabolaget sitt og vet som regel dersom noen har fått en ny pus, eller kjæreste eller fin veske Very Happy
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Jeg er deppa Empty Re: Jeg er deppa

Poste  Inger Johanne Ons 13 Mai 2009 - 10:28

Det er sant, Lise Tone1 Jeg gikk tur med datteren min da hun var ni år. Hver gang vi traff en katt ( dette var i et tett rekkehusområde), så visste hun hvor den bodde!
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Jeg er deppa Empty Re: Jeg er deppa

Poste  LiseTone Ons 13 Mai 2009 - 11:15

Alle rundt her vet om katten så det trenger jeg ikke å gjøre, men takk for råd, det er et lite samfunn oppi her og alle kjenner alle.
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Jeg er deppa Empty Re: Jeg er deppa

Poste  Trippel Ons 13 Mai 2009 - 13:07

Da må du kanskje be dine naboer ta en ekstra kikk i garasjen, boden eller redskapsrommet. En katt er så nysgjerrig at den sniker seg inn der det står en dør på gløtt, uten tanke for hvordan den skal komme seg ut igjen. "Curiosity killed the cat" er nok, beklagelig vis, et sant ordtak.
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Jeg er deppa Empty Re: Jeg er deppa

Poste  Nanna Ons 13 Mai 2009 - 19:28

Uff, sarasara, den katten du forteller om, lever nok ikke noe godt liv! Er det noe som virkelig får meg til å se rødt, så er det å høre om dyr som blir behandlet dårlig. Sad Man hadde nok ikke fått fjernet klørene hos en katt, på en norsk dyreklinikk. Fy flate! Det minner om å fjerne tenner og klør på sirkus-bjørner i gamle dager.
Dumme dame!!!

Nanna


Til Toppen Go down

Jeg er deppa Empty Re: Jeg er deppa

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 1 av 2 1, 2  Next

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet