MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Skoleoppgave: MS og IKT, Universell Utforming

2 posters

Go down

Skoleoppgave: MS og IKT, Universell Utforming Empty Skoleoppgave: MS og IKT, Universell Utforming

Poste  s180346@stud.hioa.no Fre 15 Nov 2013 - 15:26

Hei!
I forbindelse med en oppgave i faget Universell Utforming ved Høyskolen i Oslo og Akershus (HiOA), er vi en gruppe som skriver om MS og IKT, og med spesielt fokus på offentlig tilgjengelige automater.
I den forbindelse ønsker vi tilbakemelding fra personer med MS, og deres utfordringer med IKT systemer (PC, billettautomater, minibanker osv), og eventuelle tiltak som kan gjøres for å gjøre deres hverdag enklere. Kan tale- eller øyestyring av IKT-systemer være til hjelp, eller fungerer det greit å bruke PC'er og automater med touchscreen, skjermer, tastatur og mus?

Skriv gjerne kort om din diagnose og utfordringer du har i forbindelse med bruk av IKT-systemer, og hva som fungerer for deg.
Ønsker du ikke å legge inn innlegg her, kan du sende epost til s180346(krøllalfa)stud.hioa.no.

På forhånd tusen takk for hjelpen!
Mvh Tore.

s180346@stud.hioa.no


Til Toppen Go down

Skoleoppgave: MS og IKT, Universell Utforming Empty Re: Skoleoppgave: MS og IKT, Universell Utforming

Poste  LiseTone Lør 23 Nov 2013 - 15:16

Jeg klarer ikke og bruke touch plater/skjermer/brett osv, pga av at finmotorikken min ikke er helt bra. Jeg må bruke pc med mus.
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet