MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Extavia og spasmer

3 posters

Go down

Extavia og spasmer Empty Extavia og spasmer

Poste  Lije Man 24 Jun 2013 - 21:54

Hei. Er helt ny her og ny med diagnosen ms. Har brukt extavia nå i en uke, tidligere fått rivotril for vonde spasmer om natta. Er dette farlig å blande? Noen med erfaring? På forhånd takk

Lije


Til Toppen Go down

Extavia og spasmer Empty Re: Extavia og spasmer

Poste  Inger Johanne Man 24 Jun 2013 - 23:19

Velkommen hit, Lilje. Når du har kikket litt rundt på Forumet, vil du se at det under "behandling" finnes en egen Extavia-tråd. Kanskje du finner interessant info der? Eller i tråden om de andre betainterferonene. 

Men nå svarer jeg litt her, siden Lilje er ny, men dere alle: la ikke dette bli en ny Extaviatråds, bruk den gamle.

Siden det er mange som har MS som bruker Rivotril og mange som bruker betainterferon, vil jeg TRO vi hadde hørt om det om disse to ikke var bra å ta sammen. Men det som er viktigere, er at du passer på at alle leger du er hos vet om hva du har fått hos andre leger. Da vil de passe på at du ikke får medisiner som ikke går sammen.

Nå synes jeg du skal ringe nevrologisk av deling der du går og be om å få snakke med MS-sykepleieren. Enten vet hun dette, eller så vil hun sjekke med nevrologen og gi deg svar etterpå. Lykke til. Og håper du finner nyttig info her.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Extavia og spasmer Empty Extavia Rivotril

Poste  Trippel Ons 7 Aug 2013 - 22:45

I følge Druid er det ikke funnet noen interaksjoner mellom Rivotril og Extavia, men.......... Extavia er relativt ny på markedet og det er slett ikke sikkert de har fått inn alle rapporter om interaksjoner ennå. Jeg er enig med IJ. Beklager at mitt svar kommer litt sent, men jeg har lovlig fravær. En Solu-Medrol kur har satt meg ut ganske lenge.
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Extavia og spasmer Empty Re: Extavia og spasmer

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet