MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Polykondritt

3 posters

Go down

Polykondritt Empty Polykondritt

Poste  LiseTone Lør 11 Aug 2012 - 13:07

Legen min driver å forsker på om jeg har, har hatt smerter i nesen nå snart et år, gikk inn på nettet og fann dette selv, legen min hadde aldri hørt om det, men masse stemte på meg, han skulle lese mer om dette og kontakte spesialister, så skal jeg til han igjen om 14 dager, er veeeldi spent og er deppa i dag, for hvorfor får jeg all mulig dritt? Sad Sad Sad
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Polykondritt Empty Re: Polykondritt

Poste  LiseTone Man 13 Aug 2012 - 16:56

...............................stille............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................. Sad Sad Sad
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Polykondritt Empty Re: Polykondritt

Poste  Melles Man 13 Aug 2012 - 23:53

Hvorfor får noen veldig mye dritt, kan man spørre seg. Det er veldig ujevnt fordelt her i verden...

Jeg har også nok: MS, benskjørhet, dermatitt, rosacea, posisjonstremor, så kan jeg tilslutt slenge på det fantastiske bekkenet mitt som ikke har fått med seg at junior nettopp ble myndig..
Samler ikke på diagnoser, men blir ikke særlig forundret når det kommer en ny, bare oppgitt.

Polykondritt har jeg aldri hørt om. Kanskje det er heller uvanlig?

Ønsker deg lykke til hos legen! Håper det bare er noe enkelt som det kan gjøres noe med! Man skal da ikke ha vondt i nesen...
Melles
Melles


Til Toppen Go down

Polykondritt Empty Re: Polykondritt

Poste  LiseTone Tir 14 Aug 2012 - 11:34

D er svært skjeldent, legen min må lese seg opp på den, han hadde heller aldri hørt om det, ja får jeg den diagnosen så har jeg 6 stk Sad
Min søster har 6 stk, "bare" en er d samme som jeg............
D behandles på samme måte som MS, men solumedrol kurer og høye tablettkurer med kortison.
Men får jeg den så får jeg bare ta imot.......
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Polykondritt Empty Re: Polykondritt

Poste  Trippel Tor 16 Aug 2012 - 2:13

Jeg er så enig med dere begge to - noen får alt og andre holder seg friske til tross for hva de utsetter helsen sin for. Har nå hatt Rosen i et år og fikk Diclocil av en vikar-lege (ung) som ga meg de verste smertene jeg har opplevd siden jeg fikk MS. Jeg leste (til slutt) pakningsvedlegget og fant ut at jeg hadde fått en av de sjeldne bivirkningene, (feber, muskelsmerter, leddsmerter og spasmer). Holdt ut i 4,5 dager før jeg kastet inn håndkleet. Skal sørge for at fastlegen min noterer i journalen min at dette ikke er noe for meg. MÅ jeg ha det en gang til, må jeg få det intravenøst sammen med Baklofen og smertedempende. Jeg syns leggene mine ser bedre ut, men det kan være ren ønsketenkning. Ønsker deg lykke til hos legen, Lise Tone, og håper som Melles at dette er noe helt kurrant som kan kureres og bli borte (og aldri komme tilbake). Sender en stooooor trøsteklem! cheers
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Polykondritt Empty Re: Polykondritt

Poste  LiseTone Tor 16 Aug 2012 - 13:03

Tusen takk Trippel, nesen har vore bra noen dager, men i dag @%¤%@!#@ igjen, klem att.
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Polykondritt Empty Re: Polykondritt

Poste  LiseTone Fre 4 Jan 2013 - 15:05

TTT ting tar tid, ikke fått noen diagnose enda....... Rolling Eyes
Nesen har vor ugrei i hele vinter affraid
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Polykondritt Empty Re: Polykondritt

Poste  Trippel Fre 4 Jan 2013 - 18:13

Det var da veldig mye han måtte lese for å finne ut av dette..................? Det var en øre, nese hals lege du var hos, eller var det "bare" fastlegen? Om det var det burde han hatt vett på å sende deg videre i systemet når han selv ikke kunne gi deg et fullgodt svar. Håper alt ordner seg for deg nå, slik at du kan begynne å glede deg til våren. Nå har jeg bare en tur til fastlegen og en kontroll på gastro-kirurgisk, så setter jeg kursen mot sola. Der skulle du ha vært LiseTone. God bedring!!
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Polykondritt Empty Re: Polykondritt

Poste  LiseTone Fre 4 Jan 2013 - 18:20

Nå venter vi på svar fra en revmatolog nå og en hudlege.....men hudlegen er noe annet da, det er mye med meg ser du.
God tur dit du setter nesa mot, er det Gran Canaria Question Cool
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Polykondritt Empty Re: Polykondritt

Poste  Trippel Fre 4 Jan 2013 - 23:49

Ja, det er Gran Canaria jeg skal til. Hudlege har jeg og kontakt med. Fikk plateepitel carsinom et sted hvor sola aldri skinner. Senere har jeg tatt bort to til, som er mer synlige, men de hadde ikke kommet så langt. Den første var visstnok alvorlig. Har gått til kontroll nå i 6år og det ser ikke ut til at de vil friskmelde meg riktig ennå. Men jeg orker ikke tenke altfor mye sykdom. Jeg tar de medisinene jeg har blitt bedt om og de vitaminene/mineralene jeg mener jeg har godt av. Beveger meg så mye jeg orker og lever ellers livet i et brukbart tempo. En skal jo leve også, ikke sant? Kan jo ikke bare eksistere for at legene skal ha noe å klø seg i hode over? Klart jeg kunne hatt en sunnere livsførsel, men det kunne vel de fleste av oss? Pytt sann. Der fikk jeg øst ut av meg litt. Very Happy
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Polykondritt Empty Re: Polykondritt

Poste  LiseTone Lør 5 Jan 2013 - 17:52

Very Happy Cool cat
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Polykondritt Empty Re: Polykondritt

Poste  LiseTone Fre 15 Feb 2013 - 16:13

Har ikke polykondritt, nå vet rett og slett ikke legen hva han skal gjøre, men jeg skal komme tilbake neste gang det er aktivt, lovde jeg han.......................
Men noe ER galt!!!
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Polykondritt Empty Re: Polykondritt

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet