MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Operasjon på øynene

2 posters

Go down

Operasjon på øynene Empty Operasjon på øynene

Poste  Trippel Tor 12 Apr 2012 - 11:04

Hei alle som leser og skriver her. Er det noen av dere som har tatt operasjon på øynene for å slippe briller? Jeg spør da spesielt dere som har hatt synsneverbetennelse? Er også interessert i å høre fra dere som har blitt undersøkt, men nektet operasjon. Det skjedde nemlig meg. Jeg svarte på spørsmål over telefonen, men fikk beskjed om at jeg ikke kunne ta en slik korrigerings-operasjon pga at jeg hadde hatt synsnervebetennelse. Selv om optiker her hjemme sier at betennelsene ikke har hatt påvirkning på synet.
Har bare alderdoms-langsyn og synes det er utrolig slitsomt med briller. Jeg har briller liggende over hele huset fordi jeg aldri husker hvor jeg la de jeg hadde på meg sist. Embarassed
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Operasjon på øynene Empty Re: Operasjon på øynene

Poste  Inger Johanne Man 7 Mai 2012 - 0:09

Så vidt jeg vet, er det nevrologen og ikke optikeren som er spesialisten her fordi synsnervebetennelsen sitter i nervesystemnet og ikke i selve øyet. Men jeg mener ikke du skal gi deg av den grunn, altså! Er det gjort VEP og BEP undersøkelse av deg? Hvis de ikke viste noen utfall/ skade, kan det hende du har et godt kort på hånda.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Operasjon på øynene Empty Re: Operasjon på øynene

Poste  Gjest Man 7 Mai 2012 - 9:26

Det er lenge siden jeg var her sist, så jeg fant nesten ikke ut hvordan jeg skulle svare her. Embarassed Jeg er i samme situasjon som deg når det gjelder synskorrigering. Det vil si: Jeg har ikke vært i kontakt med noen som tilbyr dette enda, men vurderer det så snart som mulig. Jeg har en skjev hornhinne på ene øyet, samt litt nærsynthet på begge. Jeg har hatt dette i mange år, også da jeg hadde synsnervebetennelse for over ti år siden. Jeg husker jeg nevnte det for øyenlegene den gang og fikk noen tvetydlige svar og forstod det sånn at det ikke ble anbefalt. Som Inger Johanne sier så skjønner ikke jeg heller problemet siden synsnervebetennelsen jo var i sentralnervesystemet, mens det jeg vil ha korrigert jo befinner seg på selve øyet. Selv fant de litt nedsatt farvesyn/reaksjon da jeg tok VEP og BEP, men håper ikke det blir det som stopper mine drømmer om et brillefritt liv. Ønsker deg lykke til, og håper dette ordner seg. Syns det er veldig synd om vi ikke skal få lov til å fjerne plager som det er mulig å gjøre noe med på grunn av dette. Sad

Gjest
Gjest


Til Toppen Go down

Operasjon på øynene Empty Re: Operasjon på øynene

Poste  Inger Johanne Man 7 Mai 2012 - 11:42

... og jeg må tilføye at jeg glemte å si at jeg bare tror, og kanskje er det uvesentlig hva VEP og BEP sier. Smile
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Operasjon på øynene Empty Re: Operasjon på øynene

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet