MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Utenlandsopphold, AAP og NAV!!!

4 posters

Go down

Utenlandsopphold, AAP og NAV!!! Empty Utenlandsopphold, AAP og NAV!!!

Poste  masolvan Ons 16 Feb 2011 - 1:58

Hei

Jeg har ms og går på aap uten å ha kommet med på noe tiltak enda. Min mann går også på aap, men det er fordi han har en uhelbredelig skade i ryggen.... han går på arbeidstiltak nå.
Vi har vært så heldige å FÅ en treukerstur til Asia, og var oppom nav for å høre hvordan vi skulle gjøre det med meldekort og greier. Snakket med to blide damer som sa vi skulle innhente legeerklæring på at reisen ikke ville føre til forverring av helsen vår, snarere tvert imot, og at vi skulle levere erklæringen sammen med en søknad til nav om å få beholde aap under reisen. Dette var nærmest en formalitet sa de. Dette er nå 2 uker siden, og det er nå 6 dager til vi skal dra.

I dag var imidlertid min mann i et møte med sin saksbehandler på nav, et lenge planlagt møte hvor både lege og kontaktperson for arbeidsplass var til stede for å drøfte videre tiltak for min mann. På slutten av dette møtet klarte saksbehandler (som for øvrig er en ufyselig person) å si at hun ikke kunne godkjenne at min mann beholder aap under reisen... fordi han ikke har behov for ferie, og det ikke følger med noe treningsopplegg....det hun sa var for det meste egentlig bare vissvass, tydelig at hun bare vil ødelegge dette flotte som har skjedd oss. Så min mann må krysse av for ferie mente hun. Dette har vi ikke råd til, og skal selvsagt gå videre med det. Det må da være gode velferdsgrunner for at vi skal dra på denne turen uten å tape økonomisk på det? Det er 5 år siden siste ferie i solen, og jeg med min sykdom kan ikke dra alene!!!

Blir så frustrert over nav, hvor ondskapsfulle noen kan være. Har noen erfaring med dette?? og kanskje råd å gi? Kjenner depresjonen, som jeg har brygget på en god stund nå, kommer krypende.....

masolvan


Til Toppen Go down

Utenlandsopphold, AAP og NAV!!! Empty Re: Utenlandsopphold, AAP og NAV!!!

Poste  masolvan Tor 17 Feb 2011 - 11:17

Ingen som har noe å si om dette?? Det må da være flere som mottar aap og samtidig reiser av og til? Selv om det er tydelig at det ikke er meningen vi skal gjøre det....

masolvan


Til Toppen Go down

Utenlandsopphold, AAP og NAV!!! Empty Re: Utenlandsopphold, AAP og NAV!!!

Poste  Lierdama Tor 17 Feb 2011 - 11:30

Har ikke erfaring med aap.
Men jeg håper det går i orden for dere og at dere får en fantastisk tur!
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Utenlandsopphold, AAP og NAV!!! Empty Re: Utenlandsopphold, AAP og NAV!!!

Poste  Inger Johanne Tor 24 Feb 2011 - 21:25

... og jeg kan bare si: typisk NAV. Siden du ikke har skrevet mer, håper jeg inderlig dere kom av sted.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Utenlandsopphold, AAP og NAV!!! Empty Re: Utenlandsopphold, AAP og NAV!!!

Poste  BeCe Man 28 Feb 2011 - 1:22

Min mann går på aap, jeg er 100%ufør. Min fastlege skriver en attest om at JEG trenger å komme bort, til et sted jeg kan spasere, (uten å gli), slappe av osv osv. - men at jeg må ha med en LEDSAGER, da jeg ikke kan reise alene, trenger hjelp m bagasje og mange daglige gjøremål osv.osv. -
Et godt skrevet "til den det måtte angå" -notat av fastlegen min, har min manns saksbehandler godtatt. Sist skjedde det tilogmed kjapt pr epost Smile
PS
JEG kladdet et forslag til legen min, som han nærmest skrev rett av

Prøv det - bør holde med en skikkelig legeerklæring, - den beste ledsageren er jo samboeren/mannen som kjenner oss ut og inn !
Lykke til
BeCe
BeCe


Til Toppen Go down

Utenlandsopphold, AAP og NAV!!! Empty Re: Utenlandsopphold, AAP og NAV!!!

Poste  Inger Johanne Man 28 Feb 2011 - 15:45

En ting som er så ille med disse -kanskje få - NAVansatte som ikke ser når de fristes til å bruke hersketeknikk og komme med usakligheter, er at alle andre som hører om det, kan jo bli redde for egen del. Tenk om man treffer på et "råttent egg".

Det skaper utrygghet blant folketrygdens medlemmer generelt. Som å gå ute når det er glatt. NESTEN alle gangene man setter foten ned, står man trygt, men man vet aldri, og så går man på ank.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Utenlandsopphold, AAP og NAV!!! Empty Re: Utenlandsopphold, AAP og NAV!!!

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet