MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Influensavaksine 2011?

+4
LiseTone
Trippel
Lierdama
svarthyll
8 posters

Go down

Influensavaksine 2011? Empty Influensavaksine 2011?

Poste  svarthyll Tor 20 Jan 2011 - 13:26

Noen som har tatt influensavaksinen eller lest noe om den bortsett fra at den inkluderer svineinfluensa vaksine?
svarthyll
svarthyll


Til Toppen Go down

Influensavaksine 2011? Empty Re: Influensavaksine 2011?

Poste  Lierdama Tor 20 Jan 2011 - 16:12

Ikke tatt den og kommer ikke til å gjøre det heller.
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Influensavaksine 2011? Empty Re: Influensavaksine 2011?

Poste  Trippel Tor 20 Jan 2011 - 16:47

Samme her. Reiste uten å ta den, tenkte nøye på det, men valgte å la være. Her er det 28 grader i skyggen, 22 grader i vannet og 17 grader om natten. Ingen plass for Influensa med andre ord. Very Happy Very Happy Very Happy
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Influensavaksine 2011? Empty Re: Influensavaksine 2011?

Poste  LiseTone Tor 20 Jan 2011 - 20:09

Ikke aktuelt
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Influensavaksine 2011? Empty Re: Influensavaksine 2011?

Poste  Nanna Tor 20 Jan 2011 - 21:43

Jeg tok både sv.infl.vaksine + "vanlig" iforfjor, og "vanlig" ifjor. Blir utrolig dårlig hvis jeg blir syk, så hvis jeg kan redusere risikoen, gjør jeg det!

Nanna


Til Toppen Go down

Influensavaksine 2011? Empty Re: Influensavaksine 2011?

Poste  Sussi Tor 20 Jan 2011 - 22:15

Tok svineinfluensavaksine i fjor, og fikk beskjed om at den gjelder i år også. Men jeg har tatt vanlig sesonginfluensa- vaksine, noe nevrologen anbefalte. Så da er jeg ganske bra sikret..
Sussi
Sussi


Til Toppen Go down

Influensavaksine 2011? Empty Re: Influensavaksine 2011?

Poste  ELSY Fre 21 Jan 2011 - 13:20

Har ingen egen mening om dette. Virker som det er både pluss og minus.

Derfor vaksinerte jeg meg i fjor, på anbefaling fra legen min, og har revaksinert meg iår - også på anbefaling fra legen min.
Antar han ut fra min helsetilstand vet hva han gjør. Har ikke hatt grunn til å ikke stole på han tidligere, derfor bryr jeg meg ikke om presseoppslag som er negative.

Ingen reaksjoner etter vaksina heller, så dette er helt problemfritt for meg.

ELSY


Til Toppen Go down

Influensavaksine 2011? Empty Re: Influensavaksine 2011?

Poste  Melles Fre 21 Jan 2011 - 13:59

Jeg vaksinerer meg ikke i år heller. For et par år siden hanglet jeg i veldig lang tid etter vaksinen, noe som tok på. Så derfor vil jeg ikke. Og legen syntes det var greit at jeg dropper det. Men det er helt klart at vi bestemmer selv!
Melles
Melles


Til Toppen Go down

Influensavaksine 2011? Empty Re: Influensavaksine 2011?

Poste  svarthyll Lør 22 Jan 2011 - 0:12

Jeg tenkte å ta vanlig influensa vaksine, og siden svin er sammen med den vanlige, hadde det blitt begge deler. Litt tidlig å si, men jeg blir ikke syk lenger, og derfor ville jeg få litt "sykdom" inn i blodet gjennom vaksinen. Går man gjennom 4 sesonger uten å bli syk, er jeg overbevist om at jeg dør om jeg blir smittet etter 5 år... da vil jeg ikke ha noe motstandsdyktighet affraid Så jeg tok vaksina Embarassed
svarthyll
svarthyll


Til Toppen Go down

Influensavaksine 2011? Empty Re: Influensavaksine 2011?

Poste  LiseTone Lør 22 Jan 2011 - 12:40

Har ALDRI hatt influensa jeg, og ikke kan jeg ta influensavaksine pga hadde en gang en alergisk reaksjon på influensavaksine, så jeg dør helt sikkert Razz
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Influensavaksine 2011? Empty Re: Influensavaksine 2011?

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet