MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Honnørrabatt

2 posters

Go down

Honnørrabatt Empty Honnørrabatt

Poste  Marihøne Tir 15 Jun 2010 - 22:05

HONNØRRABATT TILLEGGSLEGIMITASJON heter det og oransje på farge og dobbelt så stort som et bankkort/førerkort er det. Ja, jeg snakker om den legitimasjonen som vi som er uføretrygdet får fra NAV. Jeg synes det er vanskelig nok å takle det at jeg er arbeidsufør. Alle trenger ikke se det hvis/når jeg har behov for å bruke kortet. Det er jo greit for oss som ikke har så mye at vi kan benytte oss av rabattene uten at alle trenger å se det.

Hadde vært greit med et mer anonymt kort. Vi er alle forskjellig så jeg vet at mange bruker det uten at det gjør dem noe, men meg plager det.

Mitt spørsmål blir da: Er det noen som kjenner til en annen type kort?

Marihøne


Til Toppen Go down

Honnørrabatt Empty Re: Honnørrabatt

Poste  Inger Johanne Ons 16 Jun 2010 - 11:49

Det er bare det kortet i stort format de lager. Og det er ikke NAV, men Samferdselsdepartementet som deler det ut, kanskje det er grunnen til at det ikke er gjort noe med. Mer byråkrati, flere aktører.

Jeg vet at NSB har klaget på kortet og ønsker et lite kort og med legitimasjon så man slipper å plundre med å ta fram bankkortet. I praksis spør de jo sjelden om det, men dermed jukser en del folk. Det er jo ikke vårt problem, men busselskapene og NSB sitt, men det kan tjene vår sak på den måten at vi til slutt får et bedre kort.


Jeg synes det er tungvint å ha et så stort kort, jeg måtte lete med lys og lykte for å finne ei god lommebok med stor nok lomme. Tips. Kjøp ei plastlomme til det kortet, koster 10 kr i bokhandelen.


At du synes det er leit at folk kan se at du er ufør, kanskje du skulle snakke med deg selv om det? Er det flaut å være ufør på bussen, så er det vel det i selskaper når folk spør hva du jobber med også osv... Kanskje en må lære seg å tenke annerledes for å bli mindre lei seg og ille berørt? Lettere sagt enn gjort, kanskje?

I mine år som kronisk syk har jeg møtt så mange OK folk med uførepensjon at jeg har sluttet å se på det som noe rart. Og dermed glemmer jeg at andre kan komme til å gjøre det. Men det var meg...
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet