MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Røykekutt

3 posters

Go down

Røykekutt Empty Røykekutt

Poste  Eva Søn 14 Mar 2010 - 14:29

Er det noen av dere som kan hjelpe meg. Jeg har progressiv ms og er dessverre røyker . Det er min store trøst i hverdagen. Men jeg har et ønske om å slutte. Jeg har det siste året greid å gå ned 20 kg i vekt og vil ikke opp igjen. Har noen et tips om hvordan jeg skal klare det. Har liten mulighet til å trene, så jeg er ganske passiv. Hva gjør jeg.

Røykekutt Icon_razz

Eva


Til Toppen Go down

Røykekutt Empty Re: Røykekutt

Poste  Moostar Søn 14 Mar 2010 - 19:18

For et par år siden prøvde jeg en times hypnose, da jeg skulle ha en operasjon som krevde røykeslutt. Hypnotisøren sa at en time egentlig ikke var nok og anbefalt 4 timer. Det hadde jeg ikke tid til, og tok den ene timen. Underlige saker - gikk inn på kontoret hennes som storrøyker (25 om dagen) og gikk ut røykfri.

Fra andre hadde jeg hørt at man etter hypnose holder seg lett røykfri SÅ LENGE MAN VIL DET SELV. Etter ca 3 uker hadde jeg lyst til å begynne å røyke igjen. Men i de 3 ukene var ikke noe problem å ikke røyke - kan heller ikke huske at jeg spiste noe særlig mer, men det var vel fordi jeg hadde bedt hypnotisøren om å programmere meg til ikke å spise istedenfor.

Samboeren min og jeg skal nå snart gå til det skritt å teste hypnose igjen. For denne gange vil jeg gjerne fortsette å være røykfri. Vi skal kjøpe CD fra denne siden : http://www.salgsplassen.no/catalogue.php , og da skal vi også kjøpe en cd som hjelper til med dette som har med vekta å gjøre.

Av erfaring har jeg tro på dette.De koster litt, men er billigere enn å røyke. De lukter ikke vondt heller.
Moostar
Moostar


Til Toppen Go down

Røykekutt Empty Re: Røykekutt

Poste  Eva Søn 14 Mar 2010 - 21:29

Takk for svaret. Jeg har faktisk en CD ,liggende et eller annet sted , av den norske hypnositøren(husker ikke navnet i farten) angående røykeslutt. Skal se om jeg kan finne fram den. Men jeg er fortsatt usikker på vekten. Men det gjør vel ikke noe å prøve. På tide og bli kvitt denne lasten nå.
Lykke til til dere også.

Eva


Til Toppen Go down

Røykekutt Empty Re: Røykekutt

Poste  Trippel Tir 16 Mar 2010 - 22:42

Ja. det er et problem det an en legger på seg når man slutter å røyke. Ikke er det nødvendig å spise mer heller. Når man slutter å røyke blir alle næringsstoffene i maten tatt opp så mye bedre at man får i seg mer. Røyken hindrer således næringsopptak og er noe som tynne mennesker bør liggelangt unna. Men...... De som slutter sier ofte at de la på seg litt til å begynne med, men at det etter en tid normaliserte seg. Det å være røykfri må være å foretrekke fremfor noen kilo for mye?

Bare et lite obs! Dersom du bruker sterke (for maven) medisiner på grunn av MS'n eller andre ting vil det at du slutter å røyke gjøre at medisinene får en enda kraftigere virkning på magen. Årsaken er at nikotinet i seg selv er så sterkt på magen at det blir dannet en beskyttende hinne. Denne forsvinner etter noen uker som røykfri og da er det fritt frem for medisinene til å kaste seg over slimhinnen i mage og tarm. Hos meg tok det 6 uker før jeg havnet akutt på gastrologisk. Resultat Ulcerøs Colitt.
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Røykekutt Empty Re: Røykekutt

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet