MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Motorisert/Elektrisk kjøretøy

2 posters

Go down

Motorisert/Elektrisk kjøretøy Empty Motorisert/Elektrisk kjøretøy

Poste  Moostar Man 15 Feb 2010 - 15:59

Har hatt besøk av ei dame fra kommunen idag, fordi jeg skal søke om et lite kjøretøy,slik at jeg kommer meg litt lettere ut, til buss etc. Jeg bor glissent til, med 1100 meter bratt bakke opp/ned til bussholdeplass. Dit orker jeg sjeldent å gå (klarer å gå ned, men ikke opp), og kommer meg følgelig ikke så mange stedene.

I tillegg ser jeg at jeg går glipp av mange muligheter til å fremdeles nyte friluftsliv, da fatigue og muskelsvakhet er fremtredende. Men jeg bor rett ved skog og mark, med mange fine skogsveier innover til både fiskevann,jaktmuligheter etc., så jeg tenkte at med et lite kjøretøy vil jeg komme meg mere ut, selv om formen er laber.

Dama fra kommunen er veldig søt og hjelpsom - men som hun selv sier er det et tungrodd system.Jeg har prøvd å ymte frempå med at både hellningsprosenten på bakken, vinterføret,snømengde etc, kanskje ville gjøre det vanskelig for en slik elektrisk sak å komme frem og opp - hvorpå hun raskt nevnte Terrengen. Flott!!! tenkte jeg og var inne på nettsiden for å titte. Og riktignok ser den ut til å kunne forsere det værste av både bakker og veier.

Men samtidig hadde jeg også nevnt at jeg kunne tenke meg en vanlig ATV (4-hjuling, bensindrevet). Hun skjønte hvorfor.
Men sa samtidig at alt annet måtte prøves først, og at det var veldig lang ventetid på Terrengen. I tillegg nevnte hun prisen på både elektrisk og Terrengen, og sa de kosta nærmere 100.000 å produsere !!!! Mitt umiddelbare svar var da at det ville være samfunnsbesparende om jeg heller fikk støtte til en ATV til 15000. Hun var helt enig, men som sagt : hvis jeg skulle søke om støtte til det, ville hun garantert få spørsmål fra NAV om hvorfor ikke alt annet var prøvd.

Jadda... De vil heller gi meg et kjøretøy til 100000 enn 15000.Forstå det den som kan. Og samtidig skal jeg bli tuta øra fulle av resten av samfunnet at vi uføre koster så jævla mye...
Moostar
Moostar


Til Toppen Go down

Motorisert/Elektrisk kjøretøy Empty Re: Motorisert/Elektrisk kjøretøy

Poste  Nanna Man 15 Feb 2010 - 18:06

He he... Jeg søkte om "Terrengen", og fikk noen kraftige hint, om at søknaden min kom til å bli avslått, fordi de hadde klart å vri søknadskriteriene mine til å handle om friluftsliv o.l. som jo ikke er helt strengt nødvendig for å overleve.
Da jeg la inn en søknad om "Trax" med nøyaktig de samme papirene, var alt plutselig i den skjønneste orden! Søknaden ble innvilget øyeblikkelig!
I ettertid er jeg veldig førnøyd med utfallet. O.K., jeg hadde kommet fram flere steder med "Terrengen", men i.o.m. Traxen er elektrisk, hverken bråker eller lukter den.
Jeg drar på tur med hunden min, jeg drar avgårde på små skogsbilveier, mens jeg leier den lille gutten min, for ikke å snakke om vinterens store slager; jeg fester en gammel kjelke i et par kraftige reimer etter Traxen, lillegutt sitter på kjelken og hoier og synger, og "hesten" blir aldri sliten.
Har prøvd ut både "Terrengen" og "Trax", og selvom jeg må si at hjelpemiddelsentralen kanskje ikke har gjort seg fortjent til noen designpris, når det gjelder utseendet på "Trax", holder jeg en knapp på den. Liker å både høre og lukte naturen når jeg er ute.

Nanna


Til Toppen Go down

Motorisert/Elektrisk kjøretøy Empty Re: Motorisert/Elektrisk kjøretøy

Poste  Nanna Man 15 Feb 2010 - 18:56

Glemte å si, at når det gjelder økonomi og NAV, kan det veldig godt hende at det er billigere å tildele deg noe, som allerede har hatt et par brukere, enn f.eks. kjøpe inn noe nytt, spesielt til deg. Min "Trax" er i hvert fall godt brukt, (fant t.o.m. tlf.nr. til den forrige brukeren på en av nøklene, setetrekket er tråkla igjen, og motoren stopper rett som det er... HIPP HURRA!).
Sier ikke at det ene eller det andre er det riktige, bare husk, at selvom NAV sier noe annet, spiller økonomien inn her.

Nanna


Til Toppen Go down

Motorisert/Elektrisk kjøretøy Empty Re: Motorisert/Elektrisk kjøretøy

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet