MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Kjøring til sykehuset

+3
Inger Johanne
Milla
LiseTone
7 posters

Side 1 av 2 1, 2  Next

Go down

Kjøring til sykehuset Empty Kjøring til sykehuset

Poste  LiseTone Man 23 Nov 2009 - 17:14

Pga svimmelhet og kvalme i minibuss/vanleg buss har eg t.o.m januar drosje, men det har vert nytt anbud nå og dem som fikk kjøringa har kun løyve til å kjøre minibuss.

Var hos legen i dag og lurte hva nå, jeg reiser IKKE med minibuss, han hadde ikke hørt dette om at dem kun hadde løyve til å kjøre minibuss, vi får se det ann sa han, kanskje det blir ambulanse på deg da, sa han, det blir mye dyrere svarte jeg, skal til han neste uke igjen og da skal han få finne ut hvordan det blir for jeg orker ikke å gå å tenke på dette i flere månader.

Desse helseforetakene gjør ting så det blir dyrere for dem og vanskeligere for oss, jeg gruer meg til mere krangling for det blir det helt sikkert, men jeg er ikke den som gir meg, når jeg vet at jeg har rett Kjøring til sykehuset Icon_evil


Sist endret av LiseTone den Man 23 Nov 2009 - 18:03, endret 2 ganger
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Kjøring til sykehuset Empty Re: Kjøring til sykehuset

Poste  Milla Man 23 Nov 2009 - 17:36

høres helt merkelig og sykt ut synes nå jeg Kjøring til sykehuset Icon_lol
Milla
Milla


Til Toppen Go down

Kjøring til sykehuset Empty Re: Kjøring til sykehuset

Poste  LiseTone Man 23 Nov 2009 - 18:07

Sykt er rette ordet Milla Kjøring til sykehuset Icon_cool
Men jeg vet ikke hvordan jeg skal nå fram til den som bestemmer, hadde jeg visst det så..... Kjøring til sykehuset Icon_rolleyes
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Kjøring til sykehuset Empty Re: Kjøring til sykehuset

Poste  Milla Man 23 Nov 2009 - 19:24

hmmmhm hakke peiling Kjøring til sykehuset Icon_pale
Milla
Milla


Til Toppen Go down

Kjøring til sykehuset Empty Re: Kjøring til sykehuset

Poste  Gjest Man 23 Nov 2009 - 21:53

Jeg blir også helt gåen av minibuss.
Særlig lyden, skramlinga og at det kan ta så lang tid.
Snakket med legen og øyelegen min og de skrev brev om mitt behov.

Det fineste rådet jeg fikk var fra en drosjesjåfør som sa:
Når du skal bestille drosje skal du si at du TRENGER liten bil pga av sykdom.
Det gikk igjenom det gitt.
Very Happy

Gjest
Gjest


Til Toppen Go down

Kjøring til sykehuset Empty Re: Kjøring til sykehuset

Poste  LiseTone Tir 24 Nov 2009 - 12:22

Jeg har innvilget liten bil nå, men så er det fra februar av set nye anbudet gjelder, og dem som har det har ikke løyve til å kjøre liten bil. Kjøring til sykehuset Icon_evil
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Kjøring til sykehuset Empty Re: Kjøring til sykehuset

Poste  Inger Johanne Tir 24 Nov 2009 - 12:56

I Forsvaret har ( eller hadde) de noe som heter "Teknisk hvil". Det innebar at få minutter etter at et stort kompani hadde startet opp, stoppet man, slik at alt som likevel ikke var i orden kunne rettes på.

På siste jobben min hadde vi også det av og til når et antatt godt planlagt prosjekt nettopp var i gang. Da så man hva man ikke hadde tenkt på, ikke visste om som var viktig. Så kunne man justere.

Hadde det vært sånn med denne transporten, ville man oppdaget at det var noe man ikke hadde tenkt på, nemlig brukere som ikke orket å kjøre i minibuss. - Og kanskje andre ting også.

Enda bedre var det om man oftere kontaktet brukerne selv i forkant. Kunne Råd for funksjonhemmede bidratt? ( Advarsel: Lenken er lang og tettskreven, har ikke lest hele selv en gang)
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Kjøring til sykehuset Empty Re: Kjøring til sykehuset

Poste  LiseTone Ons 9 Des 2009 - 15:50

Dette innlegget hadde eg i avisa i går med overskrift:

Forandring fryder ikke

Jeg er av dem som IKKE klarer å ta minibussen til Innlandet Transport og ettersom jeg har hørt kan dem ikke kjøre med vanleg bil.
Tok det opp med fastlegen min, og da sa han at da blir det ambulanse på deg da.
Det blir dyrt det og ikke er jeg så syk heller, hadde jeg fått vanleg drosje så klarer jeg meg fint med det nå.
En gang i månaden med ambulanse blir dyrt for sykehuset innlandet og jeg som ikke er så syk holder da oppe en ambulanse i Ottadalen en hel dag.
Dette kan da ikke bare gjelde meg?

Hilsen ei som er godt tilfreds slik det er nå.
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Kjøring til sykehuset Empty Re: Kjøring til sykehuset

Poste  Gjest Ons 9 Des 2009 - 16:49

Jeg kjenner en drosjesjåfør på Flisa, Solør
Han kjører bil for Folldal.
Det er noen kommuner i mellom der.

Det er ikke mulig at de kan skaffe deg drosje fra nabokommune eller nabofylke da?

Gjest
Gjest


Til Toppen Go down

Kjøring til sykehuset Empty Re: Kjøring til sykehuset

Poste  LiseTone Ons 9 Des 2009 - 17:45

Nabofylket blir i vert fall dyrere en noe,nabofylket er Sogn og Fjordane det nermeste og det er over fjellet fra her, og anbudet gjelder for alle 3 nabokommunene, men det er ikke mitt problem egentlig, bare min hodepine.........
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Kjøring til sykehuset Empty Re: Kjøring til sykehuset

Poste  Inger Johanne Tor 10 Des 2009 - 1:45

Fint innlegg!

LiseTone nå har du sagt fra, legg deg nå godt til rette i ambulansen og la dem styre på, så lenge du ikke får vondt av det. Har de for mye penger, så...
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Kjøring til sykehuset Empty Re: Kjøring til sykehuset

Poste  LiseTone Søn 6 Jun 2010 - 17:50

Jeg krangler fortsatt om det med kjøring til sykehuset, dette er et nytt innlegg jeg har sendt avisa Evil or Very Mad


Er i den uheldige situasjon at eg må på sykehuset en gang i månaden til behandling i 3 1/2 år nå, eg må ha liten bil alene i , det står på rekvisisjonen fra legen.
Fra første stund har jeg måtte krangla/diskutert med kjørekontoret om dette, jeg blir syk i større minibuss/buss.
Først var det det at dem ville ha meg med helseekspressen, og nå Innlandet transport.
Hvor vanskelig er det å forstå og få satt riktig på e-posten dere sender til dem som skal kjøre?
Nå sist fikk jeg igjen beskjed kvelden før at jeg skulle være med minibussen til Innlandet transport, så fikk jeg beskjed om at dette måtte jeg ta opp selv med kjørekontoret dagen etter, da fikk jeg nesten ikke sove om natten fordi eg visste at dette vart vanskelig, men så etter 4 telefoner om morgenen fikk jeg endelig bilen jeg hadde bestilt.
Jeg skulle gjennom en større kontroll den dagen og var sliten da jeg kom der etter alt styret om morgenen og lite søvn om natta, så resultatet av prøva kunne umulig bli rett.
Jeg har tenkt mange ganger å stoppe med behandlingen, men det vil resultere i at jeg blir dårligere og blir pleiepassient, noe jeg såvidt ungår nå jeg får denne behandligen på sykehuset.
Tenk over dette hvor dyrt det blir å ha meg som pleiepasient med tilsyn/hjelp mange ganger i døgnet, kontra det at jeg får liten bil alene til sykehuset. Jeg vet at det er forskjellige budsjett, men............
Jeg gruer meg kvar månad til "kranglingen" med kjørekontoret og nå også med Innlandet transport, som ikke forstår at det er verre å være med dem så langt som til Lillehammer kontra noen kilometer innabygdes, men det er på grensa i bygden også.
Hva grunnen er til at jeg må ha liten bil alene vil jeg helst ikke fortelle, men legen min vet og har full forståelse for dette, for å ta med det jeg har 3 kroniske sykdommer, og to av dem gjør at jeg må ha liten bil alene.
Og det er sikkert flere en meg som har samme problemet med kjørekontoret.
Hadde jeg enda fått en unskyldning fra dem........
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Kjøring til sykehuset Empty Re: Kjøring til sykehuset

Poste  LiseTone Ons 9 Jun 2010 - 15:56

Det kom i avisa i dag minus siste setningen Neutral
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Kjøring til sykehuset Empty Re: Kjøring til sykehuset

Poste  LiseTone Ons 25 Aug 2010 - 16:28

Nå har eg fått innvilget lav/liten bil til sykehuset etter mye om og men og skriftlig klage, som jeg rett og slett ikke har hatt krefter til å skrive om her inne, men nå er eg så glad og ikkje minst letta for nå har eg det svart på kvitt at eg har fått det. Jeg har brukt så mye krefter jeg ikke har på dette, at jeg truga med å si fra meg videre behandling og å bli pleipasient i stedet bl.a.
Men nå slepp eg det, HURRA cheers sunny Laughing
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Kjøring til sykehuset Empty Re: Kjøring til sykehuset

Poste  Lierdama Ons 25 Aug 2010 - 17:39

Flott, godt at du endelig fikk en ordning som passer deg!
Håper gleden ved resultatet kan gi deg litt retur av krefter du har brukt på dette, det var jo verdt å bruke dem.

Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Kjøring til sykehuset Empty Re: Kjøring til sykehuset

Poste  sarasara Ons 25 Aug 2010 - 18:44

Kjempefint Lise Tone!
Det er en seier for oss alle hver gang vi vinner en sak Very Happy
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Kjøring til sykehuset Empty Re: Kjøring til sykehuset

Poste  Trippel Ons 25 Aug 2010 - 18:52

Kjempebra ToneLise! Godt å se at det faktisk nytter selv om det kan virke som en snakker til en mur iblandt.

Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Kjøring til sykehuset Empty Re: Kjøring til sykehuset

Poste  LiseTone Ons 25 Aug 2010 - 20:16

Takker, som eg sa til søstra mi i sta: hva skal jeg kjempe for nå da? Nå kan du slappe av ei stund nå var svaret jeg fikk. Og gjett om jeg det skal......... Laughing cheers sunny
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Kjøring til sykehuset Empty Re: Kjøring til sykehuset

Poste  Melles Tor 26 Aug 2010 - 14:05

Så bra! cheers cheers cheers cheers cheers cheers cheers
Melles
Melles


Til Toppen Go down

Kjøring til sykehuset Empty Re: Kjøring til sykehuset

Poste  LiseTone Tor 26 Aug 2010 - 16:19

Takker Laughing
Fikk tlf frå ordføraren i dag, han gratulerte meg med vedtaket har holdt han orientert i gjennom hele prosessen, får ellers SMSer, e-poster og meldingar på facebook alle er glade på min vegne.
Jeg er glad jeg klarte å stå løpet ut, det var like før jeg gav opp alt....... affraid
Men det gikk bra cheers cheers cheers
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Kjøring til sykehuset Empty Re: Kjøring til sykehuset

Poste  Trippel Tor 26 Aug 2010 - 21:01

Jeg har et forslag til en ting vi kankjempe for: at vi fortsatt får trekke fra utgiftene på selvangivelsen!
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Kjøring til sykehuset Empty Re: Kjøring til sykehuset

Poste  Lierdama Tor 26 Aug 2010 - 21:37

... eller så kan vi kjempe for at vi alle kan få (minst årlig) oppfølging hos nevrolog... Twisted Evil
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Kjøring til sykehuset Empty Re: Kjøring til sykehuset

Poste  LiseTone Tor 26 Aug 2010 - 22:25

For ta med det at jeg kan være verdens staeste person når jeg vet at jeg har rett eller mener at jeg har krav på noe cat
Og det kom godt med nå, men så vart jeg sliten og nå da, har ikke kommet meg etter bygginga heller, uff det er slitsomt å være alene å må tenke på alt selv Embarassed
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Kjøring til sykehuset Empty Re: Kjøring til sykehuset

Poste  Trippel Fre 27 Aug 2010 - 19:49

.... ja og så ble du vel syk like etter innflytting?
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Kjøring til sykehuset Empty Re: Kjøring til sykehuset

Poste  LiseTone Fre 27 Aug 2010 - 20:03

Ja, fikk et lite schub, ikke kortisonbehandla Wink
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Kjøring til sykehuset Empty Re: Kjøring til sykehuset

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 1 av 2 1, 2  Next

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet