MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Hjemmehjelp?

3 posters

Go down

Hjemmehjelp? Empty Hjemmehjelp?

Poste  solhaug Søn 1 Nov 2009 - 15:37

Hei, bruker noen av dere hjemmehjelp? Jeg vurderer å søke om det for jeg klarer ikke å ta meg av huset sånn som før. Hjemmehjelp? Icon_cry Selv om dem bare vasker gulv så blir det da gjort.....forhåpentligvis.
solhaug
solhaug


Til Toppen Go down

Hjemmehjelp? Empty Re: Hjemmehjelp?

Poste  Inger Johanne Søn 1 Nov 2009 - 15:45

Jeg vil absolutt anbefale deg å se på tråden om BPA Brukerstyrt personlig assistent Klikk her, ellers ligger den i For oss som har MS.

Noen vil sikkert ha hjemmehjelp og noen BPA, men det kan være greit å ha tenkt igjennom alternativene. Jeg hadde hjemmehjelp en kort stund, og syntes det ble vel mye på deres premisser.

( Det kan også hende vi kan legge denne tråden du har laget her inn i tråden om BPA og ha en tilføyelse om hjemmehjelp i teksten. Vi får se det litt an. )
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Hjemmehjelp? Empty Re: Hjemmehjelp?

Poste  LiseTone Søn 1 Nov 2009 - 15:52

Mye bedre med BPA, da vet du hvem som kommmer og dem gjør det DU vil. Jeg har BPA på 9ende året tror jeg det blir Hjemmehjelp? Icon_cool
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Hjemmehjelp? Empty Hjemmehjelp?

Poste  solhaug Søn 1 Nov 2009 - 16:17

Hva koster det? Man må vel betale egenandel?? Jeg føler at jeg egentlig ikke har behov for hjelp utenfor huset.....har førerkort og bil så jeg kommer meg ut dit jeg vil sjøl. Jeg har lite greie på dette jeg. Lurer på å kontakte en ergoterapeut jeg har hatt litt kontakt med for noen år siden.
solhaug
solhaug


Til Toppen Go down

Hjemmehjelp? Empty Re: Hjemmehjelp?

Poste  LiseTone Søn 1 Nov 2009 - 16:37

Det er forskjell fra kommune til kommune, her betaler vi ingenting.
Jeg kjørte bil de første seks åra jeg hadde BPA, nå tørr jeg ikke lengre, men håper jeg kan begynne igjen snart da.......
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Hjemmehjelp? Empty Re: Hjemmehjelp?

Poste  Inger Johanne Søn 1 Nov 2009 - 16:58

Da jeg hadde hjemmehjelp, var det sånn:
Flytte en eske inn i boden ( helt umulig for meg den gangen å løfte en eske). Nei. Stod ikke på lista.
Skure utslagsvasken med jif. Nei Stod ikke på lista.
Vindusvasken ble tatt uten varsel når de hadde mye folk inne. Var du ikke inne da, måtte du vente til neste gang.

De kom mellom 9 og 13. Bare å holde seg hjemme. Og det kom ulike folk hver gang.

BPA er en lovfestet rettighet. Du ansetter selv den du vil ha, så kjemien stemmer og du får en som er god på det du synes er viktig. Og da kan du be henne montere en IKEA-kommode og la golvvasken vente i to uker om det skulle være din prioritering. Eller om noen har vært innom og sveivd over golvene for deg i går. Da kan du bruke assistenten til annet.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Hjemmehjelp? Empty Re: Hjemmehjelp?

Poste  LiseTone Søn 1 Nov 2009 - 17:01

En assistent gjør det du ville ha gjort, visst du var frisk Hjemmehjelp? Icon_smile
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Hjemmehjelp? Empty Hjemmehjelp?

Poste  solhaug Man 2 Nov 2009 - 12:24

Takk for svar. Nå fikk jeg noe å tenke på, gitt. Hjemmehjelp? Icon_eek Får se hva jeg gjør.....
solhaug
solhaug


Til Toppen Go down

Hjemmehjelp? Empty Re: Hjemmehjelp?

Poste  LiseTone Man 2 Nov 2009 - 13:10

BPA kan du ha alt fra 2t i veka til 24t i døgnet, jeg ville ordne med det nå å ikke vente til en blir dårligere, for det kan bli mye for en nå en skal søke om BPA.
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Hjemmehjelp? Empty Re: Hjemmehjelp?

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet