MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Helseekpressen

3 posters

Go down

Helseekpressen Empty Helseekpressen

Poste  LiseTone Tor 1 Okt 2009 - 18:34

Kunne dem ikke vert inne på sykehiset og henta en rullestol eller bedt dem komme ut og hentet henne? http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=574286
Og liker dere helseekpressen?
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Helseekpressen Empty Re: Helseekpressen

Poste  Inger Johanne Tor 1 Okt 2009 - 20:47

Jeg har ikke funnet mer om saken, men det virker som en kommunikasjons-svikt. De kunne vel neppe ha visst om henne inne på sykehuset. Men hva er kravene til den som kjører en helseekspress?
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Helseekpressen Empty Re: Helseekpressen

Poste  LiseTone Tor 1 Okt 2009 - 21:23

Jeg vet ikke, jeg har sluppet å være med fram til nå, pga at eg blir svimmlere og kvalm ombord i en buss, men jeg vet at pasienter har dødd imbord i helseekspressen på tur hjem igjen fra sykehuset, men da har pasinten vert utskrevet for tidlig, spør du meg.
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Helseekpressen Empty Re: Helseekpressen

Poste  sarasara Tor 1 Okt 2009 - 23:45

Ja det er mange ting som går galt fordi alt skal være stort og billig og det blir uoversiktlig og kommunikasjon er totalt fraværende. Helse-norge er en tragisk kollaps. Kunne vært, men er ikke bra nok.

Bare det å snakke om budsjett er en vits så lenge det ikke kan tjenes penger på å drive sykehus. Helse skal være et velferds-tilbud, det er bl a det vi betaler skatt for

Erik Kreyberg Normann fra Oslo. Normann var avdelingsleder for helseavdelingen i konsulentfirmaet Cap Gemeni Ernst &Young.

Men til slutt måtte Normann gå av som direktør for A-hus.
Spent på om de får en direktør som er interresert i annet enn penger denne gangen?


Sist endret av sarasara den Fre 2 Okt 2009 - 15:49, endret 1 gang
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Helseekpressen Empty Re: Helseekpressen

Poste  LiseTone Fre 2 Okt 2009 - 15:41

Jeg forstår ikke lønnsomheten med å ta helseekspressen fra et sted som Skjåk, helseekspressen går fra Dovre/lesja så vi fra Skjåk må reise til Otta å gå på der, med drosje en time å kjøyre, så er det helseekspressen en en og en halv time så er en på sykehuset
Drosje til Otta den må returnere til Skjåk igjen, det samme hjem igjen, drosje til Skjåk som må returnere til Otta igjen, helseekspressen er heller ikke gratis, så jeg forstår ikke at ikke vi kan få drosje frem å tilbake,det skulle bli hipp som happ, dette vart rotete, men jeg håper dere forstår poenget mitt Helseekpressen Icon_smile
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Helseekpressen Empty Re: Helseekpressen

Poste  sarasara Fre 2 Okt 2009 - 20:56

Jo jeg skjønner hva du mener, men de som driver Helseekspressen skjønner litt mindre. Det ble for innovativt, eller oppfinnsomt som det egentlig heter på norsk,
så der sitter de og skal lage ruter og får det ikke til.

Gi oss heller penger til en taxi når vi trenger det!

Disse driver Helseekspressen:


Velkommen til Helseforetakenes senter for pasientreiser ANS

15 september 2009

Helseforetakenes senter for pasientreiser ANS (Pasientreiser ANS) er et nyopprettet selskap som eies av de fire regionale helseforetakene.

Pasientreiser ANS ble formelt etablert i mai 2009. Bakgrunnen for opprettelsen av selskapet var å sikre gode, likeverdige, brukevennlige og effektive løsninger for pasienter og pårørende.

Pasientreiser ANS er et nasjonalt selskap med tilhørighet i Skien. Per 1.september 2009 har selskapet 22 ansatte. Selskapet samarbeider tett med de regionale helseforetakene og de 18 lokale pasientreisekontorene som er lokalisert rundt i landet.


Et service- og kunnskapssenter

Pasientreiser ANS er et service- og kunnskapssenter hvor pasientens behov står i fokus.

Selskapet leverer:

  • Profesjonelle transaksjonstjenester
  • Brukervennlig informasjon
  • Kompetanse innenfor tolkning, forvaltning og utvikling av regelverk
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Helseekpressen Empty Re: Helseekpressen

Poste  LiseTone Lør 3 Okt 2009 - 12:18

Dere skulle bare vist som jeg krangla med kjørekontoret i eit halvår før jeg fikk godkjent drosje, jeg grudde meg til kvar månad eg skulle i vegen, men til slutt fikk jeg det godkjent Helseekpressen Icon_twisted
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Helseekpressen Empty Re: Helseekpressen

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet