MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

MS og Prøverør

5 posters

Go down

MS og Prøverør Empty MS og Prøverør

Poste  Sofie Søn 20 Sep 2009 - 15:54

Jeg kan begynne med å presentere meg sjøl da. Jeg er 32 år, samboer og til nå barnløs. Jeg har RR MS (veldig rolig, har ikke hatt attack på 2 år), og bruker Rebif 22. Jeg er fulltidsstudent og har 40% stlling i tillegg (kontor). Jeg hadde lyst til å starte denne tråden fordi at jeg vet jeg trenger litt støtte underveis, og kanskje vil noen andre finne dette nyttig å diskutere også.

Altså; jeg har fått innvilget prøverør etter å ha venter i 2 år på svar. Klinikken rota bort papira våre, men nå er vi igang. Førstkommende torsdag starter jeg med nesespray:Synarela, og samtig slutter jeg med Rebif. I følge nevrolog er halveringstiden bare ei uke, men siden jeg har bare 3 sprøyter igjen lar jeg bare være å hente meg en ny pakke. Jeg gruer meg veldig til å slutte med sprøytene, fordi de har funget meget godt for meg (som antagelig er ren placebo).

Jeg er også under yrkesrettet attføring til juni 2010, og etter det er jeg på egen hånd økonomisk sett. Blir jeg gravid i løpet av disse tre forsøkene som staten dekker blir det ikke bare bare å skaffe seg jobb. Med spedbarn og MS kan jeg ikke forestille meg at jeg verken klarer å jobbe eller at noen har så veldig lyst til å ansette meg. Så derfor har jeg bestemt meg for å melde meg opp til Master i det faget jeg tar, for å få litt penger med Statens Lånekasse (som er utrolig greie å forholde seg til, sammenlignet med NAV).

Det er det jeg hadde å si i første omgang.

Sofie


Til Toppen Go down

MS og Prøverør Empty Re: MS og Prøverør

Poste  Trippel Søn 20 Sep 2009 - 17:40