MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

MS og Prøverør

5 posters

Go down

MS og Prøverør Empty MS og Prøverør

Poste  Sofie Søn 20 Sep 2009 - 15:54

Jeg kan begynne med å presentere meg sjøl da. Jeg er 32 år, samboer og til nå barnløs. Jeg har RR MS (veldig rolig, har ikke hatt attack på 2 år), og bruker Rebif 22. Jeg er fulltidsstudent og har 40% stlling i tillegg (kontor). Jeg hadde lyst til å starte denne tråden fordi at jeg vet jeg trenger litt støtte underveis, og kanskje vil noen andre finne dette nyttig å diskutere også.

Altså; jeg har fått innvilget prøverør etter å ha venter i 2 år på svar. Klinikken rota bort papira våre, men nå er vi igang. Førstkommende torsdag starter jeg med nesespray:Synarela, og samtig slutter jeg med Rebif. I følge nevrolog er halveringstiden bare ei uke, men siden jeg har bare 3 sprøyter igjen lar jeg bare være å hente meg en ny pakke. Jeg gruer meg veldig til å slutte med sprøytene, fordi de har funget meget godt for meg (som antagelig er ren placebo).

Jeg er også under yrkesrettet attføring til juni 2010, og etter det er jeg på egen hånd økonomisk sett. Blir jeg gravid i løpet av disse tre forsøkene som staten dekker blir det ikke bare bare å skaffe seg jobb. Med spedbarn og MS kan jeg ikke forestille meg at jeg verken klarer å jobbe eller at noen har så veldig lyst til å ansette meg. Så derfor har jeg bestemt meg for å melde meg opp til Master i det faget jeg tar, for å få litt penger med Statens Lånekasse (som er utrolig greie å forholde seg til, sammenlignet med NAV).

Det er det jeg hadde å si i første omgang.

Sofie


Til Toppen Go down

MS og Prøverør Empty Re: MS og Prøverør

Poste  Trippel Søn 20 Sep 2009 - 17:40

Når du nå slutter med sprøyter og begynner på hormonbehandling håper jeg inderlig at ikke MS'n våkner. Jeg vil ikke påstå at jeg kan så veldig mye om alle detaljene i prøverørs behandlingen. Men jeg vet du har en tøff tid fremfor deg. For din skyld håper jeg du blir gravid ved første forsøk og at du får en problemfri graviditet. Hold oss gjerne oppdatert. Kan bare si et hjertelig LYKKE TIL! MS og Prøverør Herz MS og Prøverør Herz MS og Prøverør Herz MS og Prøverør Herz MS og Prøverør Herz MS og Prøverør Herz MS og Prøverør Herz MS og Prøverør Herz MS og Prøverør Herz MS og Prøverør Herz
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

MS og Prøverør Empty Re: MS og Prøverør

Poste  alpemø Man 21 Sep 2009 - 22:58

Jeg krysser fingre, tær, armer og bein for deg og sender deg massevis av babyklister!!!!
alpemø
alpemø


Til Toppen Go down

MS og Prøverør Empty Re: MS og Prøverør

Poste  sigrid64 Ons 23 Sep 2009 - 18:12

masse lykke til MS og Prøverør Icon_clown

sigrid64


Til Toppen Go down

MS og Prøverør Empty Re: MS og Prøverør

Poste  ella b Tor 19 Nov 2009 - 23:24

heisann!! Så hyggelig at dere er i gang med prøverør!! MS og Prøverør Icon_biggrin MS og Prøverør Icon_biggrin Jeg vil bare si -at jeg har hatt prøverør,etter min ms diagnose,og i følge min nevrolog-blir noen i bedre form ved bruk av hormonregulerende middler. Jeg merket ingenting mer enn hva andre uten ms har gjort,ved å sette sprøyter og ta nesespray. Følte meg faktisk litt bedre en stund.
Jeg var så heldig å bli gravid på mitt første IVF forsøk-men hadde mange AIH forsøk først(insemineringer)-hvor jeg oxo tok sprøyter.
Under graviditeten var jeg i en fantastisk form!! Merket ingenting til min ms-ig glemte at jeg hadde det.
Nå er baby 4 mnd-og ms har begynt å komme til overflaten MS og Prøverør Icon_evil .
Det var faktisk helt vidunderlig for kroppen. Hvertfall opplevde jeg det! Hørt at mange med ms-opplever det!
Ser dere var i gang i juli-MS og Prøverør Icon_flower MS og Prøverør Icon_cheershvordan har det gått? Kan sende meg en pm om du vil.
Ønsker dere hvertfall lykke til:)


Sist endret av ella b den Tor 19 Nov 2009 - 23:29, endret 1 gang

ella b


Til Toppen Go down

MS og Prøverør Empty Re: MS og Prøverør

Poste  ella b Tor 19 Nov 2009 - 23:26

Og glemte si-at det å bli mamma holder meg frisk!!! MS og Prøverør Herz MS og Prøverør Herz MS og Prøverør Herz

ella b


Til Toppen Go down

MS og Prøverør Empty Re: MS og Prøverør

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet