MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

KOMUNIKASJONSPROBLEMER ??????

4 posters

Go down

KOMUNIKASJONSPROBLEMER ?????? Empty KOMUNIKASJONSPROBLEMER ??????

Poste  Julestjerne Fre 18 Sep 2009 - 1:14

Moderators tilføyelse.
Denne tråden startet under oss som har MS. Flyttet til smått og stort 18.09 kl 12 Denne innledende teksten vil stå et par dager


Var på foreldre møte i kveld, ja det er jo tiden for det nå. Har vært klassekontakt og sittet i FAU x antall ganger - også det siste skoleåret.

I dag var det valg av ny klassekontakt. Jeg ble spurt om å fortsette, men takket nei. Etter at læreren hadde spurt om noen kunne tenke seg å stille opp dette året - var det dørgende stille -lenge.

Til slutt grep jeg ordet, og kom med noen forslag til kandidater. Da var det en som sa at dette ble jo litt tvangsmessig. Jeg ble rett og slett litt iritert, hva med meg da, det er vel tvangsmessig for meg også - og føle at jeg burde si ja til ett år til, mener jeg.

"Tvang og tvang - litt press er vel heller det rette ordet, sa jeg"
Til slutt var det en som "ofret" seg.

Da vi kom ut kom en dame bort til meg og sa -" du må huske på at det er mange som ikke tør å snakke så mye i forsamlinger - eller si nei når de blir foreslått," så kom det en lang remse om alt hun hadde problemer med. Det var mann, barn dårlig tid, jobb osv...........

"Hvis folk ikke tør å si nei til et forslag når de er langt over førti, så må de ta seg sammen, sa jeg."

"Nå kjenner jeg at jeg blir irritert på deg, sa hun." jeg måtte jo begripe hvor vanskelig osv, osv.....

" Du har jo ingen problemer med å snakke nå, sa jeg"

" Du skjønner ikke noe av hvordan det er å ha problemer, sa hun"

Jeg har MS hadde jeg lyst tl å si - men gjorde det ikke.

Jeg må si jeg er nesten, men bare nesten imponert over at hun klarte å tie stille i 1,5 time, og så ha så mye på hjerte når hun kom ut.

Jeg kjente henne ikke, har bare hilst på henne på foreldremøte to ganger før.

Når jeg kom hjem tenkte jeg - hva var det som skjedde mellom oss egentlig?[b]
Julestjerne
Julestjerne


Til Toppen Go down

KOMUNIKASJONSPROBLEMER ?????? Empty Re: KOMUNIKASJONSPROBLEMER ??????

Poste  Milla Fre 18 Sep 2009 - 2:54

har egentlig ikke mye å tilføre, men jeg må bare si hahaha Razz
Milla
Milla


Til Toppen Go down

KOMUNIKASJONSPROBLEMER ?????? Empty Re: KOMUNIKASJONSPROBLEMER ??????

Poste  Julestjerne Fre 18 Sep 2009 - 12:05

Jeg ser nå- at denne tråden burde vært under smått og stort. Bare flytt. Sorry for alt peset med flytting.

Til MILLA er det haha til meg, eller hva mener du egentlig?
Julestjerne
Julestjerne


Til Toppen Go down

KOMUNIKASJONSPROBLEMER ?????? Empty Re: KOMUNIKASJONSPROBLEMER ??????

Poste  Inger Johanne Fre 18 Sep 2009 - 13:01

Jeg lar disse setningene stå en liten stund: Prøv selvfølgelig å skrive på rett plass. Men skriv heller på "feil" plass enn å ikke skrive. Det er derfor moderatorer er der.

Jeg tror på det at noen mennesker ikke greier å si noe i en forsamling selv om de klarer det på tomannshånd. Ikke tror jeg det går over ved å fylle 40, heller. Men det betyr ikke at jeg mener en kan kreve at en ikke skal kunne foreslås til noe. Det er et uttrykk som heter "benkeforslag" selv på generalforsamlinger.

Hun hadde et problem med å sette grenser i en forsamling og mente at det burde være en generell regel som beskyttet dem som har det slik. Jeg ville ikke gått så langt som deg i å avvise at hun hadde et reelt problem, men visse problem må vi selv finne individuelle strategier for. En person med ryggplager ville måttet medbringe egen pute, en døv ville måtte ha med døvetolk. Jeg tror jeg ville spurt henne om det ikke var en løsning hun kunne finne på som ikke gjorde henne så avhenig av at alle tok hensyn til handikappet hennes. - Men kanskje hun da hadde blitt sint for at jeg definerte det som et handikap...

Det er vel flere av oss som har kjent på det der når folk klager over sine problemer og en ikke har det så greit sjøl. Det trenger ikke handle om vår felles fiende MS, heller. Jeg husker en periode da jeg ikke hadde råd til ny støvsuger og en bekjent klagde over at de ikke hadde vært i syden siden i januar, hele sommeren hadde de bare vært på ferie med båten sin... Hun syntes virkelig de hadde hadd ei hard økonomisk kneik, stakkaren...
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

KOMUNIKASJONSPROBLEMER ?????? Empty Re: KOMUNIKASJONSPROBLEMER ??????

Poste  Milla Fre 18 Sep 2009 - 13:47

helt riktig, IJ. jeg var så trøtt at jeg faktisk ikke så det KOMUNIKASJONSPROBLEMER ?????? Icon_redface

julestjerne, haha til dem. utrolig hvor feige og teite folk kan være Razz
Milla
Milla


Til Toppen Go down

KOMUNIKASJONSPROBLEMER ?????? Empty Re: KOMUNIKASJONSPROBLEMER ??????

Poste  Julestjerne Fre 18 Sep 2009 - 19:40

Jeg ble så glad så glad for begge svarene her. Jeg må si - Inger Johanne at jeg lærte en del av ditt svar. Både om meg selv og andre.

Likevel liker mitt ego svært godt ditt svar Milla.

Så sammensatte er vi

Er det noen andre her inne som har vært oppi liknende situasjoner?

Her skinner sola, og jeg har vært hos hestene - herlig. KOMUNIKASJONSPROBLEMER ?????? Icon_biggrin
Julestjerne
Julestjerne


Til Toppen Go down

KOMUNIKASJONSPROBLEMER ?????? Empty Re: KOMUNIKASJONSPROBLEMER ??????

Poste  Lierdama Søn 20 Sep 2009 - 23:44

Ang klassekontakt:Regelen på skole der barna mine har gått og går er at 2 stk er valg for ett år, samtidig er 2 stk valgt som vara.
Neste skoleår rykker varaene opp som klassekontakt, da velges 2 nye som vara dette året, med tilsvarende fast plass skoleåret deretter.
Altså ett år som vara + ett år som klassekontakt.
(De som har vært før er "fredet" fra å bli valgt om igjen, ja hvis de ikke har fryktelig lyst til ett år til da...)

Jeg syns det er rart at dette skal være så stort problem.
Og det er da ikke såååå stor forsamling at voksne folk ikke skal kunne si noe der, om det skulle bli nødvendig.
Forresten, ikke ofte klassekontakten har noe å si på de to foreldremøtene pr år.
De ordner klasselister, styrer klasse-kassa og kan bli representant i foreldrenes arbeidsutvalg (FAU).
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

KOMUNIKASJONSPROBLEMER ?????? Empty Re: KOMUNIKASJONSPROBLEMER ??????

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet