MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Lårhalsbrudd

4 posters

Go down

Lårhalsbrudd Empty Lårhalsbrudd

Poste  LiseTone Søn 13 Sep 2009 - 11:56

Min mor (83år) ramla og brakk lårhalsen sist helg, vart operert på mandag, det jeg lurer på er hvor lenge er det vanlig å bli liggende på sykehuset etter det?

Det er fullt på sykehjemmet oppi her, ingen rehabplass er aktuelt, men jeg kom på en rehabplass her om fredagen og der skulle dem sjekke.

Mor har vert veldi kvalm etter opperasjonen og kasta opp, men så spurte jeg etter hva slags sm.stillende hun fikk og det var paralgin forte, og bivirkningen av det er KVALME og sykehuset forsto ikke hvorfor hun var så kvalm!!!

Nå får hun anna sm.stillende så nå kaster hun ikke opp lengre og har vert mere oppe, så nå håper jeg at det går rett veg.

Mor er klår i toppen og klarer å si fra om ting sjølv, men samtidig er hun av den generasjonen som mener at leger er gud og sykepleiere er noe under det.

Dette vart langt til meg å være Lårhalsbrudd Icon_eek
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Lårhalsbrudd Empty Re: Lårhalsbrudd

Poste  LiseTone Søn 13 Sep 2009 - 12:54

Jeg begynner å bli redd at fallet har noe med meg å gjøre, naboen ramla og brakk lårhalsen for 14 dager siden, mor sist helg, en anna nabo nå fredag.
Naboen fikk plass på sykehjemmet, så hun var på sykehusen bare en uke. jeg var IKKE i nerheten av noen når dem ramla, og alle tre ramla inne. Lårhalsbrudd Icon_eek
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Lårhalsbrudd Empty Re: Lårhalsbrudd

Poste  LiseTone Man 14 Sep 2009 - 14:23

Har fått beskjd om at mor fikk plass på sykehjemmet her i morgen Lårhalsbrudd Icon_smile
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Lårhalsbrudd Empty Re: Lårhalsbrudd

Poste  sarasara Man 14 Sep 2009 - 15:47

Så flott! Det er så deilig når det ordner seg.
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Lårhalsbrudd Empty Re: Lårhalsbrudd

Poste  Lierdama Man 14 Sep 2009 - 23:30

At de ramler er da ikke din skyld, Lise Tone.
Du må ikke påta deg skyld for det.
Gamle ben er skjøre og hvis eldre folk først faller knekker de lett.

Fint at moren din har fått plass, da kan du puste ut og slippe den bekymringen.
Forstår at hun får være i "nærmiljøet" og da blir det vel enklere med besøk enn om hun hadde fått plass langt avgårde.
Vi får satse på at hun gror godt sammen igjen.
God bedring til moren din.
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Lårhalsbrudd Empty Re: Lårhalsbrudd

Poste  LiseTone Tir 15 Sep 2009 - 11:37

Jeg påtar meg ikke skyld, men 3 stk i nærmiljøet mitt........
Takk skal du ha fra mor:-D
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Lårhalsbrudd Empty Re: Lårhalsbrudd

Poste  solhaug Lør 21 Nov 2009 - 9:39

LiseTone skrev:Min mor (83år) ramla og brakk lårhalsen sist helg, vart operert på mandag, det jeg lurer på er hvor lenge er det vanlig å bli liggende på sykehuset etter det?

Det er fullt på sykehjemmet oppi her, ingen rehabplass er aktuelt, men jeg kom på en rehabplass her om fredagen og der skulle dem sjekke.

Mor har vert veldi kvalm etter opperasjonen og kasta opp, men så spurte jeg etter hva slags sm.stillende hun fikk og det var paralgin forte, og bivirkningen av det er KVALME og sykehuset forsto ikke hvorfor hun var så kvalm!!!

Nå får hun anna sm.stillende så nå kaster hun ikke opp lengre og har vert mere oppe, så nå håper jeg at det går rett veg.

Mor er klår i toppen og klarer å si fra om ting sjølv, men samtidig er hun av den generasjonen som mener at leger er gud og sykepleiere er noe under det.

Dette vart langt til meg å være Lårhalsbrudd Icon_eek

Hei . Det er vel litt sent å svare på dette nå......men bedre sent enn aldri.....det er jo mange som blir kvalme og kaster opp av narkosen så det BEHØVER ikke være paralgin forte. Det er dem jo vant til på sykehus. Glad hun er på bedringens vei. Lårhalsbrudd Icon_bounce
solhaug
solhaug


Til Toppen Go down

Lårhalsbrudd Empty Re: Lårhalsbrudd

Poste  LiseTone Lør 21 Nov 2009 - 13:11

Mor fikk plass på sykehjemmet her til slutt Lårhalsbrudd Icon_biggrin
Hun har nå vert hjemme igjen snart et par måneder, som brodern sa så glad, ho er da sprek som ei fele, det er vell å ta sterkt i men hun går igjen uten hjelpemidler, og klarer seg fint med hjemmehjelp en gang i uka. Merker på henne at hun er blitt litt glemsk, men det er ikke mye.
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Lårhalsbrudd Empty Re: Lårhalsbrudd

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet