MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Telefonproblematikk

5 posters

Go down

Telefonproblematikk Empty Telefonproblematikk

Poste  tigern Ons 24 Jun 2009 - 12:41

Jeg sliter med telefoner.

Ofte rekker jeg ikke ta den i tide. og det er vanskelig å snakke lenge med folk som ikke er tilstede.
(Offentlige) kontorer er det verste. Ventemusikk - som sjelden er god - i øret, å holde røret lenge, å forsøke å ha konsentrasjonen lenge (samtidig som jeg skal huske hvorfor jeg ringte).

Papir og blyant er bestandig gode hjelpemidler.

Fast-telefonen er normalt viderekoblet til mobilen. da er det større sjanse for at jeg har telefonen i nærheten.
Diverse Bluetooth headset er forsøkt, uten at det har vært noen god løsning.
Kabeltilkobling har hittil vært det beste, men det er ofte upraktisk å ha en kabel dinglende fra telefonen hele tiden.

Gode forslag mottas med takk :-)

Heldigvis er det også lyspunkt tilstede.

Jeg hadde nylig bruk for hjelp/kontakt med bydelens ergoterapeut.
Etter ha blitt satt fra kontor til kontor med masse ventetid og ventemusikk ga jeg tilslutt opp og sendte e-post og forklarte mine problemer med telefonventing.

Under over under: Jeg ble oppringt av riktig person dagen etter og fikk gjort avtale og tips om midlertidig løsning i påvente av avtalen.

Det er slik det skal fungere, og det er slik det burde fungere oftere - i stedet for slitsom venting bør vi ringes opp av riktige personer som kan svare!
tigern
tigern


Til Toppen Go down

Telefonproblematikk Empty Re: Telefonproblematikk

Poste  Trippel Fre 26 Jun 2009 - 10:59

Synes du selv har funnet en fin løsning på "venteproblemet". Very Happy

Selv har jeg funnet ut at en telefon med høytalerfunksjon hjelper meg når jeg ikke klarer å holde telefonen like lenge som samtalen varer. (Svigermor) Shocked
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Telefonproblematikk Empty Re: Telefonproblematikk

Poste  Inger Johanne Fre 26 Jun 2009 - 11:29

Det finnes fasttelefoner med headset også.

Kan du ikke stille inn telefonsvareren så den ikke kobler seg inn så fort? Og / eller si på svareren at det kan lønne seg å ringe opp en gang til, siden du kan bruke litt tid på å ta telefonen? Det vet jeg noen brukte å gjøre om sommeren når de var i hagen. Før de trådløse kom.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Telefonproblematikk Empty Re: Telefonproblematikk

Poste  Milla Fre 26 Jun 2009 - 18:46

jeg hadde samme problem, og skriver alltid opp hva jeg skal si og huske på.
å holde telefonen mens jeg står i kø, har jeg sluttet med for utrolig lenge siden Wink

min hansfree er så liten at jeg kan ha den i øret leeenge uten at den føles i veien.
når telefonen ringer, kan jeg bare trykke på den, så er det i orden.


http://www.plantronics.com kan du finne masse slike pittesmå headset. er selvfølgelig på engelsk, dersom du har problemer med det, bare send meg en PM og jeg skal forsøke å hjelpe deg Wink
Milla
Milla


Til Toppen Go down

Telefonproblematikk Empty Re: Telefonproblematikk

Poste  LiseTone Lør 27 Jun 2009 - 11:48

Jeg bruker høytaleren både på fasttelefon og mobil, for jeg også blir "vimsete" i hodet avå få stemmene rett i øret

Skal vi starte en aksjon mot ventemusikk noen som orker?
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Telefonproblematikk Empty Re: Telefonproblematikk

Poste  Inger Johanne Lør 27 Jun 2009 - 12:08

Hvordan gjør vi det, LiseTone? Jeg blir virkelig sliten av ventemusikk, og skjønner ikke at det er noen som helst som vil ha det.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Telefonproblematikk Empty Re: Telefonproblematikk

Poste  LiseTone Lør 27 Jun 2009 - 12:44

Her kan du starte enn kampanje mot ventemusikk Inger Johanne Wink
Den kan feks rettes mot Telenor, og så oppfordres alle om å sende lnken til sia til alle på e-post lista si rart skuille det da dukke opp både hos Stortingspolitikkere og Nav ansatte osv
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Telefonproblematikk Empty Re: Telefonproblematikk

Poste  tigern Lør 27 Jun 2009 - 14:27

Takk for tips!

Jeg forsøker ta opp igjen høytalende telefon. Jeg har aldri blitt helt fortrolig med dette. Jeg har kanskje ikke funnet riktig apparat ennå?

Forsøker nå et headset, som i hvertfall er lettere å finne enn de små blåtann-proppene. Og så langt har ingen i "andre enden" klaget på lydkvaliteten. Det skjedde ofte ved andre blåtann-propper.

Milla: En god side med mange forskjellige varianter som også ser gode ut!
tigern
tigern


Til Toppen Go down

Telefonproblematikk Empty Re: Telefonproblematikk

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet