MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Velkommen til et fritt og uavhengig forum

+4
Inger Johanne
tigern
Milla
Solsikke
8 posters

Go down

Velkommen til et fritt og uavhengig forum Empty Velkommen til et fritt og uavhengig forum

Poste  Solsikke Tor 9 Apr 2009 - 21:11

Kjære dere, velkommen til det nye forumet!

Det gamle forumet inneholder mye bra informasjon. Det vil være å finne ute på nettet en stund til, men har dere skrevet noe der inne som dere ønsker å ta vare på, så ta en kopi. Kopier det på en minnepinne eller lim det inn her inne.

Moderatorer har startet noen tråder allerede. Dette fordi de mener dette er viktige emner som bør være med. Men det er ikke moderatorene eller administrator som utgjør et forum. Det er dere brukere.
Mange har holdt oss oppdatert underveis mens de har vært på Hakadal, begynt med en ny behandling eller latt oss følge dere under trening. Fortsett med det her inne.

Dere bes tenke over et par ting før dere poster et innlegg eller lager en ny tråd:

• Gjør dere kjent med forumet og les forumreglene.
• Plasser tråden der den hører hjemme.
• Lag en overskrift som klart gjenspeiler hva innholdet i tråden handler om. Dette for å lette tilgjengeligheten så vi får et ryddig forum der brukerne lett finner det de leter etter og slipper unødige søk.
• Før du lager en ny tråd, undersøk om det ikke finnes en tråd med samme tema fra før av.
• Tenk sikkerhet og tenk over hva du oppgir på forumet. Dette er et åpent forum på nettet og hvem som helst kan lese det du skriver. Ønsker du ikke å bli gjenkjent av naboen eller nevrologen, så unngå bruk av ditt eget navn og vær varsom med personlige opplysninger.
• Vis respekt for at vi alle har ulike meninger og synspunkter. Bruk PM-funksjonen der dette er naturlig.

Sammen skal vi selvsagt gjøre dette til det beste norske MS-forumet som finnes på nettet, av oss med MS, for oss med MS!

På vegne av de som sparket igang dette forumet
Solsikke


Sist endret av Solsikke den Man 27 Apr 2009 - 19:37, endret 3 ganger
Solsikke
Solsikke


Til Toppen Go down

Velkommen til et fritt og uavhengig forum Empty Alt handler om DEG ;)

Poste  Milla Fre 10 Apr 2009 - 5:28

lurer DU på noe?
eller trenger DU noe?
er det noe som mangler?
er det noe DU skulle ønske var forandret?
hva slags temaer og poster ønsker DU?

hva som helst
send oss moderatorer eller admin en PM
når som helst!

Fortell oss hva vårt nye MS-Forum trenger Velkommen til et fritt og uavhengig forum Smile

vi er her for å hjelpe på alle måter vi kan Wink

uansett ha det gøy ! Velkommen til et fritt og uavhengig forum Biggrin




dette er oss cheers
sthauge (Steinar), administrator
Inger Johanne, moderator
Trippel, moderator
Milla, moderator


Sist endret av Milla den Man 4 Mai 2009 - 23:35, endret 1 gang
Milla
Milla


Til Toppen Go down

Velkommen til et fritt og uavhengig forum Empty Re: Velkommen til et fritt og uavhengig forum

Poste  tigern Ons 15 Apr 2009 - 17:00

Takk for innsats med nytt forum!

En god moral jeg har lært meg til på åpne forum som dette
(og på Facebook som er et av dagens mest populære kommunikasjonssted),

er
aldri skriv noe du ikke vil slå opp på nærmeste telefonstolpe.

Klarer vi forholde oss til denne åpenheten, vil det være et godt sted å utveksle råd og erfaringer.
tigern
tigern


Til Toppen Go down

Velkommen til et fritt og uavhengig forum Empty Re: Velkommen til et fritt og uavhengig forum

Poste  Inger Johanne Tor 16 Apr 2009 - 14:17

Av dem som har meldt seg inn første døgnet, er det relativt mange ukjente nick. Ingen kan hindre folk i å ta seg nye nick, men jeg vet mange ville være glade for alle som syntes det var greit å skrive i kommentarfeltet på profilen sin om de har vært på "Øisteins" med et annet nick. Hvis man har lyst. Eller i presentasjonen. For mange har vel tenkt å skrive en presentasjon?
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Velkommen til et fritt og uavhengig forum Empty Re: Velkommen til et fritt og uavhengig forum

Poste  sarasara Fre 17 Apr 2009 - 15:58

Fordi Øysteins ble sett på som et vanskelig sted, av mange grunner og u-grunner, så tror jeg det er greit at man ikke trenger å presentere seg? Jeg vil ikke presentere mer enn hvor gammel jeg er og når jeg fikk diagnosen.

Hvis noen vil vite mer, så kan de sende en PM. Og de som ikke vil presentere seg kan så til de grader få slippe. Det er noe med mitt privatliv og rykter og - litt som i trafikken, hold avstand.
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Velkommen til et fritt og uavhengig forum Empty Re: Velkommen til et fritt og uavhengig forum

Poste  Solsikke Fre 17 Apr 2009 - 16:54

Det er selvsagt en frivillig sak hvorvidt man ønsker å skrive en presentasjon. Og om man gjør det er det opp til den enkelte hvor mye man ønsker å fortelle om seg selv.

Grunnen til at man har muligheten er at mange synes det er hyggelig å vite litt om hvem man deler forum med.

Viser ellers til starten av denne tråden og punktene der om varsomhet rundt egen person.
Eller for å si det som tigern:
aldri skriv noe du ikke vil slå opp på nærmeste telefonstolpe.
vennlig hilsen
Solsikke
Solsikke
Solsikke


Til Toppen Go down

Velkommen til et fritt og uavhengig forum Empty Re: Velkommen til et fritt og uavhengig forum

Poste  Inger Johanne Tir 21 Apr 2009 - 13:35

Jeg synes det lages så få tråder her. Vi lagde noen før vi gjorde adressen kjent, men tenkte at alle måtte være med å lage tråder etter som hvilke emner som interesserte.
Jeg håper det ikke er sånn at fordi vi hadde noen tråder fra før, så tror folk at man helst må skrive i dem som var der i begynnelsen?

Selv har jeg stadig litt skrivekløe, men så vil jeg helst ikke breie meg for mye. Mange medlemmer har vi, men ikke så mange som skriver. Jeg håper i alle fall at alle føler seg velkomne til å skrive. - Og: det ER jo lov å bare lese! Smile
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Velkommen til et fritt og uavhengig forum Empty Re: Velkommen til et fritt og uavhengig forum

Poste  tigern Tir 21 Apr 2009 - 17:50

Riktignok brant Roma på en natt, men det tok flere dager å bygge byen.

Ikke forvent masse tråder med en gang.
La forumet leve og la forumet skape sitt eget liv.

Ettersom fornuftige ting etterspørres og erfaringer deles, vil forumet vokse.

Det er mye jeg lurer på selv om jeg ikke er aktiv kafegjenger og lar derfor hjemmehjelpen jakte på hybelkaninene.

Det er mulig jeg er gammeldags, men på et MS forum synes jeg MS spørsmål er viktigere enn sosiale treff. Sosiale forum opplever jeg det fins mange alternativer på, og jeg ønsker treffe mange folk som IKKE har MS også.

Alle
har noe å lære meg :-)
tigern
tigern


Til Toppen Go down

Velkommen til et fritt og uavhengig forum Empty Re: Velkommen til et fritt og uavhengig forum

Poste  svarthyll Tir 21 Apr 2009 - 18:23

Blir ikke alle seiøse trådene samlet her oppe da? Ikke det at det bare er tull der nede.... t.o.m. "UP" har alvorlige ting i seg... riktignok ikke om MS direkte, men hvem vet? Det som tas opp på "UP" kan fort ende opp på samme måte som Amalgan i forhold til MS???
svarthyll
svarthyll


Til Toppen Go down

Velkommen til et fritt og uavhengig forum Empty Re: Velkommen til et fritt og uavhengig forum

Poste  Trippel Tir 21 Apr 2009 - 19:46

Riktig det Svarthyll. Fordi noen kan være redde for å bli sett på som "dumme" kan alvorlige ting bli sagt i spøk som for å "teste vannet". Jeg tror både den "seriøse delen" av forumet og den mer sosiale, har livets rett.
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Velkommen til et fritt og uavhengig forum Empty Re: Velkommen til et fritt og uavhengig forum

Poste  Inger Johanne Tir 21 Apr 2009 - 23:22

En viktig grunn til at vi fortsetter med "kafe" er at det skal være et sted å skrive tullballet. Altså en måte å holde det seriøse og MS-relevante nettopp seriøst og MS-relevant. Og så viser det seg også at en del folk liker å skravle. Og da får de et sånt sted. For mange er slik skravling viktig.

Ja, jeg skal være tålmodig, jeg ville bare forsikre meg at ingen var tilbakeholden fordi vi moderatorene hadde tjuvstartet litt.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Velkommen til et fritt og uavhengig forum Empty Re: Velkommen til et fritt og uavhengig forum

Poste  Julestjerne Ons 22 Apr 2009 - 13:55

Alt kommer an på dagsform og hvilket humør en er i når en går inn på et forum.

Vil en spørre om noe seriøst, eller ønsker svar på noe da går en dit det foregår.

Vil en bare "sløve" litt foran laptoppen så går en på kafe.

Det er jo slik det er i det virkelige livet også, vi velger etter hva vi har behov for der og da.

Noen kan jo ikke velge når de vil gå på kafe i det virkelige liv, derfor er det viktig å ha tilgang til det her. Altså gå på kafe fra sofaen. Ikke helt det samme kanskje, men dog. Wink
Julestjerne
Julestjerne


Til Toppen Go down

Velkommen til et fritt og uavhengig forum Empty Re: Velkommen til et fritt og uavhengig forum

Poste  Inger Johanne Ons 13 Mai 2009 - 12:46

Informasjon fra en moderator:
Ofte kommer en på en ting mens en snakker om noe annet. Sånn skjer det her også. Det kan komme en avsporing i en tråd med et visst tema. I dette forumet har teknologien gjort det mulig å dele en tråd, dersom det har oppstått en lengre diskusjon, slik at dette kan bli en egen tråd. Dette er nyttig når vi skal finne fram til informasjon eller lese om andres erfaringer senere.

Vi som modererer prøver å spørre om lov først, men siden vi ikke sitter med telefonnummer til dere alle ( ville ikke vært ønskelig heller), så kan det ta litt tid å få det svaret, og i mens begynner noen å svare.

Dette er ikke lett, og vi skynder oss alt vi kan... Enda vi har MS.

Men om det bare kommer en liten bemerkning, så trenger vi ikke klippe ut den. Da gjør vi som jeg gjorde i Tysabritråden i dag 12. mai. Jeg siterer det som ble sagt i en tråd der emnet passer som diskusjonstema, og så svarer jeg. Dette kan hvem som helst gjøre, man trenger ikke være moderator for å gjøre det.


har dere lyst til å prate videre om noe og ser at det blir en avsporing: Finn den tråden der det hører hjemme ( eller lag en om det ikke finnes) , siter eller gjenfortell det som ble sagt og prat videre.

Og legg igjen en liten setning der dette ble nevnt og si at du kommenterer dette i tråden som heter sånn og sånn.


Da blir det lettere å finne fram, selv om det krever litt her og nå når en skal skrive.
Kommentarer til dette kan du legge i tilbakemeldingstråden, klikk her
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Velkommen til et fritt og uavhengig forum Empty Re: Velkommen til et fritt og uavhengig forum

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet