MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Kan MS forbindes til Aspartam?

3 posters

Go down

Kan MS forbindes til Aspartam? Empty Kan MS forbindes til Aspartam?

Poste  Tripex Man 26 Mai 2014 - 2:30

Hei.

Jeg har en eldre bror som er i slutten av tjueårene. For 3 år siden ble han diagnostisert med MS. Det startet med dårlig syn.
Jeg har også en gammel klassekamerat som jeg gikk 10 år på skole med. Han fikk MS kun 2 år før min bror. Den dag i dag klarer han nesten ikke gå, har tjukke briller og må ha rullestolen med seg overalt, utrolig trist i en alder av bare 23 år.

Det begge disse hadde til felles før OG etter at de fikk MS var at begge drakk uvanlig store mengder med brus hver dag. Broren min drakk Pepsi Max hver dag, gjerne flere liter. Mens min gamle klassekamerat drakk enda større mengder Coca Cola. Jeg prøver ikke å være geniet som finner ut hvorfor folk får MS, men kan aspartam ha en direkte tilknyttning til MS...?

Jeg kjenner ikke flere som har MS og kan derfor ikke konkludere med noe mer enn hva jeg vet og har fortalt men håper noen her lar ballen rulle videre.

Tripex


Til Toppen Go down

Kan MS forbindes til Aspartam? Empty Re: Kan MS forbindes til Aspartam?

Poste  LiseTone Man 9 Jun 2014 - 11:37

Jeg liker ikke brus. Har aldri gjort det.
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Kan MS forbindes til Aspartam? Empty Aspartam-forgiftning

Poste  Trippel Man 23 Jun 2014 - 1:43

For de av dere som har lest om Aspartam-forgiftning og symptomene det kan gi, vil nok mange sammenfalle med noen MS symptomer. Men dette er det forsket på. Det som er meget skadelig ved å drikke brus om inneholder aspartam er selvfølgelig å drikke for mye og å drikke oppvarmet brus. Aspartam omdannes til skadelige stoffer for kroppen, men forårsaker ikke MS.
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Kan MS forbindes til Aspartam? Empty Re: Kan MS forbindes til Aspartam?

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet