MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Forskningsbasert alternativ behandling.

2 posters

Go down

Forskningsbasert alternativ behandling.  Empty Forskningsbasert alternativ behandling.

Poste  Arn Tor 9 Jan 2014 - 23:30

Jeg tenkte å ramse opp noen behandlingsmetoder som jeg mener kan taes alvorlig pga god effekt. Jeg leser amerikansk litteratur på feltet.

*Overtrykk-oksygenbehandling (Hyperbaric Oxygen Therapy)
 
Det er påvist at dersom man utsetter hele kroppen for oksygen under overtrykk øker stamcelleproduksjonen med 800%. (1,25-2.0 atmosfærers trykk).
Noen hevder det er en infektiøs komponent i MS - og oksygenovertrykk og dens gode effekt kan antyde at det har noe for seg da oksygenet dreper de fleste infeksjons-agenter.
I Storbritania er denne metoden den mest brukte ved MS-behandling, benyttes ved 100 klinikker der. Meget god effekt hos 70-80% av brukerne!
En studie som egentlig var ment å sette denne metoden i et dårlig lys var så lovende at den ble publisert i det anerkjente magasinet ´New England Journal of Medicine´, legen som gjorde studien fikk sparken da han jo fikk betalt for å  komme frem til et annet resultat!
Litt navn på leger og slikt her under Hyperbaric Oxygen Therapy:  alternative-medicine-digest.com/multiple-sclerosis.html

En annen studie viste angivelig nesten ingen bedring med denne metoden. En metastudie med 9 forskjellige studier viste bare en viss fremgang i 2 av de 7,
og konluderte med at det var liten eller ingen effekt av metoden.


*Stamcelleterapi (se også ovenfor)
Har i visse tilfeller kunnet reversere MS


*Monocycline, et antibiotikum, er ofte effektiv ved behandling av relapserende MS - en annen indikator for infektiøs årsakssammenheng.


*Elektromagnetisk terapi.
Forsker og lege Reuven Sandyk i Usa hevder at MS har en sammenheng med forkalkning av pinealkjertelen. Ifølge Dr Sandyk har 100% av MS pasienter en forkalket pinealkjertel.
(Mange andre har også en forkalket pinealkjertel uten å utvikle MS.)
Nevnte forkalkning gir ifølge Dr Sandyk at serotoninproduksjon/nivå synker og MS-symptomer oppstår. Ved hjelp av å plassere to magneter ved tinningene i 30 minutter mener legen at serotoningproduksjonen økte med 60-70% i hans pasienter (ikke prøv det hjemme!). (Publisert over 13 sider i International Journal of Neuroscience, oktober 1992).


*The Liberation Treatment/"Angioplasti"  (Denne er omtalt annet sted på forumet her ser jeg).
En Italiensk lege, Dr Paolo Zamboni oppdaget ca 2007 at alle MS pasienter (det er ihvertfall hans påstand) har forsnevrede vener eller stenoser i venene i bryst og halsområdet.
Behandlingen går ut på å ballongdillitere venene på lik linje med det som brukes ved dårlig blodtilstømning til hjertet.
73% av de som fikk denne operasjonen hadde betydelige forbedringer av sin MS (basert på 120 operasjoner). Canadisk TV gjorde et program om behandlingen i 2009, finnes online på csvi-ms.net/en/
4 universiteter i Usa og Canada studerer nå denne teknikken, f eks Dr Robert Zivadinov ved University of Buffalo.  

*kolodialt sølv.
Nadine A. Wooley har gitt ut en bok der hun hevder å ha kurert sin MS, angivelig med kolodialt sølv. ( amazon.com/Beat-Things-Your-Doctors-Didnt/dp/096266975X )
"1. Nadine Wooley had used the HVAC silverwater described in her chapter "A Cure for MS?" for eight months when she was given a MRI (=MR-scan) in mid-December. The MRI revealed that   two of the plaques (or lesions) on her brain were gone.The plaques had been in evidence in every one of Nadine's MRIs (five in all), taken since 1988.
2. Nadine no longer uses her cane.
3. She has not had a UTI (a bladder infection) since taking the silver water.
4. Seven months after first taking silver water, Nadine had a silver toxicity blood test done by the Mayo Clinic. The results revealed no silver toxicity. In fact, silver levels showed slightly less  than average in her blood. "

En annen kvinne har også postivite resultater med dette produktet, Nancy DeLise: nettadresse: ( atomicsilver.info/multiple-sclerosis.php )
"Week 14: This is amazing. I have my life back. I will never give up Colloidal Silver water."
Denne metoden er diskutert annet sted på forumet ser jeg, kanskje mer nyansert der, men ingen kan ta ifra disse to kvinnene deres begeistring.



*Prokarin

En krem utviklet av Sykepleier Elaine DeLack. Skal angivelig stimulere skadede nervefibres funksjon og stimulere gjenoppbygging/vekst. ( edmsllc.com )

*Robson Splint
Tannlege Farand Robson, har patentert et munn-innlegg som både kan hjelpe mot søvn-apnoe og MS og andre sykdommer! Høres litt merkelig ut, men...  Han hevder apparatet trekker underkjeven litt fremover og  gir mer oksygen til kroppen og derfor kan den ha effekt på en rekke sykdommer. Tannlegen holder til i Tacoma, Washington.
mer om dette og andre behandlingsformer her: (se under "Dental Device")   alternative-medicine-digest.com/multiple-sclerosis.html


Sist endret av Arn den Man 24 Feb 2014 - 21:46, endret 7 ganger

Arn


Til Toppen Go down

Forskningsbasert alternativ behandling.  Empty Re: Forskningsbasert alternativ behandling.

Poste  Trippel Lør 11 Jan 2014 - 0:51

All den tid det er i hodet at nevronene ikke treffer sine mål kan jeg ikke se noen hensikt i å behandle et fullstendig friskt ben eller arm. Walk-Aid er et prøvd og positivt hjelpemiddel for de som sliter med manglende signal til muskulaturen i leggen, men å smøre på noe krem kan jeg ikke forstå hensikten med. Beklager at jeg er litt skeptisk til disse veldokumenterte alternative behandlingene, men jeg tror det er svært mange som gjør seg en god slant på MS-pasientens fortvilelse.
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Forskningsbasert alternativ behandling.  Empty MS blogg

Poste  Arn Tor 8 Mai 2014 - 0:32

Jeg har samlet disse tipsene + noen flere i bloggen min. Jeg kommer til å oppdatere den så snart jeg finner noe mer (og jeg er stadig på utkikk i forskningtidsskrifter etc).

  Mulig det ikke er lov å legge inn linker her så du får klikke og lime: alternativhelseforskning.blogg.no/1391917092_ms__multipel_sklerose.html

Arn


Til Toppen Go down

Forskningsbasert alternativ behandling.  Empty Re: Forskningsbasert alternativ behandling.

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet