MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Synsforstyrelser

5 posters

Go down

Synsforstyrelser Empty Synsforstyrelser

Poste  Malla Tor 2 Jun 2011 - 14:16

Hei! fikk synsnervebetenelse for snart 2 måneder siden, har forsatt ikke blitt noe bedre og øyelegen min sier at jeg mest sansynlig ikke vil få synet tilbake, men det er flere av dere som har fått synet tilbake etter flere måneder ?. Har også vært på mr og de fant en liten flekk på hjernen, har også hatt mye smerter i beinet , prikking i armer, og sikkelig trøkk i hodet, tap av hukomelse og blir trøtt og svimmel av bare litt husarbeid. Var hos Nevrolog, men fikk ikke sagt alt dette til han , fordi det første han sa til meg var at dette var ingen ting, at jeg var frisk før han hadde sett mr bildene, dette gjorde meg så satt ut at jeg ikke fikk sagt de symtomene jeg hadde, og når han senere hadde sett mr bildene og fant den lille flekken sa han at dette var ikke noe å bry seg om så lenge jeg ikke hadde symtomer , men jeg har jo det ble jo bare så satt ut når han sa det på denne måten, hva gjør jeg? er så sliten av Helsevesnet nå. Noen som har noen råd ossen jeg kan gå frem ? Hilsen en frustrert frue Rolling Eyes

Malla


Til Toppen Go down

Synsforstyrelser Empty Re: Synsforstyrelser

Poste  Tutta Ons 15 Jun 2011 - 1:51

Jeg har hatt synsnervebetennelse. Det resulterte i tåkesyn på begge øynene, som selvfølgelig ble mye verre da jeg ble varm. Da ikke mer enn at jeg var ute å gikk i normalt tempo og spiste varm suppe (Noe jeg syntes var litt småkomisk) Dette varte ganske lenge. I hvertfall 6 mnd. Nå, snart 3 år senere har jeg nesten ikke tåkesyn. Det oppstår bare når jeg trener og blir veldig varm (da spesielt innendørs - antar dette har noe med lyset å gjøre). Men, ikke om jeg blir like varm ute. Jeg var i Asia for noen mnd siden, der var det godt og varmt. La ikke merke til noe som helst med synet.

Det jeg tenker, og etter hva andre har skrevet her, er at det er individuelt hvor lang tid det tar før kroppen restituerer seg... For den gjør det. Går jo i bølger dette. Ikke hør på øyelegen din... Ta tiden til hjelp

Nå vet ikke jeg hvor mye synet ditt er svekket da?? Har du blitt diagnotisert med MS og begynt med medisiner? Eller blåste nevrolgen det helt bort?

Tutta


Til Toppen Go down

Synsforstyrelser Empty Re: Synsforstyrelser

Poste  Milla Fre 17 Jun 2011 - 0:35

Grrr jeg Hater når de som sitter med skjebnen din, ja selve Livet ditt i sine hender, bare snakker deg bort!
Neste gang du skal til nevrolog/ lege/ i hvilket som helst slags møte, ha med deg en liste, og si: "Dette er ting jeg har notert meg at det er viktig for meg å få sagt i dag."
Å skrive, og ha med seg en slik liste, vil også hjelpe deg med å huske alt du skal si Wink
Milla
Milla


Til Toppen Go down

Synsforstyrelser Empty Re: Synsforstyrelser

Poste  Trippel Lør 18 Jun 2011 - 0:05

Helt enig med Milla. Ta også gjerne med deg en du stoler på og som kan støtte deg og hjelpe deg til å huske hva som blir sagt under konsultasjonen. Opplever ofte å høre at legen eller nevrologen reagerer mer oppmerksom dersom du har med deg noen. Da er det ikke bare deg han/hun skal avfeie.
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Synsforstyrelser Empty Re: Synsforstyrelser

Poste  Milla Lør 18 Jun 2011 - 0:31

Ja, det er en Stor trygget og hjelp! Pluss at du da har en person som bevitner det legen sier, så han ikke like lett kan gå tilbake på noe han har sagt/ lovt...
Milla
Milla


Til Toppen Go down

Synsforstyrelser Empty Re: Synsforstyrelser

Poste  Inger Johanne Tir 21 Jun 2011 - 0:12

Hvis du ikke kjenner noen å ta med, kan du spørre om likemannen kan, Jeg har vært med et par ganger som likemann, sitter stille og blander meg ikke inn, men gjør notater. Likemannen har taushetsplikt.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Synsforstyrelser Empty Re: Synsforstyrelser

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet