MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Lavkarbodiett og immunforsvar

2 posters

Go down

Lavkarbodiett og immunforsvar Empty Lavkarbodiett og immunforsvar

Poste  Tutta Tir 24 Mai 2011 - 14:27

Jeg har ikke den store oversikten over hvordan immunforsvaret fungerer, men kom over denne artikkelen i Mat og Helse 01/2011. Tenkte kanskje dette kunne være av interesse her. Kan dette (om det stemmer) være positivt for MS syke?? Noen som har noen tanker?
http://www.matoghelse.no/helse/2011/02/20/vi-sukkerbomber-immunforsvaret.aspx

Jeg har selv begynt på lavkarbodiett, dette for å teste ut om dette kan ha noen positiv effekt for meg. Jeg har hatt 2 mnd innkjøring, og begynner å vende meg bra til det Very Happy


Tutta


Til Toppen Go down

Lavkarbodiett og immunforsvar Empty Re: Lavkarbodiett og immunforsvar

Poste  Inger Johanne Lør 28 Mai 2011 - 23:36

I den lange tråden her inne om sunn mat osv står det innledningsvis om en forskning påbegynt på Haukeland om kosthold og helse. Det var en forstudie som aldri ble fulgt opp med en større undersøkelse, men det tydet absolutt på at vi har nytte av å kutte sukker i hvert fall.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Lavkarbodiett og immunforsvar Empty Re: Lavkarbodiett og immunforsvar

Poste  Tutta Tir 31 Mai 2011 - 13:22

Jeg har lest meg gjennom den tråden, og må stille meg spørrende til hvorfor denne forskningen ikke ble fulgt opp?

Jeg forsker på meg selv jeg da, og prøver ut lavkarbo for å se hvordan dette fungerer på meg. Hittil har det gått bra Smile

Hvis det er noen andre med MS som har lagt seg på denne diettrenden LCHF, og har noen erfaringen. Er jeg veldig interessert i vite.


Tuttarutta

Tutta


Til Toppen Go down

Lavkarbodiett og immunforsvar Empty Re: Lavkarbodiett og immunforsvar

Poste  Inger Johanne Tor 2 Jun 2011 - 1:50

Vi er mange som lurer på hvorfor denne undersøkelsen ikke ble fulgt opp.

Noen ting fra den ble forsøkt sett nærmere på: Man undersøkte om det å ta Omega 3 i kapselform i noen måneder hadde noen effekt. Deretter la de til betaintrerferon ( den vanligste bremsemedisinen rundt århundreskiftet, kanskje enda?), og undersøkte det. De fikk ingen indikasjoner ut fra dette på at Omega 3 hjalp ved å ta det i kapselform i noen måneder.

Og resten av kosgtholdsstudien var visst uinteressant.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Lavkarbodiett og immunforsvar Empty Re: Lavkarbodiett og immunforsvar

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet