MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Gørr lei. ( Om å vurdere å slutte med immunmodulerende)

3 posters

Go down

Gørr lei. ( Om å vurdere å slutte med immunmodulerende) Empty Gørr lei. ( Om å vurdere å slutte med immunmodulerende)

Poste  Julestjerne Fre 9 Apr 2010 - 0:27

Nå har jeg tatt Rebif 44 i snart fem år. Jeg er rett og slett gørr lei av det. Før når jeg leste/ hørte om noen av dere, og andre, som ikke tok bremsemedisin - så tenkte jeg Gørr lei. ( Om å vurdere å slutte med immunmodulerende) Affraid

Jeg hadde heller ikke trodd at jeg noen gang skulle si dette - men nå slutter jeg.

Her har det vært mye i det siste, sykdom, videreutdannelse for meg, jobb og ellers alt det andre som alle gjør. Det som er poenget er at jeg oppi dette ofte, svært ofte har glemt å ta min medisin.

Dette har vært over et lite tidsrom nå - men lenge nok til at jeg føler meg i bedre form - uten sprøyter. Ingen bivirkninger, ingen feber, ikke stiv og støl osv osv..........

Til dere mer erfarne - kan jeg bare slutte i dag for eksempel, eller bør jeg trappes ned på noen måte? Finner ikke noe om dette på nettet.

P.S Har funnet hvitveis i dag. Gørr lei. ( Om å vurdere å slutte med immunmodulerende) Icon_flower Gørr lei. ( Om å vurdere å slutte med immunmodulerende) Icon_flower Gørr lei. ( Om å vurdere å slutte med immunmodulerende) Icon_flower
Julestjerne
Julestjerne


Til Toppen Go down

Gørr lei. ( Om å vurdere å slutte med immunmodulerende) Empty Re: Gørr lei. ( Om å vurdere å slutte med immunmodulerende)

Poste  Lierdama Fre 9 Apr 2010 - 9:29

Jeg sluttet med Copaxone uten noen form for nedtrapping.
Har klart meg helt fint etterpå, ja faktisk bedre fordi jeg har sluppet unna alle bivirkningene som sprøytene og medisinen ga!

Vet ikke hvordan det er med Rebif 44 siden jeg ikke har brukt den, det kan jo være det er annerledes for den.
Kan du ikke ta en telefon til ms-sykepleier og spørre?
Men vil du slutte å ta medisinen uten å gi beskjed til nevrologen først?

Lykke til med alle prosjektene dine.
Hvordan rekker du alt?
Alle som tar (videre-)utdanning ved siden av jobb og alt annet står i høy kurs hos meg, imponert!
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Gørr lei. ( Om å vurdere å slutte med immunmodulerende) Empty Re: Gørr lei. ( Om å vurdere å slutte med immunmodulerende)

Poste  Inger Johanne Fre 9 Apr 2010 - 11:10

Jeg vil ikke ta stilling til hvordan du slutter, siden jeg ikke har noen erfaring selv med denne medisinen, men støtter det å snakke med nevrologen evt MS-sykepleier.

Men har du tenkt på å finne en bedre strategi for å huske? Den vil være virksom også når du skal ta annen medisin, og medisin vil vi komme til å trenge her i livet.

Selv bruker jeg en medisin som skal tas ved sengetid to ganger i uka. Det gikk litt i hytt og pine og jeg ble litt lei. Så ble det masse turbulens rundt meg og vips, hadde jeg ikke tatt den i hele tatt på to uker.

Da la jeg den inn hver søndag kveld og torsdag kveld på mobilen min. De fleste mobiler er sånn at en kan legge inn en ting slik at det skjer ukentlig. For to ganger i uka måtte jeg da gjøre det to ganger, en for hver ukedag.

Nå husker jeg det. Hvis mobilen ringer og jeg ikke skal legge meg enda, legger jeg bare medisinen på hodeputa. Straks. Det er viktig.

Nå har jeg beskrevet detaljert hvordan dette fungerte for meg. Men det var for å vise at det finnes løsninger, dersom problemet er at det blir tull med å ta medisinen.

Men hvis en stadig glemmer noe fordi en ubevisst ikke vil, det er jo noe annet. Og jeg vil ikke ta stilling til hva du gjør, Julestjerne. Håper bare du finner ut av det på en måte som blir riktig for deg.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Gørr lei. ( Om å vurdere å slutte med immunmodulerende) Empty Re: Gørr lei. ( Om å vurdere å slutte med immunmodulerende)

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet