MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Sviktende kne

+3
Julestjerne
Trippel
aliset
7 posters

Go down

Sviktende kne Empty Sviktende kne

Poste  aliset Man 7 Des 2009 - 9:04

Lurer på om det er andre enn meg som har problemer med knær?
Våknet tidligere i uka med veldige smerter i ett kne og umulig å strekke ut eller legge vekt på det. I tillegg har det vært veldig
hovent noe som har gått ned nå. Er kanskje ikke typisk MS dette. Var en tur til fastlege og han kunne ikkje utelukke at det hadde med MS å gjøre.
Noen som kjenner seg igjen? Sviktende kne Icon_santa

aliset


Til Toppen Go down

Sviktende kne Empty Re: Sviktende kne

Poste  Trippel Man 7 Des 2009 - 11:04

Skal ikke si at dette ikke er MS, men... tror kanskje legen din dytter det over i den sekken fordi han ikke kan forklare det? Jeg har også et kne som svikter, men hovent og ømt kan jeg ikke si å huske det har vært. Kanskje andre har bedre hukommelse enn meg? Embarassed


Sist endret av Trippel den Man 7 Des 2009 - 20:23, endret 1 gang
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Sviktende kne Empty Re: Sviktende kne

Poste  Julestjerne Man 7 Des 2009 - 13:19

Er du sikker på at du ikke har vært borti noe, eller vridd det eller liknende? Tenk godt etter, fordi en slik reaksjon kan komme en stund etter hendelsen. Du kan jo selvfølgelig ha fått en betennelse inni kneet - da kan det jo også hovne opp.

Det er mye rart som kan skje ved MS, og mange vondter kan opptre, men jeg har aldri hørt om at en hovner opp, bare just like that. Sviktende kne Kopfschuettel

Jeg er enig med Trippel her - mye rart blir puttet i sekken for MS.

Håper du finner ut av det. Sviktende kne Icon_biggrin
Julestjerne
Julestjerne


Til Toppen Go down

Sviktende kne Empty Re: Sviktende kne

Poste  LiseTone Man 7 Des 2009 - 13:57

Jeg har heller ikke hørt om et kne som hovner oppga MSen, det kan ikke være menisk da? god bedring.
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Sviktende kne Empty Re: Sviktende kne

Poste  sarasara Man 7 Des 2009 - 16:59

Ja jeg kjenner meg igjen. Hos meg er det artrose, også kalt slitasjegikt. Og har man det, så er det nok å stå og å gå for å bli hoven og å få vondt.

For å fastslå dette så må legen sende deg til røntgen for å se om du har slitte bruskskiver. Artrose slår ikke ut på RA, er altså ikke en reumatoid sykdom og sees ikka på blodprøver.
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Sviktende kne Empty Re: Sviktende kne

Poste  aliset Tir 8 Des 2009 - 20:11

Eg var inne og hadde en kikkhulls operasjon på kneet tidligere i år og da mente de at det ikke var noe slitasje på det.
Takk for svarene. Sarasara eg har tenkt tanken på at det kanskje kunne være slitasje gikt.

aliset


Til Toppen Go down

Sviktende kne Empty Re: Sviktende kne

Poste  sarasara Tir 8 Des 2009 - 23:40

Sviktende kne Icon_smile Kjære Aliset! Sviktende kne Icon_smile

Da kan det kanskje hende at hevelsen og smerten i kneet ditt står i sammenheng med det du evt ble operert for i kneet?

Hva var det da?
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Sviktende kne Empty Re: Sviktende kne

Poste  aliset Tir 8 Des 2009 - 23:44

De var inne og kikka for å finne ut hvorfor eg har slikt knirke kne og med store smerter innimellom. Han legen jeg var hos da han fant ingenting sa han.

aliset


Til Toppen Go down

Sviktende kne Empty Re: Sviktende kne

Poste  Liv Lør 9 Jul 2011 - 14:16

aliset skrev:Lurer på om det er andre enn meg som har problemer med knær?
Våknet tidligere i uka med veldige smerter i ett kne og umulig å strekke ut eller legge vekt på det. I tillegg har det vært veldig
hovent noe som har gått ned nå. Er kanskje ikke typisk MS dette. Var en tur til fastlege og han kunne ikkje utelukke at det hadde med MS å gjøre.
Noen som kjenner seg igjen? Sviktende kne Icon_santa

Kjenner meg veldig igjen! Jeg har svikt i begge knær + ankler. Jeg har vært i vanlig røntgen og MR med knær og ankler, og de finner ingenting. Var også på Volvat hos en spesialist, han ble sint og nærmest kastet meg ut av kontoret, for det var ingenting galt. Smertene kan komme som lyn og slå beinet bort under meg så jeg faller, eller den kan komme snikende og bli der i timevis. Jeg hovner også opp, men smertene kan komme selv om jeg ikke hovner opp.

Liv


Til Toppen Go down

Sviktende kne Empty Re: Sviktende kne

Poste  Inger Johanne Tor 21 Jul 2011 - 0:42

Volvat og sånne private steder er ikke gode på MS. Du SA du hadde MS, vel?
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Sviktende kne Empty Re: Sviktende kne

Poste  Liv Fre 5 Aug 2011 - 14:26

Inger Johanne skrev:Volvat og sånne private steder er ikke gode på MS. Du SA du hadde MS, vel?

Nei, på det tidspunktet var jeg ikke klar over at jeg hadde MS.

Liv


Til Toppen Go down

Sviktende kne Empty Re: Sviktende kne

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet