MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

MS kløe..

+3
Melles
Lierdama
LiseTone
7 posters

Go down

MS kløe.. Empty MS kløe..

Poste  LiseTone Tor 12 Nov 2009 - 16:07

Dette skrev ei inne på MS forbundet sin side:

Hei, Jeg har også plagdes fryktelig med kløe, og ingen leger har kunnet gi meg noen gode råd for dette, men jeg har sett på ulike MS-forum at mange sliter med dette symptomet.
En sommer det var fryktelig varmt og airconditionen på jobb ikke funka var det ekstra ille. Da satte jeg meg ned en hel dag og surfa på nettet for å se om jeg kunne finne noe fornuftig forslag til behandling. Jeg er utdannet sykepleier og leser greit fag-engelsk, og printa ut en haug med engelske artikler om kløe og nevrologi. Til slutt fant jeg en der de blant annet anbefalte Tegretol, en epilepsimedisin, og, av alle ting, Ibuprofen. Tegretol er jo ikke akkurat sukkertøy, men Ibuprofen/Ibux selges reseptfritt (i små doser)og har ikke all verdens bivirkninger, så jeg tenkte jeg skulle prøve det. Og det funker for meg! Nå tar jeg en 400 mg Ibux når jeg begynner å klø, og så er det borte etter ei stund.
Et tips i tillegg for de som ikke er klar over det, er at Ibux 400 mg er svært mye billigere hvis man kjøper det på resept enn hvis man kjøper det reseptfritt. Pleier å få legen til å skrive ut en resept på 100 tabletter a 400 mg Ibuprofen, det koster rundt 100 kroner. Lykke til.

Synte dette var et godt råd jeg, verdt å prøve MS kløe.. Icon_biggrin
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

MS kløe.. Empty Re: MS kløe..

Poste  Lierdama Tor 12 Nov 2009 - 18:15

Visste ikke at det var noe som het MS-kløe engang jeg.
Legene jeg har oppsøkt for kløen min har bare gjemt seg bak atomisk eksem: det bare kommer, ingenting å gjøre annet enn å smøre med hydrokortison og fet fuktighetskrem.

Skal jammen prøve ut dette neste gang kløen plager meg.
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down