MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Negler/ hår

+2
Trippel
Julestjerne
6 posters

Go down

Negler/ hår Empty Negler/ hår

Poste  Julestjerne Tor 13 Aug 2009 - 15:27

Har i det siste merket meg at jeg har fått litt "humpete" negler. Dette gjelder kun tommel, pekefinger og langemann - på høyre hånd. Jeg har alltid hatt sterke gode negler, men nå fliser disse tre seg opp bare de har vokst noen mm.

Leste om bivirkninger av Rebif 44, og ser at håravfall kan være en sådann. Jeg tenkte da oppi mitt hode at negler og hår har ca samme substans, og at dette faktisk kan være en bivirkning.

Hva tenker dere om dette, og er det noen flere som har merket noe liknende?

Jeg er velsignet med masse hår, og merker ikke noe hårtap.
Julestjerne
Julestjerne


Til Toppen Go down

Negler/ hår Empty Re: Negler/ hår

Poste  Trippel Fre 14 Aug 2009 - 2:04

Håravfall og flisete negler her og. Har alltid hatt kjempesterke, lange negler som folk trodde var falske, men det var da og itte nå! Jeg bruker ikke Rebif, men et helt batteri av andre medisiner. Kunne vært spennende å høre om andre med MS, som ikke bruker masse medisiner, også har disse problemene?
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Negler/ hår Empty Re: Negler/ hår

Poste  Lierdama Fre 14 Aug 2009 - 10:29

Bruker ingen medisiner.
Har alltid slitt med flisete negler.
Merket ingen forskjell i de årene jeg brukte Copaxone.

Noen råd?
En lang periode smurte jeg med Hand & Nail, men er ikke så sikker på om den hadde noe virkning (i hvert fall var den ikke god for atopisk eksem som jeg hadde på hendene).
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Negler/ hår Empty Re: Negler/ hår

Poste  aliset Ons 21 Okt 2009 - 19:18

Jeg har problemer med både negler og hår. Har alltid hatt veldig tykt hår men nå kan jeg tydelig se steder hvor det er så tynt at jeg ser glansen av hodebunnen.

aliset


Til Toppen Go down

Negler/ hår Empty Re: Negler/ hår

Poste  beate Ons 21 Okt 2009 - 19:41

Flisete negler og håravfall (store mengder i sluket etter hver dusj) merket jeg først da jeg fikk mistanke om at det var noe nevrologisk galt med meg. Trodde det var B12-mangel. Men så var det MS. Har fortsatt med flisete negler og masse håravfall hele tiden etterpå. Har heldivis ingen blanke partier ennå.

beate


Til Toppen Go down

Negler/ hår Empty Re: Negler/ hår

Poste  Inger Johanne Ons 21 Okt 2009 - 21:00

Jeg har flekker med håravfall, men det er en egen sykdom som heter alopecia areata. Det er heldigvis ikke ofte jeg får hårløse flekker.
Neglene mine var lenge veldig sprø, har blitt bedre nå. Lurer på om det er fordi jeg i lengre tid har tatt kalsium og magnesium.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Negler/ hår Empty Re: Negler/ hår

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet