MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

MS i USA og medesinering

2 posters

Go down

har du hørt om noen av disse

MS i USA og medesinering Vote_lcap10%MS i USA og medesinering Vote_rcap 10% 
[ 1 ]
MS i USA og medesinering Vote_lcap10%MS i USA og medesinering Vote_rcap 10% 
[ 1 ]
MS i USA og medesinering Vote_lcap10%MS i USA og medesinering Vote_rcap 10% 
[ 1 ]
MS i USA og medesinering Vote_lcap20%MS i USA og medesinering Vote_rcap 20% 
[ 2 ]
MS i USA og medesinering Vote_lcap10%MS i USA og medesinering Vote_rcap 10% 
[ 1 ]
MS i USA og medesinering Vote_lcap10%MS i USA og medesinering Vote_rcap 10% 
[ 1 ]
MS i USA og medesinering Vote_lcap10%MS i USA og medesinering Vote_rcap 10% 
[ 1 ]
MS i USA og medesinering Vote_lcap0%MS i USA og medesinering Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
MS i USA og medesinering Vote_lcap20%MS i USA og medesinering Vote_rcap 20% 
[ 2 ]
 
Antall stemmer : 10
 
 

MS i USA og medesinering Empty MS i USA og medesinering

Poste  scovill Fre 17 Jul 2015 - 1:19

Hei jeg har blitt diagnosert med MS her i usa. Nevrologer og leger har stått på alt de kan for og hjelpe meg. jeg har hatt 3 MR den siste uken og skal ha en MR til i morgen. På MR viser det "plaque" fra c2 ned til T3 og sporadisk fra t3 ned til t7. I følge leger så skal jeg egentlig ikke kune gå, prate, svelge, bruke armene mine, eller være oppe gående men jeg er det. Det er noe merkelig som kommer opp på MR fordi i følge den så har jeg store skadder fra MS. Spørsmålet mitt er vel egentlig hva er den meste vanlige medesin de gir i norge for MS? i usa er det veldig mange medesiner og jeg har fått redusert det ned til 9 forskjellige medesiner og nå har legen sakt jeg kan titte igjennom bivirkningene og bestemme selv hva jeg vil gjøre. om jeg vil ta sprøute en gang hver dag, en gang i uken, 1 gang i mpneden eller hver 4 måned, eller om jeg vil ta en pille om dagen. jeg lurer på hva som skjer hjemme med MS og medesiner og føler at det ikke er så mye og velge mellom og kansje det er en grunn til det. Her er de jeg kan velge mellom. fortel meg om dere har hørt eller ikke hørt om noen av disse og om dere kan anbefale noen av de Smile takk

Hilsen en redd mamma med 3 små barn

Betaseron
Tecfidera
Avonex
Copaxone
Rebif
Biogen
Gilenya
Novantrone
Tysabri

scovill


Til Toppen Go down

MS i USA og medesinering Empty Re: MS i USA og medesinering

Poste  Trippel Man 27 Jul 2015 - 0:12

Hei
Her var det litt hummer og kanari. Biogen er ikke en medisin, men en produsent som leverer 4 medisiner til de med MS. Ikke alle er bremsemedisiner. Avonex er et av de eldste stoffene på markedet og settes med sprøyte. Avonex inneholder Interferon beta-1a.
Tysabri er 2.linje behandling og gis intravenøst en gang per måned. Tysabri inneholder Natalizumab.
Fampyra er ikke en bremsemedisin, men et preparat som danner kunstige forbindelser mellom de ødelagte synapsene i hjernen. Fampyra blir først og fremst gitt til de som har problemer med gangen, men jeg vet at det også arbeides aktivt for at flere skal kunne få nytte av denne medisinen. Fampyra kommer i tablettform og tas to ganger daglig med 12 timers mellomrom. Og til slutt har vi den nyeste av disse medisinene, Tecfidera, som er en bremsemedisin som nå også kommer i tablettform. Tecfidera inneholder Dimetylfumarat.
Dersom du har flere spørsmål synes jeg du skal ta en titt på MS-forbundets hjemmeside: http://www.ms.no
Her vil du finne opplysninger om de ulike preparatene, nyere forskning, både i Norge og utlandet, økonomi osv. Ønsker deg velkommen her og lykke til videre.
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet